Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

computer samenstellen videobewerken €1300

Pagina: 1
Acties:

• Penguinly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-11 14:39
Hallo,

Ik heb zelf nog nooit een computer gebouwd, daarom wilde ik er een voor me laten bouwen bij een website. Ik heb wel wat research gedaan, maar ik kom er niet echt uit, vooral als het gaat om componenten op elkaar af stellen. Vandaar dat ik op dit forum om advies vraag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik vind het erg belangrijk om goed te kunnen multitasken, ik heb vaak veel internet tabbladen openstaan, terwijl andere programma's ook aanstaan.

Op het moment speel ik niet echt spellen op mijn computer, maar wil dit in toekomst wel gaan doen.

Over een jaar wil ik een studie gaan doen, waarbij ik bezig ga met afbeelding en video bewerken/editen. Ik zou graag willen dat de computer ook serieuze grafische programma's aan zou kunnen voor als ik in de toekomst professionelere programma's ga gebruiken.

Ik zou graag een snelle ssd willen, zodat het laden en opstarten van programma's en Windows snel gaat. Ik wil graag een ssd voor dingen die ik vaak gebruik en een hdd voor films enz. op te slaan.

In de toekomst zou ik graag een 4k monitor willen kopen, dus zou ik graag willen dat de computer dat ook aan zou kunnen. Ik hoef echter geen spellen te spelen in 4k of video editing te doen in 4k.

Ik wil graag een computerkast die er minimalistisch uitziet. De dingen die mij wel belangrijk leken bij een computerkast zijn: dat het goed stofbestendig is, goede temperaturen/koeling, het is leuk als ie er mooi uit ziet, ruimte voor alle componenten, meerdere usb 3 poorten (en als het kan usb type-c poorten). Mij lijkt goede koeling belangrijker dan dat de kast weinig lawaai maakt. Welk formaat computer kast zou voor mij goed zijn? Wat vinden jullie belangrijk voor het kiezen van een computerkast?

Is het belangrijk om usb type c te hebben, of kan ik dat later ook toevoegen met een adapter/connector. Of is dat dan niet hetzelfde, verlies je snelheid ofzoiets? Ook als je een dock via een port aan je computer doet verlies je dan ook snelheid omdat nu meerdere ingangen over 1 ingang gaan? Anders zou ik namelijk over een tijd een usb type-c dock erbij kunnen doen ofzo.

Is het belangrijk om thermal paste en een cpu cooler erbij te doen? En is het beter om zelf nog andere fans te kopen dan wat je bij de case krijgt?

Mijn samenstelling:

Processor: i7 7700 €279
Moederbord: MSI B150 Gaming M3 €105,90 (of misschien asus z-170 - A of b150 of h110)
Videokaart: MSI GeForce GTX 1060 - Armor OCV1 - 6GB GDDR5 €333 (of misschien nu een goedkopere en later een duurdere)
Harde schijf: WD Blue 2TB €65
Computer kast: Phantex Enthoo evolv atx €170 (of misschien Phantex Enthoo evolv itx of NZXT h440)
Koeler: Arctic Freezer i32 €30 (of Scythe Fuma of iets dergelijks)
Ram: Corsair Vengeance LPX - DDR4-2133 - Zwart - 16GB €136
Voeding: corsair Rm550x €92
SSd: Crucial MX300 2,5" 525GB €149
Totaal = € 1294,90

Zijn er nog winkels die jullie mij aan zouden kunnen raden voor het kopen van computeronderdelen?

Ik wil graag een i7 en denk dat ik hem ook wel nodig ga hebben, welke i7 denken jullie dat ik het beste zou kunnen kiezen?

Welke snelheid RAM zou ik het beste kunnen nemen, 2133 of 2400 of 3000 of 3200 of nog iets anders?

Zou het een goed idee zijn om een goedkope videokaart of misschien mijn oude videokaart in mijn nieuwe computer te doen, omdat ik op het moment geen spellen speel en pas in de toekomst video wil gaan bewerken?

Ik weet zelf niet goed waar ik op moet letten bij het uitkiezen van een moederbord, welke denken jullie dat ik het beste kan nemen?

Zou ik een grotere capaciteit powersupply nodig moeten hebben? Want voor bijna dezelfde prijs van de corsair met 500w heb je degene met 650w. Is er nog iets wat jullie mij aan kunnen raden qua voeding?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor de computer is 1300 (zonder assemblage en windows). Ik zou graag een computer willen waar ik een lange tijd mee vooruit kan.

Ga je overklokken?
Omdat ik er zelf geen verstand van heb is het me afgeraden om te overclocken, dus dat ben ik ook niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben bang dat ik, met de componenten die ik gekozen heb, ik misschien een bottleneck effect krijg, dat er dan componenten niet goed op elkaar afgesteld staan of er specificaties verloren gaan. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over onderdelen in mijn samenstelling waarvan ik beter een andere kan kiezen.

Alvast bedankt voor de hulp,
Daniel Blankesteijn

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Als je parse voor een Intel systeem wilt gaan zou ik nog even wachten tot volgende maand, dan komen de nieuwe Intel processoren.
Op dit moment zou ik voor een AMD build gaan omdat vergelijk geprijsde AMD processoren het beter doen dan een i7 7700 in multitasken en foto/videobewerking.

Voor gamen is Intel wel beter op dit moment.
De build die je nu hebt samengesteld staan prima in balans en hoef je helemaal niet bang voor te zijn ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:57
probeer even je componenten in een wenslijst te zetten op tweakers zodat je een mooi groot tabelletje krijgt.
Voor alsnog heb je als SSD een prima keus gemaakt, zelfde geldt voor voeding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 315,-€ 315,-
1MSI Z270 SLI Plus€ 124,95€ 124,95
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass Rood/Zwart€ 76,-€ 76,-
1Arctic Freezer i32€ 25,95€ 25,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 139,95€ 139,95
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,95€ 144,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 987,25

Hier heb ik voor een 7700k gekozen ipv 7700 vanwege klokspeed. ook al ga je niet overklokken.
De koeler die erbij zit voldoet prima voor non overklokkers.
En je zou inderdaad even kunnen wachten op de nieuwe generatie van intel. de i7 87 versie komt met 2 extra cores en extra threads. Voor de zelfde prijs.
Gekozen voor sneller ram, een veel goedkopere PC kast. Deze heeft een mooi glazen zijkant en voldoet prima voor jou eisen. De gekozen grote kast is toch wel meer voor zware tweakers/overklokkers en of waterkoelers die alles in zo'n grote case willen laten passen.

ik heb de videokaart eruit gelaten voor nu aangezien de 1060 6GB versie echt way to duur en overal niet verkrijgbaar is. Dit zal echter nog wel tijd duren. Ik weet niet welke games je gaat doet, maar om toch beetje toekomst gericht te zijn zal op 4k een 1060 echt wel nodig zijn of je moet elke game gaan downscalen ..
Dus videokaart zal je toch maar even over moeten nadenken. of in ieder geval op leuke 4k settings te spelen is 1060 echt te weinig. Ga je gewoon op 1080p spelen is een 1060 6GB echt prima te doen. Alleen jammer van de beschikbaarheid.

Ik heb deze opset voor je gemaakt, als je op mijn account klikt en op wenslijst kan je deze kopieren als het goed is en zelf aanpassen. ook staat er bestelkosten berekenen en bij welke webshop. je kan zelf zo aanvinken dat je 1 winkel wilt, azerty is een goede winkel en rekent 60 euro assemblage als het goed is.

[ Voor 14% gewijzigd door dfbt op 13-09-2017 22:14 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
@dfbt hij gaat niet overclocken dus laat die Z chipset maar zitten. Levert tov B250 niets anders op dan overclocking voor meneer. Sowieso inderdaad even wachten op Coffee lake lijkt me.

Seagate Desktop HDD's zijn not done. kwaliteit is dubieus, neem dan een barracuda.

Arctic Freezer 33 is de opvolger van de i32.

Misschien geen rood zwarte variant van de kast ivm minimalisme.
Een Define C of Meshify C is ook een optie.