Ip telefonie achter fritzbox 7560 werkt niet (via KPN wel)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.767 views

Vraag

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:07
Ik ben geswitched van KPN naar Solcon incl 2 nummers. Na de portering heb ik de solcon sipsettings toegevoegd aan de panasonic KX-TGP500 ip telefooncentrale en de KPN settings verwijderd. Achter mijn KPN experiabox werken de nieuwe solcon telefoonnummers prima via de telefooncentrale.

Vervolgens sluit ik de telefooncentrale aan op de fritzbox en de telefonie werkt niet meer. Webbased menu van de telefooncentrale kan ik gewoon bereiken via het ipadres, alleen kan ik niet bellen of gebeld worden.
Doe ik iets fout, want als de telefooncentrale met solcon nummers via KPN gewoon functioneert, zou je verwachten dat het 100% zeker ook functioneert via de solcon fritzbox. Iemand een idee wat ik mis?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Beste antwoord (via rens-br op 26-02-2018 16:32)

• VivaAtloni
Ik heb het niet kunnen oplossen samen met solcon en avm (leverancier fritzbox).
Dus ik heb maar 3 losse fritz dect telefoons gekocht en aangemeld op fritzbox. Dit werkt perfect.
Dus probleem opgelost.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En wat voor functie heeft de Fritzbox? Is deze nu de modem geworden? Of blijft de Experiabox staan, en daar achter zet je nog een Fritzbox?

• VivaAtloni
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:26:
En wat voor functie heeft de Fritzbox? Is deze nu de modem geworden? Of blijft de Experiabox staan, en daar achter zet je nog een Fritzbox?
Ja ik heb nu internet via glasvezel (Solcon). Fritzbox heeft solcon geleverd en is op het glasvezel kastje (genexis) aangesloten via UTP.
De experiabox is via ADSL aangesloten en is opgezegd, dus gaat binnenkort weg.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Fritzbox gebruikt poort 5060 voor zn eigen voip.

Kun je ook op andere poorten registreren?

Alternatief is om de interne voip van de fritzbox te 'slopen' door 'm aan andere poorten te binden
https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:47
Die handleiding is bedoeld voor het hosten van een eigen centrale achter de FRITZ!.

In dit geval zou het voldoende moeten zijn om de "SIP Source Port" aan te passen in iets anders dan 5060.

Zie pagina 9: http://www.callvoip.nl/cv...g_Panasonic-KX-TGP5xx.pdf

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• VivaAtloni
DJSmiley schreef op donderdag 14 september 2017 @ 18:33:
Kun je ook op andere poorten registreren?

Alternatief is om de interne voip van de fritzbox te 'slopen' door 'm aan andere poorten te binden
https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/
Wat ik moest doen is de solcon telefoonnummers registreren op de fritzbox zoals in deze handleiding https://www.solcon.nl/par...telefoonnummer-instellen/
Dit heb ik gedaan, dus de 2 nummers staan ingevoerd in de fritzbox.

Hoe bedoel je op een andere poort registeren. bedoel je dat ik in de handleiding die nescafe aangeeft, de 'registrar server port' of de 'proxy server port' aanpas naar 5061 ipv 5060?

Ik heb net ook even getest of de panasonic ip telefooncentrale nog steeds werkt als ik de fritzbox uit zet. En deze werkt nog steeds prima met de solcon nummers achter de Experiabox Adsl. Dus wellicht moeten de nummers juist niet opgevoerd worden in de fritzbox.
nescafe schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:33:
Die handleiding is bedoeld voor het hosten van een eigen centrale achter de FRITZ!.

In dit geval zou het voldoende moeten zijn om de "SIP Source Port" aan te passen in iets anders dan 5060.

Zie pagina 9: http://www.callvoip.nl/cv...g_Panasonic-KX-TGP5xx.pdf
De 'sip source port' staat al op 5061, dus die staat al anders.

• VivaAtloni
Andere optie is nog het panasonic kx-tgp500 basisstation niet meer gebruiken en de 3 losse dect handsets KX-TPA50 proberen aan te sluiten op de fritzbox, want deze is tevens een dect basisstation.
Volgens mij is dit misschien nog wel de beste oplossing, dus ik denk dat ik dat maar eerst ga proberen.

Verwijderd

De Fritzbox heeft toch een RJ11 poort voor je analoge telefoon? Ka je die poort niet naar de Panasonic centrale leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
Vervalt; niet goed gelezen (er zijn meer providers met een fritzbox :X )

[ Voor 87% gewijzigd door waterwolf op 19-09-2017 22:42 ]

• noeltie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-02 22:43
VivaAtloni schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:55:
Andere optie is nog het panasonic kx-tgp500 basisstation niet meer gebruiken en de 3 losse dect handsets KX-TPA50 proberen aan te sluiten op de fritzbox, want deze is tevens een dect basisstation.
Volgens mij is dit misschien nog wel de beste oplossing, dus ik denk dat ik dat maar eerst ga proberen.
Ikzelf zit met een soortgelijk probleem. Als je de dect via de fritzbox laat verlopen dan is het bij bellen bijna onmogelijk om tv te kijken, (blokkerig en bevroren beeld)
Daarom probeer ik het op een al langer aanwezige Gigaset N300A aan de praat te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
noeltie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 00:59:
[...]

Ikzelf zit met een soortgelijk probleem. Als je de dect via de fritzbox laat verlopen dan is het bij bellen bijna onmogelijk om tv te kijken, (blokkerig en bevroren beeld)
Wordt dat niet veroorzaakt door traffic shaping (internet > filters > prioritization)? Ik zie niet waarom een andere voipserver dit zou moeten verhelpen, tenzij bellen zoveel van de cpu vraagt dat er ander verkeer niet meer snel genoeg gerouteerd kan worden.

• noeltie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-02 22:43
[quote]Real-time Applications

Specify here the network applications with high demands on transmission speed and reaction times.
Whenever such an application uses the Internet connection to full capacity, no other data will be transmitted.[/qoute]

Hieronder in de Fritzbox staat idd internet telephony.
Ik zal deze regel eens verwijderen.

EDIT: Regel is verwijderd en bied helaas geen uitkomst.

[ Voor 13% gewijzigd door noeltie op 21-09-2017 22:45 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Ik heb het niet kunnen oplossen samen met solcon en avm (leverancier fritzbox).
Dus ik heb maar 3 losse fritz dect telefoons gekocht en aangemeld op fritzbox. Dit werkt perfect.
Dus probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Als je in de toekomst nog uitbreiding wilt: De goedkopere setjes van Siemens (rond de 30 euro) kun je ook gewoon aanmelden op een Fritzbox...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan999
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-12-2023
Liep tegen soortgelijke problemen aan bij gebruik T-Mobile Thuis en Fritz!Box: T-Mobile thuis blokkeert poort 5060. Na wat stoeien gevonden hoe ik e.e.a. kan oplossen.

Idee is om SIP poort te veranderen naar bijv. 5066 (of andere poort door SIP provider ondersteunt, in mijn geval cheapconnect).

Dit gaat helaas niet via de UI van de Fritz!Box. Truukje is om de instellingen te backupen, ze dan met een tekst editor aan te passen, de checksum te corrigeren en ze te restoren. Checksum kan berekent worden met: http://www.mengelke.de/Projekte/FritzBoxVBScript#calcsum

Twee opties met allebei hun voor en tegens:
1) Hele SIP server adress veranderen van 5060 naar 5066: dit is nodig om andere SIP server achter de Fritz!Box te kunnen zetten, maar Fritz!App Fon werkt niet meer.
Pas alle verwijzingen naar de poort aan van 5060 naar 5066

2) Enkel poort forwarding aanpassen: dit is genoeg om SIP te laten werken en Fritz!App Fon blijft werken.

Pas enkel de port forwarding regels aan
code:
1
2
3
 voip_forwardrules = "udp 0.0.0.0:5060 0.0.0.0:5066",
                            "tcp 0.0.0.0:5060 0.0.0.0:5066",
                            "udp 0.0.0.0:7078+32 0.0.0.0:7078";

Hopenlijk helpt dit in de toekomst mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabbo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04-2024
Twee opties met allebei hun voor en tegens:
1) Hele SIP server adress veranderen van 5060 naar 5066: dit is nodig om andere SIP server achter de Fritz!Box te kunnen zetten, maar Fritz!App Fon werkt niet meer.
Pas alle verwijzingen naar de poort aan van 5060 naar 5066

2) Enkel poort forwarding aanpassen: dit is genoeg om SIP te laten werken en Fritz!App Fon blijft werken.

Pas enkel de port forwarding regels aan
code:
1
2
3
 voip_forwardrules = "udp 0.0.0.0:5060 0.0.0.0:5066",
                            "tcp 0.0.0.0:5060 0.0.0.0:5066",
                            "udp 0.0.0.0:7078+32 0.0.0.0:7078";

Hopenlijk helpt dit in de toekomst mensen.
Weet je zeker dat dit de enige benodigde settings waren voor optie 2?
Het is me gelukt de port forwarding op deze manier aan te passen. Echter krijg ik nog steeds geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Goedemorgen @dabbo,

Het kicken en kapen van een topic is hier op GoT niet toegestaan.

Je kunt voor je eigen probleem een nieuw topic openen met in de topic-startpost een uitgebreide uitleg van het probleem zodat wij allen je zo goed als mogelijk kunnen helpen.

Deze gaat dicht. :)

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.