Vraag

Anoniem: 824627

Topicstarter
Ik heb een Laptop van Dell de E5520. Hierin zit 4GB geheugen en 1 TB hard disk. De CPU is een I5 2,5 zover ik kan zien. Ik gebruik hem in IDLE maar ook MAX met o.a. Skype, IMVU, en andere grafische vragende software.Wat zijn de juiste (veilige ) Waardes die deze laptop mag hebben qua temp ?
...

Windows 7 - pro (legitiem)
...

Ik heb een laptop cooler van Coolermaster gekocht de ergo III (3) werk prima maar nog steeds hoge waarde Laptop cooling CPU... wat kan ik doen / moet ik doen om dit te verbeteren? of is dit niet nodig?
...
Hardware monitor afbeelding :
cpu

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Je kan hem schoonmaken, uit elkaar halen en stofvrij maken.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Anoniem: 824627

Topicstarter
Ik heb de cooler al stof vrij laten maken door extern computer zaak, blijft zo warm... is het een idee om de kern wat lager te tunen?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 14:49

Nemesizz

Untouchable

CPU's in laptops worden nou eenmaal warmer omdat er veel minder ruimte is voor een fatsoenlijke koeling.
Vaak is het tegenwoordig niet meer dan een dun aluminium plaatje met een heatpipe die naar een kleine koelvin gaat (oudere laptops hadden nog wel eens een echte heatsink op de CPU, en dan nog een heatpipe naar een andere heatsink).

Volgens de specs mag de CPU maximaal 100ºC worden (op de core), en daar zit je zo te zien nog ver vanaf, dus niks aan de hand.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-07 12:55

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Mijn 2520M in m'n Dell E5420 haalt ruwweg dezelfde temperaturen. Afgezien van even de koelpasta vervangen kun je vrij weinig doen. De koeler is zoals hierboven gezegd een plaatje waaruit een heatpipe de hitte naar een koellichaampje verplaatst, en is vrij toegangelijk als je met een schroevendraaier overweg kunt

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger