Verwijderd

Topicstarter
Zodara ik de uitknop aan klik op mijn pc zowel in windows als op mijn case willen ze niet uitgaan.
Mijn usb poorten blijven stroom krijgen denk ik en alle verlichting in mijn pc blijft ook aanstaan
Mijn moederbord":Asus b250f
ik ben ten einde raad
Heb van alles geprobeerd ben er al een week mee bezig
grrrr

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Dat is "by-design" ergens in bios instellingen (of via een jumper op het moederbord) kun je de 5v die de usb-aansluitingen krijgen uitschakelen. (en daarmee waarschijnlijk ook jouw kast verlichting.) maar dat weet ik niet precies.*

*Dat is ook afhankelijk van hoe het aangesloten is.

[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 13-09-2017 22:04 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 15:31
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:59:
Zodara ik de uitknop aan klik op mijn pc zowel in windows als op mijn case willen ze niet uitgaan.
Mijn usb poorten blijven stroom krijgen denk ik en alle verlichting in mijn pc blijft ook aanstaan
Mijn moederbord":Asus b250f
ik ben ten einde raad
Heb van alles geprobeerd ben er al een week mee bezig
grrrr
Vrij normaal, doet mijn moederbord ook dus tenzij je perce dat uit wilt is er niks aan de hand.

Makkelijkste manier om het uit te schakelen? In je bios kijken of je voeding uitzetten met de knopje achter, dan gaat er ook geen stroom meer naar je moederbord.

Maar nee raar is het niet, het kan ook geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
@nachtnet Zou dat met een jumper verholpen kunnen worden?

Verwijderd

Topicstarter
@Mizgala28 dit doe ik dus ook mijn verlcihting en usb poortwn blijven dan nog heel even stroom gevem em naar een seconden gaat het uit

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 15:31
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:23:
@Mizgala28 dit doe ik dus ook mijn verlcihting en usb poortwn blijven dan nog heel even stroom gevem em naar een seconden gaat het uit
Dat het niet direct uit gaat is logisch, als jij je voeding uitzet gaat de restant van de stroom er nog even doorheen, heeft mijn laptop ook als ik deze oplaad als deze uit is en dan blijft het laad lampje nog even 3 seconden branden als de stroom vanaf is.

Maar is er een reden dat je het uit wilt hebben? Want het is vaak gewoon een optie die een moederbord heeft, het is dan gewoon normaal dat deze dan nog stroom krijgt en kan zoals ik al zei geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
@Mizgala28 Ik vind het nogal irritant
en ik weet niet hoe hem uit kan zetten

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:23:
Ik mis nogal wat het probleem is? Het is bij het uitschakelen van de computer niet zo dat alles instant zonder stroom zit, over het algemeen word hardware stapsgewijs uitgeschakeld in een bepaalde volgorde, ja dat kan een enkele seconde duren. Dus?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
D4NG3R schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:10:
[...]

Ik mis nogal wat het probleem is? Het is bij het uitschakelen van de computer niet zo dat alles instant zonder stroom zit, over het algemeen word hardware stapsgewijs uitgeschakeld in een bepaalde volgorde, ja dat kan een enkele seconde duren. Dus?
Hij heeft het over het uitzetten met de knop op de powersupply.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het gewend dat als ik op afsluiten klik dat dan ook echt alles uitgaat

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:54

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:12:
Ik zou kijken of er een optie voor is in je BIOS.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 20:21
Bios : power management en dan eup of erp veranderen.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Megamind schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:11:
[...]

Hij heeft het over het uitzetten met de knop op de powersupply.
Ik kwam er zojuist achter. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:12:
Eigenlijk elke PC van de laatste 10 jaar doet dit, vooral sinds de opkomst van alle mobiele apparatuur die we kunnen en willen opladen via USB.

Even kort zoeken op Google levert mij dit resultaat op: http://vip.asus.com/forum...65&page=1&SLanguage=en-us
Enter into bios and enable EuP, this will turn off power in usb when u switch off computer. Hope this helps.
Het gaat om een andere oudere plank, maar de kans is groot dat die optie er nog steeds in zit ergens bij de powersaving opties.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2017 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Jaer al gdn werkt niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Welke voeding zit er in je systeem. ErP heet het tegenwoordig, deze zou je op enabled moeten zetten bij de APM configuration.

Echter kan niet elke voeding daar mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel zoeken, is het weer gelukt!!

open command promt als administrater

C:\Windows\System32> powercfg -h off

Pc afsluiten en na 15 seconde nadat pc uit is gaan ook de USB porten uit.

succes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:44:
Na veel zoeken, is het weer gelukt!!

open command promt als administrater

C:\Windows\System32> powercfg -h off

Pc afsluiten en na 15 seconde nadat pc uit is gaan ook de USB porten uit.

succes !!
Dat is iets heel anders, daarmee zet je de hibernate functie uit. Wellicht ging jouw PC in hibernate in plaats van echt off. In hibernate (de variant waarbij je PC wel echt uitgaat) blijven veel moederbord wel USB-spanning geven, en bij echt afsluiten vaak niet per se, afhankelijk van hoe dat in het UEFI staat ingesteld.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1