Continu '4G' in de bovenbalk, ook als ik op WiFi zit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 970799

Topicstarter
Continu '4G' in de bovenbalk, ook als ik op WiFi zit

Mijn telefoon, Oukitel K6000 pro, Android 7.0, geeft continu '4G' weer in de bovenbalk, naast de tijd en het accupercentage.

Ik kan nergens vinden hoe ik dit uitschakel.

Weet iemand dit?

Op sommige forums staat dat de app 'Caller ID' uitgeschakeld moet worden om dit probleem te verhelpen, maar die app zit niet op dit toestel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En dus? Als je op WiFi zit, wil je toch nog wel gebeld kunnen worden? Indien ja, dan heb je dus een icoontje dat je verbonden bent met 4G.

Dat wil dus niet zeggen dat je data-verbruik over 4G hoger wordt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 970799 welkom op Tweakers.

Weet je ook of de 4G verbinding behouden blijft of staat er alleen 4G?

In het eerste geval zou je dit kunnen uitschakelen via Opties voor ontwikkelaars en dan optie 'Mobiele data altijd actief', in het tweede geval zie ik het probleem niet eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dit kan optreden als je geen internetverbinding hebt op het Wifi-netwerk, geloof ik. Een makkelijke manier om dit te testen is je mobiele verbinding uitzetten en dan kijken of je nog gewoon kan internetten op Wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:09
Je kan ook even browsen naar mijnip.nl om via die weg te controleren welk IP je krijgt als gateway.

Is het je eigen IP adres van thuis dan geen probleem.
Krijg je een IP van je mobiele provider dan gebruik je dus 4g.

Waarom dat dan is kan ik je helaas niet mee helpen maar hierboven staan wel een paar potentiële tips

Bla Bla Bla

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:43
MAX3400 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:26:
En dus? Als je op WiFi zit, wil je toch nog wel gebeld kunnen worden? Indien ja, dan heb je dus een icoontje dat je verbonden bent met 4G.

Dat wil dus niet zeggen dat je data-verbruik over 4G hoger wordt.
Ik wil inderdaad via het gsm netwerk gebeld kunnen worden (aangeduid in de vorm van streepjes/bereik), indien ik op de WiFi zit wil ik dat 4G weggaat, en dat gebeurt dan ook netjes.

Bij de topicstarter gebeurt dit niet waardoor het lijkt dat zijn telefoon zowel de WiFi als de 4G gebruikt, of er is iets mis met de WiFi.
Wat ook kan is wat de medetweaker post en dat is dat de optie aanstaat voor 4G ''altijd actief''.

Zodra ik met de WiFi verbind gaat ook per direct het 4G logo weg. Zelf weet ik niet anders dan dat het ook zo hoort te gaan (bij iOs is dit niks anders naar mijn weten en zal ook het 3G/4G logo verdwijnen zodra er een WiFi dataverbinding is).
Wel kan ik kiezen op oa de Samsung S8 voor slimme netwerkwissel. Zo zal die switchen tussen 4G en WiFi, aan de hand van wat op dat moment het stabielst is.
Ook bij deze functie zullen niet beiden iconen blijven staan maar zal er altijd maar één actief zijn (en dus zichtbaar in de statusbalk bovenaan).

[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 14-09-2017 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-04 16:30

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Klinkt inderdaad als @rens-br z'n opmerking

Als ik deze optie AAN set, blijft mijn 4g inderdaad altijd staan als ik op wifi zit

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cLZ765/Untitled.png
Instellingen --> Ontwikkelaarsopties --> Netwerken

Zet ik m weer uit, dan staat er alleen een wifi verbinding in mn statusbalk.

[ Voor 10% gewijzigd door 0stone0 op 14-09-2017 12:05 ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 11:36
LopendeVogel schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:00:
[...]

Zodra ik met de WiFi verbind gaat ook per direct het 4G logo weg. Zelf weet ik niet anders dan dat het ook zo hoort te gaan
Zo ging het op mijn Nexus 6 met Android 7.1.1 ook. Sinds kort heb ik echter een Moto 5 Plus, ook hier is het 4G logo altijd zichtbaar. Als ik via WiFi ben verbonden, wordt het 4G logo 'transparant'.
Pagina: 1