Toon posts:

Gezocht muurbeugel voor twee monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijd opzoek naar een dual-muurbeugel voor twee pc monitoren welke ook echt strak aan de muur bevestigd kan worden. Tot op heden ben ik enkel beugels tegen gekomen die middels een arm aan een tafel vastzitten. Maar tot op heden nog niks gevonden wat hier in de buurt van komt.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/12331470_449654935230882_971781010_n.jpg?ig_cache_key=MTIxMDY2NjIzNzAzOTQ3MjEyMA%3D%3D.2

Het enige wat ik heb kunnen vinden is:

https://www.whinkel.nl/fl...mIQFidP2l-MAaAlQ6EALw_wcB

Maar deze staat zo'n 20 cm van de muur af. Wat ik dus niet strak genoeg vindt ogen. Iemand met een betere suggestie?

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Op de Pricewatch is er een mooie overzichtslijst. Gezien ik niet weet hoeveel MM Vesa mount je nodig hebt, misschien dat je hier zelf op kan filteren? :)

categorie: Muurbeugels

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Misschien een raar idee, maar 2x beugel aan de wand, naast elkaar is dan toch ook een optie?

Verwijderd

Zou je zoiets niet relatief makkelijk zelf kunnen maken als het moeilijk of niet te vinden is?
Een alluminium *H* profiel monteren in de orignele schroefgaten waar de beugels normaal zitten (als die er zijn).
Of anders de schroeven waar de behuizing mee vast zit vervangen door schroeven die ook schroefdraad uitsteken aan de achterkant, en deze bevestigen aan je profiel(en), en de profielen vervolgens ophangen aan je muur.

Een H profiel (of twee):
Afbeeldingslocatie: https://www.platenenprofielen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x800/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/2/2/222.1-h-profiel-voor-16mm-plaat-koker-20x20-dubbele-flens.jpg

In het midden gaten boren voor de muurbevestiging, zodat je schroeven niet in de weg zitten, en aan de uitstekende stukjes je schermen bevestigen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2017 08:57 ]

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:53
Als die schermen tegen elkaar zitten ga je al sleuven en uitstekende bouten moeten gebruiken, anders krijg je die niet op de muur te bevestigen. Of de schermen dmv U profielen er op laten ingrijpen. Ik heb 2 schermen waarbij 1 scherm een hoek van 30 graden naar me toe is gedraaid, zo plat vond ik niet echt aangenaam werken. In praktijk zit ik recht voor 1 scherm, het andere gebruik ik om minder belangrijke zaken op weer te geven zoals spotify o.i.d.

2 aparte wandbeugeltjes, van vogels, lijkt mij nog het haalbaarste

pricewatch: Vogel's WALL 2005

[ Voor 52% gewijzigd door Devler op 14-09-2017 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Devler schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:26:
Als die schermen tegen elkaar zitten ga je al sleuven en uitstekende bouten moeten gebruiken, anders krijg je die niet op de muur te bevestigen. Of de schermen dmv U profielen er op laten ingrijpen. Ik heb 2 schermen waarbij 1 scherm een hoek van 30 graden naar me toe is gedraaid, zo plat vond ik niet echt aangenaam werken. In praktijk zit ik recht voor 1 scherm, het andere gebruik ik om minder belangrijke zaken op weer te geven zoals spotify o.i.d.

2 aparte wandbeugeltjes, van vogels, lijkt mij nog het haalbaarste

pricewatch: Vogel's WALL 2005
Is dat niet lastig door de speling ? Een millimeter ernaast en je hebt twee monitoren die niet perfect tegen elkaar zitten? En wanneer je van monitor veranderd zou je dat weer moeten aanpassen, aangezien niet alle monitoren even breed zijn (zelfs wanneer ze dezelfde beelddiagonaal hebben).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2017 12:14 ]

• Devler
Klopt, die kleine wandbeugels dienen per monitor afgeregeld te worden. Dan is het H-profiel van Moopieboo een stuk eenvoudiger, zolang dit maar mooi waterpas hangt.

Verwijderd

Topicstarter
Devler schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:30:
Klopt, die kleine wandbeugels dienen per monitor afgeregeld te worden. Dan is het H-profiel van Moopieboo een stuk eenvoudiger, zolang dit maar mooi waterpas hangt.
Deze zou perfect zijn, maar wat duur zeg.
pricewatch: Ergotron Neo-Flex Dual Monitor Wall Mount

Denk dat ik voor deze ga:
https://www.muurbeugelcen...a46u70_iZOrsaAim0EALw_wcB

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Die ga je wel niet zo mooi strak tegen de muur krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:03
Maar twee monitors strak aan de muur is toch niet handig? Dan zit je nooit recht voor het tweede scherm en moet je altijd met een hoek naar de scherm kijken. Het ziet er wel heel mooi uit, maar praktisch is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:31
Een echte alleskunner gaat naar doe - het-zelf zaak en koopt daar voor een fractie van de prijs een alu h-profiel en boutjes/moertjes oid. Ik schat 4 tientjes en een middagje klussen. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:44:
Maar deze staat zo'n 20 cm van de muur af. Wat ik dus niet strak genoeg vindt ogen. Iemand met een betere suggestie?
Een stukje muur van 10cm wegkappen? :P

Hoe dik zijn de bezels van de monitoren? Als deze namelijk redelijk breed zijn zou je eventueel zelf ook een ophangsysteem kunnen creëren met U-vormige hoekbeugels en langwerpige stalen stangen die dan voor de horizontalige bezels van de monitor langsgaan. Ik ga er vanuit dat die monitoren niet zo zwaar zijn.
(Alleen zouden zulke 'beugels' de bediening van de monitor niet in de weg moeten zitten, dus als de knoppen aan de voorkant zitten helpt deze oplossing je niet). Maar bij de meeste monitoren zitten de knoppen aan onderkant.

Op een zelfde manier heb ik een (wat oudere) LCD tv boven op mijn slaapkamer aan een schuine wand gehangen.

Het voordeel van dit systeem is, is dat je de monitor er zo achterweg kunt pakken, zonder met vage kliksystemen te moeten werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Snowwie op 15-09-2017 12:30 ]

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1