Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 18:13

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn vorige post hier is al een tijd geleden en was vanwege de onwil van Apple om mijn Macbook Pro (2011) met een kapotte GPU te repareren onder garantie... Toen was ik boos.... Nu dus eens een positieve post!

Ik heb al een tijdje een MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2014) naar volle tevredenheid, maar ja hoor ik zag bij de camera de eerste tekenen opdoemen van Staingate en een afspraak gemaakt bij de Genius bar van het Apple Centre in Oberhausen.

De eerste positieve ervaring was dat het parkeren daar gratis is.... Stuk beter dan in Amsterdam ;)

En bij Apple werd er helemaal geen discussie gevoerd over het wel of niet noodzakelijk zijn van de reparatie. Testje gedaan van de hardware, macbook ingenomen en excuus dat ik er niet op kon wachten, maar dat ze garandeerden dat ie binnen 3-5 dagen klaar zou zijn, maar ze zouden sneller proberen.

Eén dag later kreeg ik al mail dat de Macbook opgehaald kon worden. _/-\o_

Normaal worden hier vragen gesteld of negatieve ervaringen geplaatst en niet zo vaak positieve. Ik wilde die trend maar eens doorbreken 8)

Ik heb dan ook 2 adviezen:
  1. Zie je sporen van delaminatie van de coating. Laat je scherm vervangen. Na drie jaar is het echt over met deze service: https://www.macrumors.com...eflective-repair-program/
  2. Als het enigzins te bereizen is voor je, ga naar het Apple Centre in Oberhausen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn ouders hadden laatst ook goede ervaringen met de Apple Store in Apeldoorn. Ze hebben een 6 jaar oude iMac die opeens de geest had gegeven. Ze zijn ermee naar de store gegaan en daar hebben ze voor iets van twee à drie tientjes een factory reset uitgevoerd en toen deed hij het weer. Daarna mocht ik natuurlijk aantreden om hun time machine backup terug te zetten... Maar op zich goede en snelle service, ook voor apparatuur die al lang en breed uit de garantie is!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:38
Misschien meer voor een shopreview maar heb zelf ook positieve ervaring met Apple service. 2011 macbook werd na iets meer dan twee jaar gratis een scherm vervangen omdat deze een vlek vertoonde (ze raadden zelf consumentenrecht aan). Daarna nog een keer de GPU/logic board vervangen, toen was ie ruim 5 jaar oud maar dat was onder het reparatieprogramma (laatste maand dat dat nog liep :+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is geen Apple Store maar een Apple reseller. Het verschil: mensen in een Apple Store krijgen hun salaris van Apple, plus alles wat er verder bij komt.

Een Apple reseller is niets anders dan een ondernemer die Apple spullen verkoopt en misschien ook nog andere merken.

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
Met Oberhaussen heb ik ook goede ervaringen. Tijdens een weekendje weg in Brussel snel langs de Store, want mijn scherm was gebarsten. Na 2x 2 uur gewacht te hebben op een schermreparatie die niet goed was uitgevoerd, maar met een iPhone zonder werkende speaker naar huis gegaan.

In Oberhaussen een afspraak ingepland, en binnen 5 minuten stond ik buiten met een nieuwe iPhone. 'We zijn hier niet zo moeilijk'. Nou zeer zeker niet:)!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:55:
Mijn ouders hadden laatst ook goede ervaringen met de Apple Store in Apeldoorn.
Sinds wanneer is er een Apple Store in Apeldoorn?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

RodeStabilo schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:39:
[...]
Sinds wanneer is er een Apple Store in Apeldoorn?
Ik ben er zelf niet geweest, pa en ma zeiden dat het een Apple Store was... Maar was dus een Apple reseller :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Misschien maak ik het positieve topic wel te negatief, maar het is toch niet meer dan normaal dat je garantie krijgt wanneer er een defect is?

En drie tientjes voor een factory reset vind ik ook al afzetterij.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 18:13

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
SirLenncelot schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:43:
Misschien maak ik het positieve topic wel te negatief, maar het is toch niet meer dan normaal dat je garantie krijgt wanneer er een defect is?

Laten we bij de positieve vibe blijven....
Idd is het normaal dat binnen 3 jaar garantie verleend wordt, maar het was maar een klein plekje waar beginnende delaminatie zichtbaar was.
Er zijn veel gevallen bekend waar mensen weggestuurd zijn met de mededeling dat het komt door verkeerd schoonmaken of verkeerd openmaken van het scherm.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:38

Is ook zo, maar vaak wordt er na 2 jaar toch een beetje moeilijk over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:17

Nouja... het ging namelijk om een computer van 6 jaar oud. En het herinstalleren van een OS neemt ook wel wat tijd in beslag. Bovendien werken ze natuurlijk niet gratis, dus de prijs is dik in orde.

[ Voor 23% gewijzigd door Geronimous op 22-09-2017 02:40 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Krijgen we nu positieve topics naar aanleiding van goed afgehandelde klachten? Onzin.

Laat maar een shopreview achter en niet dit soort nonsens.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
JoepW schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:47:

Ik heb al een tijdje een MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2014) naar volle tevredenheid, ]
Laat je niet ontmoedigen door die negatieve reacties op jouw bericht hoor! Je krijgt in de Apple topics best veel sh*t over je heen als je het doorleest. Apple is evil etc etc. Dus jouw ervaring mag ook weleens gehoord worden.

Al had jouw bericht beter bij de shopreviews thuis gehoord, i’ll give them that.

Ik ben blij voor je dat het goedkomen is!

[ Voor 4% gewijzigd door Zonnetje83 op 22-09-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Voor de shopreviews hebben we een ander onderdeel van de website :). En anders hebben we ook nog het Shopping Forum. Hier gaat het wat meer om de producten en de techniek, dus deze gaat op slot.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.