Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HTML5 alternatief voor frames. Vaste breedte voor kollom

Pagina: 1
Acties:

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:21

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Momenteel gebruik ik (nog) frames voor een bepaald deel van mijn site: *snip* niet relevant, spam
Gewoon via de standaard frameset methode:

code:
1
2
3
4
<frameset cols="275,*">
                <frame src="Menu.html" name="menu" title="menu" marginwidth="0" noresize>
                <frame src="MSX.html" name="game" title="game" marginwidth="0">
</frameset>

Deze methode heeft een aantal nadelen:

* Bookmarken werk niet lekker
* Niet .HTML5 compliant
* De emulator kan niet full-screen worden gezet.

De screenshots links hebben allemaal een vaste breedte van 256px. Nu wil ik graag een .HTML5 oplossing en ben aan het stoeien geweest mer iframes. Deze zijn wel .HTML5, maar de emulator kan niet fullscreen draaien en daarnaast blijft het bookmark probleem.
Ik ben ook met kolommen (col-xs,col-lg, etc...) bezig geweest, maar hiermee kon ik het formaat van het menu niet vastzetten.

Hoe kan ik dit netjes in .HTML5 oplossen met behoudt van lay-out & functionaliteit?

[Voor 4% gewijzigd door RobIII op 14-09-2017 11:02]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:19

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

Ik zou eens kijken naar een taal als PHP / ASP.Net / Whatever zodat je gewoon dynamisch je pagina's kunt opbouwen en heel die frames achterwege kunt laten. Een andere optie is werken met wat DIV'jes o.i.d en daar dynamisch met wat AJAX de content in te laden. Alles kan. Er zijn legio mogelijkheden.

(Ik heb je link weggehaald; je kunt prima even een situatieschets maken (desnoods in MSPaint o.i.d.) of zelfs gewoon even tekstueel uitleggen wat er aan de hand is. Het te-pas en te-onpas plaatsen van links is ongewenst omdat het nogal spammerig overkomt; als het écht onontkoombaar is kan er altijd nog een link geplaatst worden als daarom gevraagd wordt)

Los daarvan vraag ik me ernstig af in hoeverre wat je allemaal op je site hebt staan legaal is...

[Voor 19% gewijzigd door RobIII op 14-09-2017 11:12]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

Helaas ik ben net te laat om de site te kunnen zien nu ben ik ook nieuwschierig naar wat daar op staat...

Maar OT: Zoals wel vaker, kan ik het probleem niet helemaal volgen. Waarom kun je de frames niet vervangen door DIVS? Idd wat Rob zegt --> dynamisch vullen d.m.v. Ajax of serverside code (PHP/ASP.Net)

• TeraMod
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 15-06 14:37

TeraMod

Cloud Enablement Desk

Harrie_ schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:22:
Helaas ik ben net te laat om de site te kunnen zien nu ben ik ook nieuwschierig naar wat daar op staat...
Zou het misschien de website in zijn sig zijn? >:)

[Voor 27% gewijzigd door TeraMod op 14-09-2017 12:50]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Harrie_ schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:22:

Maar OT: Zoals wel vaker, kan ik het probleem niet helemaal volgen. Waarom kun je de frames niet vervangen door DIVS? Idd wat Rob zegt --> dynamisch vullen d.m.v. Ajax of serverside code (PHP/ASP.Net)
Eerlijk?
Omdat ik nogal een n00b ben op dat gebied en eigenlijk had gehoopt dat zo'n standaard lay-out wel door middel van <DIV>'s en .CSS eenvoudig gerealiseerd had kunnen worden. Inmiddels heb ik maar .PHP5 voor mijn webserver geïnstalleerd en ga ik nog maar eens verder stoeien/zoeken. Ideeën zijn dus nog steeds welkom.
Maar ik verbaas me eigenlijk nog steeds dat er voor zoiets simpels niet echt een standaard oplossing is.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Ff een draft
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html><body>
<div>
<?php echo preg_replace('#^.*<body[^>]>(.*)</body.+$#D', '$1', file_get_contents('Menu.html')); ?>
</div>
<div>
<?php echo preg_replace('#^.*<body[^>]>(.*)</body.+$#D', '$1', file_get_contents('MSX.html')); ?>
</div>
</body></html>

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• perpixel
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:24
TFHfony schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:37:
[...]

Eerlijk?
Omdat ik nogal een n00b ben op dat gebied en eigenlijk had gehoopt dat zo'n standaard lay-out wel door middel van <DIV>'s en .CSS eenvoudig gerealiseerd had kunnen worden. Inmiddels heb ik maar .PHP5 voor mijn webserver geïnstalleerd en ga ik nog maar eens verder stoeien/zoeken. Ideeën zijn dus nog steeds welkom.
Maar ik verbaas me eigenlijk nog steeds dat er voor zoiets simpels niet echt een standaard oplossing is.
Die zijn er wel, heel heel heel veel zelfs ;), maar niet in alleen html/css. Je moet de juiste tool voor de job gebruiken :)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
DJMaze schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:38:
Ff een draft
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html><body>
<div>
<?php echo preg_replace('#^.*<body[^>]>(.*)</body.+$#D', '$1', file_get_contents('Menu.html')); ?>
</div>
<div>
<?php echo preg_replace('#^.*<body[^>]>(.*)</body.+$#D', '$1', file_get_contents('MSX.html')); ?>
</div>
</body></html>
Bedankt voor de hulp :) Maar het doet niet helemaal wat ik voor ogen heb. Ik krijg nu eerst alle plaatjes als een soort galerij naast & onder elkaar met onderin het scherm de emulator.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

@TFHfony
Ik heb even heel lomp een jsfiddle ge-copy/paste vanaf Stack-Overflow en wat zaken aangepast...
Volgens mij is dit wat je zoekt: klik

En anders eens googlen naar 'emulate frames with divs', zo ben ik er ook op gekomen :>

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Harrie_ schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:01:
@TFHfony
Ik heb even heel lomp een jsfiddle ge-copy/paste vanaf Stack-Overflow en wat zaken aangepast...
Volgens mij is dit wat je zoekt: klik

En anders eens googlen naar 'emulate frames with divs', zo ben ik er ook op gekomen :>
Dat ziet er niet slecht uit. Ik ga hier eens mee spelen. bedankt!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

• EJlol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12:10
Zoek ook eens op CSS grids, dat is (vind ik) mooier dan de methode van Harrie_. Je moet dan wel ook even naar de browser ondersteuning kijken. De meeste browsers (Firefox, Chrome, en in zekere mate IE en Edge) ondersteunen het tegenwoordig, maar nog niet alle.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

EJlol schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:11:
Zoek ook eens op CSS grids, dat is (vind ik) mooier dan de methode van Harrie_. Je moet dan wel ook even naar de browser ondersteuning kijken. De meeste browsers (Firefox, Chrome, en in zekere mate IE en Edge) ondersteunen het tegenwoordig, maar nog niet alle.
+1 voor grids inderdaad maar daarvan laat, zoals je zelf ook zegt, de volle implementatie tot dusver nog te wensen over. Persoonlijk wordt ik al snel een beetje huiverig van technieken waarvan je weet dat ze niet in elke browser werken, hoe mooi die techniek ook is...

TS heeft nu een werkbaar voorbeeld wat hij zelf een beetje kan tweaken, ik denk dat het nogal een stap voorwaarts is vanuit frames :')

[Voor 10% gewijzigd door Harrie_ op 14-09-2017 14:19]

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:10
Harrie_ schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:18:
[...]
+1 voor grids inderdaad maar daarvan laat, zoals je zelf ook zegt, de volle implementatie tot dusver nog te wensen over. Persoonlijk wordt ik al snel een beetje huiverig van technieken waarvan je weet dat ze niet in elke browser werken, hoe mooi die techniek ook is...[...]
Ik ook, maar er zijn wel oplossingen voor te verzinnen zoals: https://s.codepen.io/matuzo/debug/Emddvx (zie https://www.smashingmagaz...yout-floats-flexbox-grid/)

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

@Caelorum Thanks, die heb ik even gebookmarked!

• DJMaze
  • Niet online
TFHfony schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:03:
Bedankt voor de hulp :) Maar het doet niet helemaal wat ik voor ogen heb. Ik krijg nu eerst alle plaatjes als een soort galerij naast & onder elkaar met onderin het scherm de emulator.
Natuurlijk, ik ga niet alles voorkouwen.
We zijn niet in dienst van Tweakers om alle code voor jou te programmeren, en jij betaalt daar ook niet voor.

We zijn er om je op weg te helpen, dat is alles.

Je kan die <div> van mij prima stylen met CSS in welke vorm je maar wilt. Jij moet het gewoon even doen.

[Voor 9% gewijzigd door DJMaze op 14-09-2017 16:50]

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10-07 23:17
TFHfony schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:37:
[...]

Eerlijk?
Die is er niet omdat dit een achterhaald probleem is. Niemand komt anno 2017 nog op het idee om een website met frames (of een soortgelijke flow) te maken. Er zijn tientallen CMS'en gratis de downloaden die je website véél gebruiksvriendelijker maken, zowel voor jou als voor je bezoekers. Waarom installeer je niet gewoon wordpress of zo?

En waarom installeer je een PHP-versie van 3 jaar oud waar niet meer aan ontwikkeld wordt?

zcflevo.nl

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10-07 08:54
Nou, op zich is het wel een valide punt dat er sinds het frames tijdperk wel heel veel oplossingen zijn geweest om de case waar frames voor gebruikt werden op te lossen. Zoek alleen maar eens op de oplossingen voor vaste header, footer en side-menu's. De frameworks, javascripts, css-files en weet ik veel wat vliegen je om de oren. Het is een hele basic use-case en nog steeds is het niet heel triviaal.... met CSS grids lijkt daar verandering in te komen.

Dus zo achterhaald is het probleem niet. Er zijn genoeg admin-dashboards te bedenken waar een fixed header + sidebar wel handig is. De frames-oplossing is achterhaald vanwege vele redenen, maar de pure-CSS oplossingen laten overal nog wel eens te wensen over. Best gek eigenlijk... bijna 2 decennia later.

[Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 14-09-2017 17:08]

Passieve Einzelgänger met een 10 tot 3 mentaliteit

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
mcDavid schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:02:
[...]

Die is er niet omdat dit een achterhaald probleem is. Niemand komt anno 2017 nog op het idee om een website met frames (of een soortgelijke flow) te maken. Er zijn tientallen CMS'en gratis de downloaden die je website véél gebruiksvriendelijker maken, zowel voor jou als voor je bezoekers. Waarom installeer je niet gewoon wordpress of zo?

En waarom installeer je een PHP-versie van 3 jaar oud waar niet meer aan ontwikkeld wordt?
Hmmm, ben ik niet helemaal met je eens. Zeker gezien de hoeveelheid vragen die ik heb kunnen vinder op internet, maar vooral het gebrek aan werkende oplossingen. Die zijn er niet zo maar en zeker niet simpel.
Waarom ik niet "gewoon' Wordpress installeer? Omdat het geheel op een simpele webserver thuis draait waar geen MySQL op staat en ook dus niet zo maar even een HTTPS-certificaat voor te regelen is.

* TFHfony is gewoon een n00b met basis-HTML ervaring die dacht "wel even" die frames te verwijderen. Maar blijkbaar is er niet zo maar een makkelijke oplossing voor. Wel maf, gezien wat er allemaal standaard mogelijk is tegenwoordig binnen HTML5 dat zo'n basic lay-out niet kan.
En wellicht is dat ook de reden dat niemand meer iets met zo'n dergelijke flow maakt: Het kan niet fatsoenlijk binnen de huidige standaarden. Zoiets simpels wat met een frameset met 3 eenvoudige regels te regelen is, maar binnen de huidige standaard eigenlijk gewoon niet simpel kan.
Hmmm, ook dit ziet er veelbelovend uit. Vooral omdat je inderdaad een vaste breedte in kan stellen, naast "auto" voor de rest.
* TFHfony heeft wat uit te zoeken de komende dagen.

[Voor 19% gewijzigd door TFHfony op 14-09-2017 17:29]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Ik ben hier mee aan het spelen geslagen en het resultaat valt mij zeker niet tegen. Daar de mods liever geen links hebben omdat ze dat als spammen zien (??), hier maar even een idee van wat ik nu gedaan heb:

CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
*
.sidebar {
        grid-area: sidebar;
    }

.content {
        grid-area: content;
    }

.header {
        grid-area: header;
    }

.wrapper {
        display: grid;
    grid-gap: 1px;
        grid-template-columns: 258px  1fr  1fr;
        grid-template-areas:
               "....... header  header"
               "sidebar content content";
        background-color: #fff;
        color: #444;
    }
.box1 {
  background-color: #000;
  color: #fff;
  border-radius: 5px;
  padding: 1px;
  font-size: 150%;
}

.box2 {
  background-color: #fff;
  color: #000;
  border-radius: 5px;
  padding: 1px;
  font-size: 100%;
}
.header {
  background-color: #999;
}

HTML:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<html><body>
<section class="wrapper">
  <div class="box1 sidebar">
     Hier onder een heleboel plaatjes met links
  </div> 
  <div class="box2 content">
    Hier de WebMSX emulator met content
  </div>
</section></body></html>

Ik moet nog even gaan spelen met de footer en header, maar dat komt wel goed. Bedankt voor het meedenken. En ik heb weer wat bijgeleerd vandaag! )

• DJMaze
  • Niet online
Leuk bedacht, het toont inzet!
Iets simpels als frames emuleren is te doen hoor. Kijk eens naar:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<html><head>
    <style>
    body {
        margin: 0 0 0 275px;
    }
    #sidebar {
        position: absolute;
        top: 0;
        left: 0;
        bottom: 0;
        overflow: auto;
        width: 275px;
    }
    </style>
</head><body>
<div id="sidebar">
<?php echo preg_replace('#^.*<body[^>]*>(.*)</body.+$#Ds', '$1', file_get_contents('Menu.html')); ?>
</div>
<?php echo preg_replace('#^.*<body[^>]*>(.*)</body.+$#Ds', '$1', file_get_contents('MSX.html')); ?>
</body></html>

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10:16
TFHfony schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:22:
[...]

Hmmm, ben ik niet helemaal met je eens. Zeker gezien de hoeveelheid vragen die ik heb kunnen vinder op internet, maar vooral het gebrek aan werkende oplossingen. Die zijn er niet zo maar en zeker niet simpel.
Waarom ik niet "gewoon' Wordpress installeer? Omdat het geheel op een simpele webserver thuis draait waar geen MySQL op staat en ook dus niet zo maar even een HTTPS-certificaat voor te regelen is.

* TFHfony is gewoon een n00b met basis-HTML ervaring die dacht "wel even" die frames te verwijderen. Maar blijkbaar is er niet zo maar een makkelijke oplossing voor. Wel maf, gezien wat er allemaal standaard mogelijk is tegenwoordig binnen HTML5 dat zo'n basic lay-out niet kan.
En wellicht is dat ook de reden dat niemand meer iets met zo'n dergelijke flow maakt: Het kan niet fatsoenlijk binnen de huidige standaarden. Zoiets simpels wat met een frameset met 3 eenvoudige regels te regelen is, maar binnen de huidige standaard eigenlijk gewoon niet simpel kan.
Wat is dan precies het probleem waar je tegen aan loopt? Je kan toch gewoon twee kolommen maken waarvan eentje met vaste breedte en eentje die fluid is? Prima mogelijk binnen de huidige standaarden. Heb je ook geen CSS Grid voor nodig.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• mcDavid
TFHfony schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:22:
[...]

Ok, andere vraag dan. Als je helemaal opnieuw zou beginnen met het ontwerpen van je website, en daarbij niet direct in frames zou denken. Zou je dan met het zelfde ontwerp komen als je nu hebt?
Waarschijnlijk niet. En dat is waar ik op doelde. In de jaren '90 werden websites gemaakt naar de technische mogelijkheden van (erg beperkte) browsers en servers. Toen die mogelijkheden ruimer werden, was er niemand meer die zo'n frame-achtige flow wou. Dus er was ook geen noodzaak om daar een nette drop-in replacement voor te maken.
Dan zou ik je aanraden gewoon een webhosting pakketje ergens af te nemen. Voor 5 euro per maand zit je helemaal gebakken en heb je nergens omkijken meer naar.

Maar ook als je thuis wilt hosten, een lamp stack is echt in een paar minuten geïnstalleerd.
Een ssl-certificaat is echt geen vereiste voor een Wordpress website, maar net zo goed voor je huidige site. En kan je als je wilt ook gewoon op je thuisserver installeren.

zcflevo.nl

• DJMaze
  • Niet online
mcDavid schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:14:
Ok, andere vraag dan. Als je helemaal opnieuw zou beginnen met het ontwerpen van je website, en daarbij niet direct in frames zou denken. Zou je dan met het zelfde ontwerp komen als je nu hebt?
Waarschijnlijk niet. En dat is waar ik op doelde. In de jaren '90 werden websites gemaakt naar de technische mogelijkheden van (erg beperkte) browsers en servers. Toen die mogelijkheden ruimer werden, was er niemand meer die zo'n frame-achtige flow wou. Dus er was ook geen noodzaak om daar een nette drop-in replacement voor te maken.
Als je even op die website kijkt is het een MSX emulator, retro look vind ik in dit geval in lijn met de content (een 1984 - 1992 computer).
Ik zou het design iets aanpassen door het liefst echt maar 16 kleuren met 4 sprites per lijn gebruiken :p

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

Ik moet zeggen dat ik het in grote lijnen wel met @mcDavid eens ben.
Je zou kunnen nadenken over een andere layout waarbij je geen 'frames emuleert' en als het gaat om hosting dan zijn er zat aanbieders waar je goede hosting hebt voor een nihil bedrag.

Google eens op 'Neostrada' (for the record: ik heb niets met deze partij te maken). Ik heb hier in het verleden wel eens hosting afgenomen en ik moet zeggen dat ik daar aangenaam verrast over was. Voor €12,- per jaar (!) heb je 3GB webhosting + PHP + Cpanel + Out-of-the-box install van tig CMSen waaronder Wordpress. De snelheid zal niet hetzelfde zijn als een A-hosting-provider maar altijd beter en stabieler dan een servertje thuis...

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Ik zal even op een aantal van jullie punten reageren:

* Externe hosting
Dat is zeker een idee en wellicht dat ik dat in de toekomst ook wel doe. Zeker ivm SSL. Maar tot nog toe waren mijn ervaringen met goedkoop hosten niet echt best. En dat PC-tje waar het nu op draait staat toch al aan voor diverse zaken, dus... zolang het nog OK gaat....

* LAMP
Leuk, maar dan moet ik eerst even een linux installatie regelen. Andere optie zou WAMP zijn, maar daar waarschuwen ze allemaal voor dat het niet geschikt is als productie-server.

* Frames & Frames emulatie
Tja... Ik heb deze site vorig jaar zo opgebouwd en heb er toen toch voor gekozen. Waarom? Omdat het hetgeen is was ik ken en het inderdaad voldeed aan de lay-out welke ik voor ogen had (en nog heb). Ik ben geen web-designer (verre van) en programmeren is niet mijn sterkste kant. Ik heb de basis van mijn website (hoofdpagina) in een standaard WYSIWYG web-editor gemaakt en sindsdien alle aanpassingen & uitbreidingen in Notepad++

Anyway, met wat hulp van iemand anders toch maar overgestapt op .PHP. De 170 .HTML pagina's verdwijnen en alles gaat serverside geregeld worden. Daar de mod's liever niet hebben dat ik hier de URL post... Jullie weten waar je zijn moet en vervang index.html maar door index2.php, dan kan je zien waar ik mee bezig ben.
Ik wil jullie nogmaals bedanken voor het meedenken!

• Zaph
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 27-03-2018
TFHfony schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:17:
Leuk, maar dan moet ik eerst even een linux installatie regelen. Andere optie zou WAMP zijn, maar daar waarschuwen ze allemaal voor dat het niet geschikt is als productie-server.
Op Windows kun je toch gewoon IIS gebruiken? En met Let's Encrypt heb je eenvoudig een gratis SSL-certificaat.

En over geschikt als productieserver - dat is je home-PC natuurlijk sowieso niet... ;)

42

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Zaph schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:40:
[...]

Op Windows kun je toch gewoon IIS gebruiken? En met Let's Encrypt heb je eenvoudig een gratis SSL-certificaat.

En over geschikt als productieserver - dat is je home-PC natuurlijk sowieso niet... ;)
Het (voor mij, gevoelsmatige) voordeel van wat ik nu draai is het feit dat het heel ligt is en ik weet wat er draait en wat ik geïnstalleerd heb. Ik vermoed dat ik eerder weer op betaalde hosting over zal stappen dan dat ik met IIS / Apache. Maar goed, dat is mijn persoonlijk afwijking ;-)

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

@TFHfony hoe draai je het nu dan? Heb je nu een LAMP / WAMP stack? En welke dan?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Harrie_ schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:40:
@TFHfony hoe draai je het nu dan? Heb je nu een LAMP / WAMP stack? En welke dan?
Nop... https://aprelium.com/abyssws/ :-) Een erg lichte webserver.

[Voor 5% gewijzigd door TFHfony op 16-09-2017 14:22]

• mcDavid
TFHfony schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:17:
Ik zal even op een aantal van jullie punten reageren:

* Externe hosting
Dat is zeker een idee en wellicht dat ik dat in de toekomst ook wel doe. Zeker ivm SSL. Maar tot nog toe waren mijn ervaringen met goedkoop hosten niet echt best. En dat PC-tje waar het nu op draait staat toch al aan voor diverse zaken, dus... zolang het nog OK gaat....
Sja je hebt goedkoop en goedkoop... Voor een euro of 5 per maand zit je al bij een betrouwbare partij als TransIP of Antagonist. Das al goedkoper dan thuis een desktop-pc 24/7 laten draaien (in het geval je hem alleen als webserver zou gebruiken).
Het kan nog veel goedkoper maar dan word je waarschijnlijk niet vrolijk van de dienstverlening en service.
* LAMP
Daar zou ik me niet al te druk om maken. Je draait het thuis, achter een consumenten lijntje, hoogstwaarschijnlijk op consumenten hardware met een desktop besturingssysteem... Dus een "productie server" is het sowieso al niet. , Niet dat dat erg is, zo te lezen is het toch vooral een hobbyproject voor je.
Ik zou alleen wel zorgen dat je het ding goed dichtgetimmerd hebt. En dat geldt dus ook voor de php-scripts die je nu aan het maken bent. Want zo'n servertje is wel een leuk gat in de firewall van je thuisnetwerk natuurlijk.

zcflevo.nl

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True