[Ervaringen?] TCL 55p607

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• bramgozer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-06-2024
In mijn zoektocht naar een betaalbare 4K HDR TV kwam ik dit model tegen:

TCL 55p607

Ik kan weinig Nederlandse ervaringen met dit merk vinden en dit model is zo nieuw dat ik ook niks in de pricewatch of Nederlandse webshops überhaupt kan vinden.

Vanuit de buitenlandse reviews lijkt het haast te mooi om waar te zijn..
http://4k.com/tv/tcl-p-series-2017-p607-review-55-55p607/
http://thewirecutter.com/reviews/best-4k-tv-on-a-budget/

Wat is jullie mening/ervaring?

edit: topictitel is gefrutselt, moet: "[Ervaringen?] TCL 55p607" zijn :(

[ Voor 7% gewijzigd door bramgozer op 14-09-2017 08:47 ]

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:45

db87

Mach 2 GT modded

De laatste TCL's zijn zeer aanbevelenswaardig. Zie ook hier.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

• bramgozer
Precies!
Hoe krijgen we die dingen naar Nederland? ;)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• bramgozer
" Sorry, this item can't be shipped to your selected address. You may either change the shipping address or delete the item from your order. "

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:50
Op Amazon.de staan er veel in de aanbieding.

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 09:32
kloon schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 01:20:
Op Amazon.de staan er veel in de aanbieding.
Ik kan er geen één vinden daar, alleen de TCL u65p6046, de TCL u55s7906 en de TCL u55C7006 wat volgens mij echt andere toestellen zijn.

Net zoals TS kom ik ook op een TCL uit. Als je je even 'losmaakt' van de OLED en Samsung-bias dan komen TCL, Vizio en Sony toch wel erg vaak voorbij als kanshebbers voor 55" 4k TV's voor een redelijke prijs.

Iemand TCL al een mailtje gestuurd dat ze die toestellen maar eens naar de lage landen toe moeten sturen? :9

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:30
Ben ook geinterreseerd in een TCL, heb ze tot nu toe nog niet in europa kunnen vinden. Ook via http://www.curiua.com die kijken in heel europa zijn ze niet aanwezig.

Update

Ik heb inmiddels via tcl.eu een mailtje eraan gewaagd

Update 11/11

Geen enkele teken van leven.....

[ Voor 27% gewijzigd door ismo op 11-11-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Mooi, hou ons op de hoogte!

-update 15-11-
Pff, nou die willen dus niets verkopen. Dan wordt het dus een ander toestel vrees ik...

[ Voor 66% gewijzigd door fritsjof op 15-11-2017 11:35 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coo_tjai
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 21:59
TCL 55P607 is het U55P6046 europees model lijkt mij. Beide hebben ze HDR , direct led , goede 14 ms responds voor gaming , Android 6.0.
Duitse Amazon voor 679.99 gratis verzending
https://www.amazon.de/TCL...300_QL70_&dpSrc=srch&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
coo_tjai schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:28:
TCL 55P607 is het U55P6046 europees model lijkt mij. Beide hebben ze HDR , direct led , goede 14 ms responds voor gaming , Android 6.0.
Duitse Amazon voor 679.99 gratis verzending
https://www.amazon.de/TCL...300_QL70_&dpSrc=srch&th=1
Maar helaas geen HDR10 en Dolby Vision zoals wel te lezen is bij Amazon.com voor de P607..

Hier de site van TCL: http://www.tcl.eu/en/products/uhd-p60-u55p6046#

• fritsjof
TCL 55P607 en TCL U55P6046 zijn niet helemaal hetzelfde, helaas, anders had ik de U55P6046 al besteld.

Ik heb TCL Europe (hier) ook maar even een berichtje gestuurd om te vragen waar ik de P607 kan kopen in de EU en/of wat het Europese typenummer is voor de P607.

Als ik de specificaties van de twee modellen vergelijk (hier gedaan - weet niet in hoeverre deze site een goede weergave geeft van de werkelijke specificaties) dan zijn dit de verschillen:

Mode: P6046 / P607
DCI P3: 75% / 93%
Brightness: 280 cd/m2 / 750 cd/m2
Static contrast: 4000:1 / 7500:1
Input lag: 26ms / 15ms

Iemand die weet wat deze dingen betekenen kan hier vast iets zinvols over schrijven :)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorsteachteren
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-01-2024
Als je naar onder scrolt op de productpagina van de 6046 bij Amazon.de
komt de volgende vraag en daarop het antwoord van TCL Duitsland:
Wie unterscheidet sich der u556046 vom 55p607 der in den USA angeboten wird? Unterstützt der Fernseher auch Dolby Vision? Hat er Edge Light?

Antwort:
Hallo, der U55P6046 ist ein auf den europäischen Markt abgestimmtes Gerät und daher nur schwer mit dem in den USA verfügbaren Geräten zu vergleichen, da dort ganz andere Standards und Plattformen genutzt werden. Aber hier ein paar Eckdaten zu dem U55P6046, die für Sie relevant sein können: Ultra HD, HDR10/HLG fähig, 10bit-Panel, Direct LED Hintegrundbeleuchtung. Der TCL U55P6046 unterstützt kein Dolby Vision.
De 55P607 is alleen in Amerika te koop en is daar o.a. voorzien van Roku. Schijnt een fantastische mediaspeler te zijn, maar wel helemaal toegespitst op de Amerikaanse markt. Ga je hier weinig aan hebben. Daarom worden de Europese versies voorzien van Android.

Maar ook het bestellen via Amazon gaat het iig niet worden.

Had eens gevraagd hoe het met de garantie zit, aangezien ik geen zin heb een grote TV naar de Postnl te gaan sjouwen als hij stuk mocht gaan.

Ik kreeg het volgende antwoord van Amazon :
Bedankt voor uw navraag.

Het is op dit moment niet mogelijk om TV's met deze grootte (49 Zoll en 55 Zoll) naar Nederland te leveren. U kunt de bestelling afronden, ons logistieke centrum maakt uw bestelling ook gereed voor verzending, echter is er op dit moment geen vervoerder, die de bezorging uitvoert.

Amazon.de is hiervan op de hoogte en zoekt naar een oplossing voor dit probleem. Indien levering mogelijk, biedt Amazon.de onderstaande garantie.

U kunt tot twee jaar na ontvangst van het product een claim indienen voor een defect, beschadigd of onjuist item. Dit is van toepassing op items die direct worden verkocht door Amazon.de, en op items van verkooppartners waarvan de bezorging wordt verzorgd door Amazon (Door Amazon.de geleverd).

Als een item binnen deze periode defecten of gebreken vertoont, zal Amazon.de deze verhelpen in de vorm van reparatie of vervanging. We betalen u natuurlijk alle verzend- of verwerkingskosten voor de retourzending terug.

Houd bij het terugsturen van het item rekening met het volgende: het defecte item moet volledig en met alle accessoires worden teruggestuurd (indien mogelijk inclusief de garantiekaart. Voeg ook kleine onderdelen toe die deel uitmaken van het pakket. Dit is belangrijk omdat we anders niet kunnen garanderen dat zich geen vertragingen voordoen bij de behandeling van de claim. Controleer het item op gegevensdragers en verwijder deze als ze niet bij de oorspronkelijke levering horen.

Houd er ook rekening mee dat we helaas geen databack-up kunnen uitvoeren. Om uw privacy te beschermen, raden we u aan alle persoonlijke gegevens te verwijderen voordat u het item terugstuurt naar Amazon.de.

Het is ook mogelijk dat de fabrikant of een reparatiewerkplaats in zijn opdracht een reparatie uitvoert onder de fabrieksgarantie. Denk eraan dat de lengte van de garantieperiode kan verschillen per fabrikant.
Geen antwoord op mijn eigenlijke vraag of er ook aan huis wordt gerepareerd, maar aangezien ze niet aankomen ook niet meer relevant. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ja... jammer hoor, maar ik denk dat het echt ophoudt voor dit model.
Ik heb ook nog geen reactie ontvangen en verwacht die ook niet te krijgen eerlijk gezegd.

Wat rondneuzen levert op dat:
TCL in NL verkocht werd door BCC en Bol.com
TCL vooral onder de merknaam Thomson TV's verkocht in de EU maar voornamelijk in Frankrijk

Dit laatste levert nog op dat er een TCL.eu website bestaat maar ook een Thomsontv.eu website. Ik dacht: wellicht dat TCL de 55P607 onder de merknaam Thomson met een ander modelnummer in de EU op de markt zou brangen, en dan ben ik wel benieuwd naar dat model natuurlijk, maar mijn zoektocht heeft me nog niet verder gebracht.

Wel kwam ik op de TCL.eu website de C-modellen tegen, die, volgens de US-review sites een stapje hoger (luxer) zijn dan de P-serie, dus ik dacht: wellicht dat er een C-model is dat de speicifcaties van de P607 heeft maar dan met ingebouwde soundbar (dat schijnen de C-modellen te hebben), en dat zou dan ook wel interessant zijn. Echter, de C-modellen die ik in de EU kan vinden zijn allemaal alleen te vinden op Poolse sites en belangrijker nog: ze hebben niet de specificaties van de P607 (Geen HDR en Dobly Vision, bijvoorbeeld). De handleidingen van die modellen zijn wel beschikbaar in het Nederlands overigens.

Dat de P607 Roku heeft en dat we in de EU meer gebaat zijn bij Android vind ik prima, maar ze kunnen dan toch ten minste de hardware wel op gelijk niveau brengen?

Als Netflix het doet dan is het voor mij al voldoende eigenlijk, en dat zal toch wel met Roku? 8)7

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 18:58
De C serie TCL (C70) kwam ik wel tegen bij de duitse verkopers die ook in Nederland leveren (Otto geloof ik).
Hebben gewoon android. TCL U55C7006. C70 heeft wel HDR Pro Premium, zie website:
http://www.tcl.eu/en/products/uhd-c70-u55c7006
En ingebouwde sound balk (JBL speakers)

Ook in de pricewatch te vinden:
pricewatch: TCL U55C7006 Zwart

Ben zelf aan het kijken naar de 65 inch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ah ja inderdaad. Vroeg me af waarom die niet voorkomt in mijjn lijstje met toestellen in de pricewatch, maar daar heb ik 'verversingsfrequentie' op minimaal 100 Hz gezet, en dit toestel heeft 60 Hz. Vraag me af of ik voor vier tientjes extra niet beter af ben met de Philips 55PUS6561: geen soundbar maar wel 100 Hz en ambilight (vindt mijn vrouw mooi), en ook gewoon Android TV.
Hij is er niet in een grotere uitvoering helaas.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
Soundbar zou ik mij sowieso niet blind op staren tv heeft maar weinig klankkast ook al vergroten ze het een beetje. Wb geluid ben je meestal beter af met een aparte installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
SMAR schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:01:
De C serie TCL (C70) kwam ik wel tegen bij de duitse verkopers die ook in Nederland leveren (Otto geloof ik).
Hebben gewoon android. TCL U55C7006. C70 heeft wel HDR Pro, zie website:
http://www.tcl.eu/en/products/uhd-c70-u55c7006
En ingebouwde sound balk (JBL speakers)

Ook in de pricewatch te vinden:
pricewatch: TCL U55C7006 Zwart

Ben zelf aan het kijken naar de 65 inch versie.
Maar HDR Pro is geen HDR10 en/of Dolby Vision.. Deze specs zijn volgens mij dus niet zo goed als het ‘P’ model dat ze in de USA verkopen..

Echt jammer want volgens mij een meer dan prima tv voor de mensen die een complete tv willen voor een gunstige prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
Bij de C70 staat HDR premium bij. Link
Mijn fout, geen Pro.

The key elements of the Ultra HD Premium specification are as follows:

Image Resolution: 3840×2160
Colour Bit Depth: Minimum 10-bit signal
Colour: BT.2020 colour representation
High Dynamic Range: SMPTE ST2084 EOTF

HDR10
HDR10 Media Profile, more commonly known as HDR10, was announced on August 27, 2015, by the Consumer Technology Association and which uses the wide-gamut Rec. 2020 color space, a bit depth of 10-bits, and the SMPTE ST 2084 (PQ) transfer function – a combination later also standardized in ITU-R BT.2100.[35] It also uses SMPTE ST 2086 "Mastering Display Color Volume" static metadata to send color calibration data of the mastering display, as well as MaxFALL (Maximum Frame Average Light Level) and MaxCLL (Maximum Content Light Level) static values, encoded as SEI messages within the video stream. HDR10 is an open standard supported by a wide variety of companies, which includes monitor and TV manufacturers such as Dell, LG, Samsung, Sharp, Sony, and Vizio,[36][37] as well as Microsoft and Sony Interactive Entertainment, which support HDR10 on their PlayStation 4 and Xbox One S video game console platforms (wiki)

Lijkt mij hetzelfde... :X Maar ik heb mij er niet echt in verdiept verder, alleen aannames van websites...

[ Voor 5% gewijzigd door BoNeZ99 op 28-11-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramgozer
TS hier.
Ik heb via Facebook wel een snelle reactie van TCL EU gekregen, en ze bevestigen inderdaad dat het model (nog) niet in Europa verkocht wordt.
Ben ook bang dat het hem niet binnen afzienbare tijd gaat worden..

Als alternatief ben ik nu naar deze aan het kijken:
pricewatch: LG 49SJ810V Wit, Zilver

Wel iets kleiner, én duurder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Hoe staat het met de TCL aankopen? Ik zag bij de buren dat de U55C7006 eindelijk een beetje begint los te komen: https://nl.hardware.info/product/412839/tcl-u55c7006

Koopikonline en Van Gils zijn hetzelfde bedrijf, ook Q-Dealer hoort erbij. En ze hebben allemaal een andere prijs! Van Gils, Q-Dealer en Koopikonline.

Dan is er Art & Craft in Gent (B.), die hebben 11 TCL's op hun website staan, waarvan er 2 er daadwerkelijk leverbaar zijn. Op de Belgische site € 700,59; op de Nederlandse € 739,45. Het lijkt mogelijk te zien om via de Belgische site te bestellen, maar of ze er in trappen (om 4 tientjes te besparen)?

Nog een belg die in Nederland levert voor een strakke prijs: Eleko. Op=op en een linkje hoe je in Frankrijk en België €100 cashback kan krijgen ( :'( ).

MaxICT zal wel weer een levertijd van weken hebben, ook al is het "op voorraad". Schijnt een rampzalig bagger-bedrijf te zijn.

Hier 2 tests op Poolse sites. [1], [2]
Calibratie van het scherm schijnt behoorlijk goed te zijn, helderheid zou iets hoger mogen zijn. Er zitten weinig beeldoptimalisatiealgoritmen in het toestel, zodat je bijv. het soap-opera effect er niet op kan krijgen. (Ik heb eens bij de Mediamarkt naar een James Bond film in HD gekeken, zonder geluid. Het leek wel alsof ik naar een National Geographic natuurfilm zat te kijken! Heel onnatuurlijk!)
De TCL 55C7006 maakt gebruik van een 60 Hz klasse LCD-scherm, wat resulteert in een zeer lage scherpte van bewegende beelden. Dit is vooral merkbaar bij het kijken naar films wanneer de camera een snelle horizontale panning uitvoert. Desondanks zijn bewegende beelden schoon en vrij van echo's, verkleuringen en andere ongewenste vervormingen en artefacten. De tv bood behoorlijk veel aandacht bij het kijken naar voetbalwedstrijden, behalve in situaties waarbij de camera snel naar de zijkant bewoog tijdens het volgen van de bal.

De tv heeft geen flowcontrolesysteem, wat betekent dat we genoegen moeten nemen met de originele beweging, met al zijn sprongen en opstoppingen, die duidelijk zichtbaar zijn op dit grote 55-inch scherm. Natuurlijk zullen puristen en mensen die niet van vloeibaarmaking houden tevreden zijn. Aan de andere kant bieden veel concurrerende tv's uit dit prijsoverzicht (zelfs Full HD) de mogelijkheid om bewegingen vloeibaar te maken, dus de potentiële koper moet de vraag beantwoorden: ben ik bereid om het beeld te bekijken zonder vloeibaarmaking, d.w.z. met de oorspronkelijke kooi of niet?
Ik moet voor in m'n aankomende huis eerst nog tv en internet bestellen en heb daarom nog niet de knoop doorgehakt om een TCL te kopen. Maar het ziet er allemaal niet slecht uit!

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drbootygrabber
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-03 15:01
barchettanl schreef op woensdag 27 december 2017 @ 07:50:
Hoe staat het met de TCL aankopen? Ik zag bij de buren dat de U55C7006 eindelijk een beetje begint los te komen: https://nl.hardware.info/product/412839/tcl-u55c7006
Had nog eentje nodig voor op de slaapkamer dus heb nu de U55C7006 gekocht bij Art&Craft, ben Belg dus mogelijks nog die cashback.
Normaal is hij er morgen en dan kan ik eens testen, heb de sony 55xe9005 ook dus ben benieuwd hoe goed ik het verschil zal merken :P
I'll keep you posted

Indien hij echt niet zou voldoen, kan ik de TV terugzenden en de Aldi promo van zaterdag halen voor 499, die zal ook niet voldoen maar dan is het tenslotte goedkoop en met 3 jaar garantie. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-06 20:18
Heb deze dus ook bij Art&Craft besteld en heb nog een beetje van de prijs kunnen doen. Deze heeft me 675 gekost en nu vlug het kortingsformulier invullen bij TCL.

Edit: moet natuurlijk wachten op mijn serienummer om dit te kunnen doen, zal voor donderdag zijn dan 8)7

Edit 2: TV voor de eerste keer gebruikt en is eigenlijk een Android telefoon dat je gebruikt. Praktisch voor iemand met een Android smartphone minder praktisch (denk ik) voor iemand met een Iphone. Kleuren zijn redelijk te noemen zeker voor een tv van deze prijs, design is leuk maar je moet voor de speakerbalk zijn onderaan het scherm. Is wel makkelijk te installeren en voor de prijs van 599 ga je mij zeker niet horen klagen.

Heb de 55c7006

[ Voor 70% gewijzigd door Schumi_wk op 28-12-2017 16:54 ]

• barchettanl
Dus deze tv is wel een aanrader voor iemand die al helemaal in het Google ecosysteem zit? Kan je een iets uitvoeriger review geven?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
Zal dit proberen maar ben ook niet het grootste licht als het op reviews aankomt.

Bij de eerste ingebruikname moet je vooral je telefoon bij je hebben, indien je alles volgt wat er op het scherm staat ga je google now nodig hebben en van daaruit vertrekt alles. Is niet super moeilijk enkel een beetje opletten. Ook mijn draadloos netwerk met L/P had de tv direct mee.

Opstarten is echt zoals je een mobiel opstart, je krijgt je TCL screen en daarna ga je naar het bootscreen. Dit duurt ongeveer een kleine minuut bij mij. Wel wil ik erbij vertellen dat ik op deze tv een playstation 4 en playstation 3 heb aangesloten, geen decoder en geen CI+ kaart, wat er gebeurt indien er een decoder is op aangesloten is voor mij voorlopig een raadsel (zal dit pas binnen enkele weken kunnen vertellen). Dus ik weet niet of deze automatisch naar de juiste HDMI gaat bij het opstarten.

Software installeer je via de play store en heb Kodi geïnstalleerd en kan alles bekijken zoals ik het op mijn pc of mobieltje doe.

Heb ook een Samsung UE55KS9000 staan en daar een kleine vergelijking mee gedaan op youtube en netflix. Ik moet eerlijk bekenen dat de verschillen kleiner zijn dan gedacht, de samsung geeft nog iets meer kleur maar ook iets meer black light bleeding. Mijn vriendin kwam kijken naar de tv en vond de kleuren in HDR meer dan te pruimen ze vond dat er quasi geen verschil is tussen beide tv's. Natuurlijk heeft ze geen getraind oog maar dit zegt toch wel iets over de kleuren en het beeld op zich.

Het geluid had ik net iets beter verwacht, ik dacht met de soundbar dat er meer bass volume ging zijn maar dit valt me iets tegen, je gaat me niet horen klagen maar komt net dat tikkeltje tekort. Ook omdat er een JBL insteekt en ik misschien iets teveel ervan verwacht had.

Om te eindigen met je vraag of ik het een aanrader vind, ik zou deze tv inderdaad aanraden, mooi design, goed beeld, makkelijk in gebruik. Om te concluderen dat deze mijn verwachtingen heeft overtroffen, misschien omdat ik er niet echt veel van had verwacht voor de 699 maar ook omdat het plaatje klopt bij deze tv. Wat me misschien met tijd zal gaan irriteren is het lang opstarten maar dus voor later >:)

• barchettanl
Bedankt!

Volgens enkele reviews zou de helderheid te laag zijn voor een goede HDR-ervaring. Valt blijkbaar dus mee.
Doet Kodi UHD? Is de hele Android user interface in FHD of UHD? Netflix?

Android TV is versie 6 of 7? Hoe bevalt Android TV eigenlijk? Ik weet dat de interface van mijn Philips een DRAMA is; heel traag en blijft geregeld lang hangen voordat er iets gebeurd. Zo'n Philips kies je eigenlijk alleen maar voor de Ambilight...

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
HDR ervaring valt mee, heb deze gisteren overdag bekeken en de helderheid was ok, ga niet zeggen in een huis met grote ramen dat het ok zal zijn maar in een normaal verlicht huis gaat de helderheid goed genoeg zijn.

Kodi kon ik alles afspelen of toch het begin ervan, heb deze via wifi verbonden en denk dat mijn verbinding niet snel genoeg is.

De user interface heb ik geen gedacht van of het FHD of UHD is. Wel is het versie 6.0.1 met beveiligingspatch van 02/2017, ga een keer kijken op hun website heb daar software zien staan. Misschien dat na de update de beveiliging beter is.

Netflix speelt alle bestanden af en het mooie van deze tv is dat je een melding krijgt als je HDR afspeelt.

Zoeken op youtube met de afstandsbediening gaat ook vlug, jammergenoeg zie je geen suggesties, misschien is het een instelling heb nog niet echt gezocht om dit probleem op te lossen.

Ik vind de interface goed, gemakkelijk en blijft niet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Grappig, de Australische versie van deze TV heeft geen JCL maar Harman/Kardon speakers!

Wordt de voice control afstandsbediening meegeleverd? (dus met een ingebouwde microfoon)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
De voice control is niet meegeleverd, jammer want het altijd het eerste dat hij vraagt om het via de voice control op te zoeken op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb hem ook sinds vandaag binnen - krijg de Netflix app niet aan de praat - beeld blijft zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Lukte bij mij direct en was ook direct ingelogd door alles wat google voor mij deed. Heb geen zwart beeld of niks van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Sinds gisteren Netflix, stekker er even uitgehaald en hij deed het. Heb dit wel al 2 x moeten doen omdat de TCL “freezde”

Ziggo Go app krijg ik niet gecast, YouTube e.d. wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Is de televisie een beetje goed af te richten? Ik haat Samsungs (heb er zelf geen, maar moet wel eens iemand helpen) -- het is een enorme klus om een eigen zenderlijst te maken, waarin ik de kanalen waar ik (nou ja, degene waar ik het voor in stel) geen abonnement op heb kan overslaan, of herindelen.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Netflix begint ook problemen te geven, blijkbaar kan Netflix geen L/P onthouden na het uitschakelen van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
L/P?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Login
Paswoord

blijkbaar telkens als ik de tv helemaal uitschakel is hij dit kwijt. Nu nog even getest met de tv 1 minuut van het elektriciteitsnet te halen en dan terug op te starten en blijkbaar weet netflix het paswoord nu wel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Maar je zet je telefoon toch ook niet elke keer helemaal uit? Kan hij niet op stand-by blijven staan?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Het blijft wel een beetje wennen wat mij betreft. Aantal dingen die me tegenvallen:
- voorgestelde video’s in de app van TCL (T-Cast) zijn veelal Turks / Duits / Oost Europees / Chinees - app crasht vaak zodra je je eigen media vanaf je iOS wil streamen
- casten vanaf iOS is drama - ZiggoGo / NPO, werkt allemaal niet “verbind opnieuw met Dongel”
- Play Store alleen via Voice search / werkt bij mij helemaal niet, dus moet alles via mijn laptop installeren

[ Voor 3% gewijzigd door 3mph op 02-01-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
- MX Player of VLC installeren om video's af te spelen?
- Heb je geen Android telefoon/tablet om vanaf te casten?
- Dat is vreemd?!! Kan je niet via het toetsenbord zoeken? Evt. een usb-toetsenbord aansluiten (of een usb-microfoon (evt. van AliExpress) of (goedkoper) een webcam met microfoon?)

[ Voor 42% gewijzigd door barchettanl op 03-01-2018 10:51 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1026419

fritsjof schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:14:
TCL 55P607 en TCL U55P6046 zijn niet helemaal hetzelfde, helaas, anders had ik de U55P6046 al besteld.

Ik heb TCL Europe (hier) ook maar even een berichtje gestuurd om te vragen waar ik de P607 kan kopen in de EU en/of wat het Europese typenummer is voor de P607.

Als ik de specificaties van de twee modellen vergelijk (hier gedaan - weet niet in hoeverre deze site een goede weergave geeft van de werkelijke specificaties) dan zijn dit de verschillen:

Mode: P6046 / P607
DCI P3: 75% / 93%
Brightness: 280 cd/m2 / 750 cd/m2
Static contrast: 4000:1 / 7500:1
Input lag: 26ms / 15ms

Iemand die weet wat deze dingen betekenen kan hier vast iets zinvols over schrijven :)
Volgens mij kloppen deze specificaties niet, althans niet volgens de site van TLC zelf.
De P60 serie (p607): Brightness (ERP measurment) 320 nits
De P600 serie (p6046): Brightness (ERP measurment) 370 nits
Verder staat er bij de P600 serie aangegeven (en niets bij de P60): Wide color gamut / % - 100% / 81%
Het lijkt me dus niet dat de p607 een 93% dekking van het DCI P3 spectrum bied, anders hadden ze dat wel aangegeven zoals bij de p600 (81%) of hun duurdere X2 serie (98%).

Verder scoren beide series een 1200 op de PPI (picture performance index) volgens de TLC site.

Overigens kom ik ook de c70 serie tegen, net een stapje hoger maar ook weer een stuk goedkoper tegenover de concurrentie. Het beeld zou nog wat beter moeten zijn met een PPI van 1600 en er zit een JBL geluidsysteem in verwerkt. Brightness ligt weer net iets hoger op 400 nits.

Ik ga onderzoek doen, en zal het laten weten wat de bevindingen zijn. Ik hoop zelf dat of de p600 serie toch hetzelfde bied, of dat de c70 serie eroverheen gaat.

edit: EISA is niet de minste organisatie, en prijzen de c70 serie met een 'best buy' award: http://www.tcl.eu/en/news...t-buy-2017-2018-from-eisa

edit2: ik zie de c70 hier voor slechts €740: https://www.artencraft.nl...-led-u55c7006-502803.html
edit3: Ik lees net dat jullie hier al mee bezig waren. Had niet alle berichtjes uitvoerig gelezen, en was in de veronderstelling dat het nog om de p607 ging.

edit4: Ik haak toch af, ondanks het zachte prijsje. Ik betwijfel of de c70 echt een 'upgrade' is ten opzichte van mijn nog prima functionerende 1080p samsung. Een van de grootste ergernissen bij deze TV is toch de belabberde zwartwaardes (standby is letterlijk grijs, en dan niet eens uniform). Toch maar even doorsparen voor een OLED zo lijkt het.. of een Sony LCD met hoge brightness ik weet 't nog niet. Maar TCL laat ik nog even aan me voorbij gaan.
*heb op poolse sites naar wat gebruikers en professionele reviews gezocht. Gebruiker reviews spreken over slechte software/firmware, schokkend/stotterend beeld en matige beeldkwaliteit. Staat echt haaks op de professionele reviews overigens, alhoewel die er wel melding van maken. Ik neem aan dat de professionele reviewers rekening hielden met zowel de prijs, paneel en slechts 60hz, dan weet je uiteraard van te voren dat bepaalde zaken tegenvallen. Echter voor mij is het dus niet te heilige graal van €700 :/

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 1026419 op 17-01-2018 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 968933

En is er al info of de tv kan worden verstuurd naar nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Anoniem: 968933 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:25:
En is er al info of de tv kan worden verstuurd naar nederland?
Er waren een aantal stuks bij Max ICT beschikbaar. Zojuist één gekocht.

Schijnt een top TV te zijn voor die prijs. 530 euro _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-06 09:46
Twijfel ook nog om een 55DP660 (599,-) of 55C7006 (667,-) bij de oosterburen te halen als het zo ver is (mediamarkt.de of saturn hebben ze soms op voorraad of je kunt je bestelling bij een filiaal vlak over de grens laten afleveren). Helaas nog nergens zelf kunnen bekijken hoe de beeld- en bouwkwaliteit is.
Volgend jaar zouden ze ook weer op de NLse markt komen heb ik ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Infection schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:59:
[...]

Er waren een aantal stuks bij Max ICT beschikbaar. Zojuist één gekocht.

Schijnt een top TV te zijn voor die prijs. 530 euro _O_
En wat is je ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-06 00:41
drbootygrabber schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:27:
[...]

Had nog eentje nodig voor op de slaapkamer dus heb nu de U55C7006 gekocht bij Art&Craft, ben Belg dus mogelijks nog die cashback.
Normaal is hij er morgen en dan kan ik eens testen, heb de sony 55xe9005 ook dus ben benieuwd hoe goed ik het verschil zal merken :P
I'll keep you posted

Indien hij echt niet zou voldoen, kan ik de TV terugzenden en de Aldi promo van zaterdag halen voor 499, die zal ook niet voldoen maar dan is het tenslotte goedkoop en met 3 jaar garantie. :F
En voldoet ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 02:17
Nou nou, die TCL kan aardig mee met de duurdere sony's.

YouTube: Sony X950G vs. TCL 75-inch 6-series | Can TCL's budget darling hang ...

Toch een heel interessant toestel als je het mij vraagt.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
Zijn deze tcl's enigszins te verkrijgen bij ons (BE en NL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
FlameDB schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:46:
Zijn deze tcl's enigszins te verkrijgen bij ons (BE en NL)?
Art en Craft in Belgie heeft er. Ik weet wel niet welke modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Nu online
Acemath schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:30:
[...]

Art en Craft in Belgie heeft er. Ik weet wel niet welke modellen.
Wat verder opgezocht, zijn allemaal minderwaardige edge led modellen, gamma is compleet anders tov Amerikaanse modellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
https://www.artencraft.be...3WXglREAQYASABEgJ_QfD_BwE

Voor die prijs kun je in het geval van TCL niet toch al niet meer van minderwaardig spreken?

Edit: sorry , niet gezien dat het over een 65" gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Acemath op 04-07-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Nu online
Het zijn allemaal edge lit modellen met amper local dimming. In VS koop je een 75" TCL tv voor 1500 dollar met FALD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

FlameDB schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:13:
Het zijn allemaal edge lit modellen met amper local dimming. In VS koop je een 75" TCL tv voor 1500 dollar met FALD.
Klopt. De 6 series die zo geprezen wordt op youtube gebruikt inderdaad FALD. In Europa krijg je een Edge Lit variant voorgeschoteld. Gelukkig heb ik genoeg reasearch gedaan en kwam daar toevallig achter. Dit en het feit dat de quality control niet super is, hebben mij naar een ander merk doen gaan.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
FrankGuthrie schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:02:
[...]

Klopt. De 6 series die zo geprezen wordt op youtube gebruikt inderdaad FALD. In Europa krijg je een Edge Lit variant voorgeschoteld. Gelukkig heb ik genoeg reasearch gedaan en kwam daar toevallig achter. Dit en het feit dat de quality control niet super is, hebben mij naar een ander merk doen gaan.
Welke als ik mag vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

C00P schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 23:57:
[...]

Welke als ik mag vragen?
Ik was eerst aan het kijken naar Hisense, Vizio en TCL, vanwege de het prijs niveau, maar de quality control was een crap shoot. Als je een goeie scherm hebt moet je blij zijn, maar het kon zo zijn dat je een faulty screen had.

Ik dus ben gegaan voor meer establisehd brand, Sony (55XF7077 - Low End range), dan kan ik altijd nog, over ene paar jaar, naar TCL, Hisense of Vizio in de toekomst.

Ik moet zeggen dat ik er erg blij met mijn Sony ben. Als je um vergelijkt met andere schermen in de winkel, dan zie je dat die feller (hogere brightness/nits) hebben, maar als je alleen deze thuis hebt staan voldoet ie meer dan genoeg.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
FrankGuthrie schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:30:
[...]

Ik was eerst aan het kijken naar Hisense, Vizio en TCL, vanwege de het prijs niveau, maar de quality control was een crap shoot. Als je een goeie scherm hebt moet je blij zijn, maar het kon zo zijn dat je een faulty screen had.

Ik dus ben gegaan voor meer establisehd brand, Sony (55XF7077 - Low End range), dan kan ik altijd nog, over ene paar jaar, naar TCL, Hisense of Vizio in de toekomst.

Ik moet zeggen dat ik er erg blij met mijn Sony ben. Als je um vergelijkt met andere schermen in de winkel, dan zie je dat die feller (hogere brightness/nits) hebben, maar als je alleen deze thuis hebt staan voldoet ie meer dan genoeg.
Ik heb een paar weken terug op het punt gestaan om een oled 65 inch te kopen, maar ik heb toch maar besloten om het een jaartje uit te stellen.
1600 euro blijft veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

C00P schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:38:
[...]

Ik heb een paar weken terug op het punt gestaan om een oled 65 inch te kopen, maar ik heb toch maar besloten om het een jaartje uit te stellen.
1600 euro blijft veel geld.
Ik de heb ook zelf gekeken naar de LGB8/9 en C8/9, maar helaas vind ik de technologie te weinig vooruitgegaan. Helaas is burn in nog steeds een probleem en ook een lage brightness:
https://www.zdnet.com/art...us-retailer-show-burn-in/
https://www.zdnet.com/art...n-in-from-4000-hour-test/
etc..

Aangezien ik geïnteresseerd ben in en Amerikaanse politiek, en soms uren mijn tv heb aanstaan op CNN, wil ik geen burn in hebben voor dat soort prijzen.

Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe technologieën en ga ze de komende jaren in de gaten houden, zoals FALD (Nu nog vaak beperkt in aantal zones, waardoor je vaak last krijgt van blooming), micro led, Nano Cell (LG), Qled (Samsung) etc

Aangezien ik nog 37 inch zat wilde ik graag een grotere TV, het liefst geen smart TV maar dat is onmogelijk tenzij je Salora neemt, voor mij ene onbekend merk). Dus ik heb gekozen voor een low end TV voor overbrugging. Heeft me €539 gekost, wat een mooie prijs is.

In mijn onderzoek heb ik gemerkt dat veel technologieën, of nog niet volwassen zijn (verdere doorontwikkeling nodig) of dat je er de hoofdprijs voor betaald. Qled is mooi, maar mijn inzien te duur. Als het over een paar jaar goedkoper is, dan koop ik wel het model van vorig jaar ;) . Tja, blijf een beetje cheap skate, maar €1600 moeten veel mensen hard voor werken en wil je ook een perfecte TV.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Pagina: 1