Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

MP3 en FLAC: BPM tellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Windows 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Me suf gegoogled, Traktor geprobeerd, Pioneer software geprobeerd, mixmeister voldoet niet.

---

Hola,

Ik heb zo'n 100.000 stuks muziek, flac en mp3.

Ik heb een programma nodig dat ze doorloopt op BPM, en dat opslaat 'ergens' - niet in de files zelf maar in een gestructureerd formaat - zodat ik het bijvoorbeeld kan importeren in Excel om er een simpele query op los te laten, namelijk: 'geef me alle files met een BPM tussen 120 en 140 uit die en die subdirectory.

Reden: ik kan niet koken.

:9

En die mevrouw kookt af en toe voor me.

En wil muziek voor tijdens het hardlopen, en dat moet die BPM hebben.

Alvast heel erg bedankt voor tips :)

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb er geen geprobeerd maar [google=commandline bpm mp3] geeft vele opties :Y)

Bijv. 'This free audio tool scans your entire collection of songs and detects the number of beats per minute, which gives an idea of how calm or how energetic the tune is. Pistonsoft BPM Analyzer can display the numbers right away in its convenient browser-style interface, but most prefer this information saved as a tune's meta-tag. You'll end up having all of your MP3s with ID3v2 tags that contain BPM numbers - easy to access and show by your favorite jukebox! ' en dan de id3 uitlezen al zijn er vast ook tool die direct vanaf de commandline uitlezen. Dan is het simpelweg een kwestie van scripten in je favoriete taal. (bv bash of powershell).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)