• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 15:44
Beste mensen,

Ik heb een MacBook uit 2011 en dus niet de beste hardware, dat geeft niet... want ik had daar rekening meegehouden. Editen in 1080p 60FPS gaat prima en stotter niet. 4K 30fps schokt wel, alleen nu las ik iets over editen in proxy. Het halveert de resolutie, waarna je aan het einde alles weer terug kan zetten en gaat exporteren. Prima oplossing, alleen nu heb ik een vraag.

Kun je wel fatsoenlijk color grading uitvoeren in de proxystand? Zo niet, hoe wordt dit vaak aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrittany
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 23:42

LittleBrittany

Britta Weijers

Hej, Ik las je bericht net. Je kan nog prima colour grade uitvoeren als je materiaal in Proxy om zet. De Proxy halveert alleen de data uit de video. Dus inplaats van als je een 400Mbps video heb uit bijv een GH5(S) wordt dit 45Mps Omdat dit de leesspecificatie is van ProRes Proxy. Vergeet inderdaad niet eerst je viewer terug te zetten op Original/Optimized media. Ik heb hier overigens ook op een MBP 2011 een prima live geschakelde klus in 4K 25fps mee kunnen editen naar een promo van 8 minuten, exporteren duur wel eeuwig en kan soms nog wel eens de soep inlopen... O-)

BrittaWeij