• Avonite
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-01 20:37
.

[ Voor 99% gewijzigd door Avonite op 13-03-2020 11:19 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 08:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is er een specifieke reden dat jij niet verder gaat met je HBO Chemie opleiding? Geen werk?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Starten met werken en daarnaast studeren. Scheelt je een hoop geld en het gaat allemaal een stuk sneller met je ontwikkeling dan als je alleen zou studeren. Er zijn wel instap functies Java developer of traineeships die niet zoveel kennis vereisen. Daarvoor verwachten ze een hoop motivatie en werkvermogen en dan kom je er wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avonite
.

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Avonite schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:48:

@absurdsmash
Denk je dat bedrijven mee willen betalen aan de studiekosten als ik vakken ga volgen aan de OU? En denk je dat het zin heeft om nog twee vakken naast de cursus die ik nu doe te volgen?
Als de detacheerder een traineeship aanbiedt voor starters, gaan ze je opleiding niet betalen. Denk dat de meeste detacheerders dat niet eens zouden doen voor personeel wat er al een aantal jaar zit. Als ze dat wel doen, zullen ze je een flinke uitkoopclausule geven als je de eerste paar jaar weggaat.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Avonite schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:48:
@absurdsmash
Denk je dat bedrijven mee willen betalen aan de studiekosten als ik vakken ga volgen aan de OU? En denk je dat het zin heeft om nog twee vakken naast de cursus die ik nu doe te volgen?
Als het je inzetbaarheid vergroot wellicht. Maar 19000 euro is veel geld om iemand te voorzien van een bachelor, terwijl hij/zij al een bachelor heeft. Van wat ik om me heen zie wordt er meer gekeken naar het opleidingsniveau, dan de opleidingsrichting.

Ik zou dus verwachten dat je meer hebt aan relevante werkervaring en specifieke Java-trainingen, dan aan een tweede bachelor. Oftewel, ik denk dat je beter kunt gaan voor die traineeship Java-developer, dan de bachelor.

Maar kijk en vraag eens rond in de "werken bij-"-topics hier van/over de grote detacheerders. Of kijk of je een gesprek kunt regelen bij een detacheerder. Praten kan altijd, en zo kun je allicht peilen of iemand met jouw achtergrond interessant genoeg is om aan te nemen als trainee/junior Java-developer.

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 15:28
Deeltijd bachelor opleiding via een HBO zal eerder 8000 bruto zijn, wellicht is dat iets?
nvm je hebt al een bachelor, dus ook hier instellingscollegegeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Bob-B190 op 14-09-2017 14:56 ]

Memento mori

• Avonite
.

Verwijderd

Je kunt aan de OU via een schakelprogramma (premaster) een WO-opleiding volgen als je een HBO bachelor hebt :)

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:20
Ik weet niet waar je woont, maar als dat omgeving Haaglanden is, zou ik je wel kunnen helpen. Stuur me maar een berichtje als je meer wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als ik jou was zou ik toch richting de grote detacheerders gaan. Die staan te springen om personeel en nemen alle bachelor/wo masters in een betarichting aan. Ze leiden je intern op en dan leer je on the job verder, gedurende de hele periode krijg je gewoon salaris. Heb zelf een master chemie en deze route gevolgd, ben prima tevreden.

I have stability. The ability to stab.

Pagina: 1