Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade systeem - tweedehands?

Pagina: 1
Acties:

• Jrn3
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 09:12
Hello,

Ik merk momenteel bij BF1 dat ik geregeld vrij stevige framedrops krijg, vooral sinds de recente update. CPU gebruik schiet daarbij soms ook tot 100% usage. Daarnaast zit ik momenteel ook op 8GB RAM. Gezien meer en meer games meer van de CPU vergen, vroeg ik me af of het nuttig zou zijn om via tweedehands stukken een upgrade te doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wordt hoofdzakelijk gebruikt voor gaming gebruikt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €450, ook niet nodig om alle upgrades gelijktijdig te doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidig systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 190,25€ 190,25
1Gigabyte GA-H170M-D3H€ 120,90€ 120,90
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0)€ 329,-€ 329,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Phanteks Eclipse P400S Window Zwart€ 84,-€ 84,-
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Cryorig H7€ 39,99€ 39,99
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 80,95€ 80,95
1Cooler Master GM G650M€ 69,95€ 69,95
1Crucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 959,99

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf dacht ik aan onderstaande lijst. Om de kosten wat te drukken (tweedehands) niet de laatste generatie, gezien het verschil in presataties blijkbaar te verwaarlozen is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 313,95€ 313,95
1Asus Z170-A€ 134,27€ 134,27
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 139,15€ 139,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 587,37

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst bij Intel blijven, gezien de koeler daar ook op past.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen al te hoog energieverbruik.

Ga je overklokken?
Zou de eerste keer zijn, maar ik overweeg wel een lichte overklok.

Wat verwacht je van ons?[i]
- Lijkt dit jullie de moeite waard, gezien huidig systeem?
- Welke onderdelen zouden jullie mee beginnen, wat kan misschien even wachten?
- Zijn sommige dingen beter niet tweedehands aan te schaffen? Moederbord overweeg ik bv. via amazon warehouse deals aan te schaffen.

Alvast bedankt!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
8GB Ram is niet meer genoeg om de nieuwste games vloeiend te spelen en dat heb je zo te zien gemerkt.
Ik zou daar dus het eerst naar kijken want flinke framedrops is een typische gevolg van te weinig ram geheugen.

Je zou dan kunnen gaan voor: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 of tweedehands ander 2 x 8GB DDR4 geheugen voor minder.

Dat je processor 100% belast word wil je eigenlijk niet hebben.
Is dit ook tijdens het gamen en dus niet alleen tijdens het laden?
Als het alleen tijdens het laden van de games is is het algeheel niet zo erg, ik zou hier dus nog even wat onderzoek na doen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Jrn3
OK thanks, ik denk ook eerst dat ik eens naar RAM upgrade ga.
Ik heb al pieken in game gezien naar 100%, zit ook altijd rond/boven de 90. BF1 blijkt hier nu ook wel intensief gebruik van te maken. De moeite om daar dan binnenkort ook eens naar te kijken?

[ Voor 12% gewijzigd door Jrn3 op 13-09-2017 21:32 ]

• JohanNL
Jrn3 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:27:
OK thanks, ik denk ook eerst dat ik eens naar RAM upgrade ga.
Ik heb al pieken in game gezien naar 100%, zit ook altijd rond/boven de 90. BF1 blijkt hier nu ook wel intensief gebruik van te maken. De moeite om daar dan binnenkort ook eens naar te kijken?
Dat is zeker hoog.
Upgraden naar een i7 6700K ( met een Z170 of Z270 moederbord alleen als je wilt overklokken ) is dan een goede optie en verhelpt je probleem waarschijnlijk.

Ik ben ook wel benieuwt naar het GPU gebruik, dit onderdeel zou altijd de zwakste schakel moeten zijn bij games en dus vrijwel altijd boven de 90% belast uit moeten komen, mits je de framerate niet beperkt.
Als de grafische kaart dus vaak veel lager belast word betekend dat meestal dat er een ander onderdeel is dat je systeem tegen houd, wat in dit geval dus waarschijnlijk de cpu en het ram geheugen is.

• Jrn3
JohanNL schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:54:
[...]

Dat is zeker hoog.
Upgraden naar een i7 6700K ( met een Z170 of Z270 moederbord alleen als je wilt overklokken ) is dan een goede optie en verhelpt je probleem waarschijnlijk.

Ik ben ook wel benieuwt naar het GPU gebruik, dit onderdeel zou altijd de zwakste schakel moeten zijn bij games en dus vrijwel altijd boven de 90% belast uit moeten komen, mits je de framerate niet beperkt.
Als de grafische kaart dus vaak veel lager belast word betekend dat meestal dat er een ander onderdeel is dat je systeem tegen houd, wat in dit geval dus waarschijnlijk de cpu en het ram geheugen is.
Zit inderdaad ook steeds rond 90+%, ik draai morgen nog eens een test.

• Jrn3
JohanNL schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:54:
[...]

Dat is zeker hoog.

Zojuist even getest:
CPU usage zit toch vrij hoog, ik haal regelmatig pieken van 100%, die soms ook even aanhouden. Doet zich natuurlijk vooral voor op maps met veel spelers. Ram schoot daarbij ook al eens door naar 7700-7800 MB usage. Ik ga RAM alvast upgraden, of ook al nuttig om naar een CPU upgrade te kijken?

• JohanNL
Jrn3 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 00:04:
[...]

Zojuist even getest:
CPU usage zit toch vrij hoog, ik haal regelmatig pieken van 100%, die soms ook even aanhouden. Doet zich natuurlijk vooral voor op maps met veel spelers. Ram schoot daarbij ook al eens door naar 7700-7800 MB usage. Ik ga RAM alvast upgraden, of ook al nuttig om naar een CPU upgrade te kijken?
Nee, ik zou eerst het ram geheugen upgraden en dan weer eens testen.
Mocht het dan nog steeds niet goed werken kun je naar de cpu kijken.

Pagina: 1