Toon posts:

USB modem langzamer als Serieel ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een maandje of 2 een serieel modem (com1) van Trust. Daarvoor had ik een USB modem van E-Tech.

Het E-Tech modem maakte meestal verbinding met 50.666bps. M'n Trust verbind meestal met 48.000. Nu zou je ten eerste denken dat de E-Tech sneller is (hogere verbindingssnelheid) en misschien ook een lagere ping heeft.

Wat is nu echter het geval: de gemiddelde ping is na aankoop van het Trust modem gedaald met 30 ms ! (bv. van 150 naar 120).
En de downloadsnelheid is gegaan van ca. 30 naar ca. 45 in de bandwidth test van ZDNet !

Mijn vraag: hoe kan dat !?
Ik snap het niet, de protocollen zijn hetzelfde toch? De telefoonlijn is niet veranderd, hoe kan het dan zijn dat die Trust (hardware modem dat wel) sneller is als die E-Tech (software modem) ? Kan toch niet zijn dat mijn proc. het niet kan trekken, Duron 650 meestal @ 900 ???

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 08:49
Misschien hagt het ook af van hoe druk die site bezocht word en of er veel of weinig mensen online zijn bij jou provider.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 07:58

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

337.2 kbps chello :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Het kan ook zijn dat het USB modem een zogenaamd "softmodem" is, waardoor het dus gebruik maak van je processorsnelheid...

Byteripper.

Verwijderd

8160 kb
mxstream
echt waar!
ik weet niet hoe ik een screenshot moet plaatsen ,kan iemand mij dat zeggen?

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 22:15 schreef pentium het volgende:
8160 kb
mxstream
echt waar!
ik weet niet hoe ik een screenshot moet plaatsen ,kan iemand mij dat zeggen?
Jammer dat het onmogelijk is en waarschijnlijk gewoon een gevolg van een foute d/l snelheid weergave snelheid (wat een zin 8-) )
maar [ img ]www.plaatjesite.nl/plaat.jpg [ /img ]
Zonder de spaties offcourse :+
pentium
Binnenkort MXSTREAM!!!
:?

Verwijderd

het plaatje staat niet op een site.
btw ik heb de test een paar keer gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Het USB modem is inderdaad een softmodem Byteripper.

En DE_Michiel: dit is dus over een periode van een paar maanden, en telkens is dat Trust modem mérkbaar sneller!

Affijn, ik denk dat het toch komt omdat dat een hardwaremodem is, vooral met de ping zal dat wel iets uitmaken... :?
Pagina: 1