• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Sinds een paar maanden hebben mijn ouders de volgende tv aangeschaft: pricewatch: Sony Bravia KD-49XD7005 Zwart Deze heb ik ingesteld voor Ziggo icm een @smit ci+ module. Deze combinatie heeft bij de vorige twee televisies (een Samsung en een andere Sony) altijd prima gewerkt. Nu zijn er echter de volgende problemen:
  • Soms tijdens het kijken komt plotseling de melding deze zender is gecodeerd, controleer of de smartcard....
  • Soms gaan de instelling compleet verloren en moet dit opnieuw doorlopen worden. Hetgeen al helemaal vervelend is voor mijn ouders
Bij de Ziggo helpdesk is men matig behulpzaam, maar het lukt uiteindelijk altijd wel.

Concreet heb ik de volgende vragen:
  1. kan het zijn dat de combinatie ci+module en deze tv niet goed is?
  2. kan ik mijn eigen ci+ module gebruiken? Ik vind 2€ per maand extra namelijk onnodig. De module die mijn ouders nu gebruiken was een eenmalige aanschaf.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:24
De module al eens geupdated?

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Bedankt voor de tip. Als ik hierop ga zoeken vind ik mensen die hetzelfde probleem bespreken nadat ze geüpdatet hebben.

Ik weet niet zeker of de module geüpdatet is. Er is geen update vindbaar (zou aan Ziggo kunnen liggen die de update niet verstrekt in dit gebied) en de software versie staat nog op 1.0

Echter in de topics die ik nagelezen heb was de enige oplossing om een nieuwe CI plus module (versie 1.3) aan te schaffen.

Heeft iemand wellicht een goede suggestie voor een module die goed werkt?