Oplossing voor geen bluetooth in wagen?

Pagina: 1
Acties:
  • 34.055 views

• Hawkery
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-03 09:55
Hallo allemaal,

Ik heb een tweedehandswagen gekocht, maar deze heeft geen Bluetooth.
Handsfree bellen is echt een must aangezien ik vaak in de wagen zit en regelmatig gebeld wordt.

Ik heb een mooie onboard computer, dus een nieuwe radio installeren is geen optie denk ik.

Liefst zou ik dus een bluetooth carkit kopen die aangesloten kan worden via AUX, zodat ik het geluid over de boxen krijg (zo mute de muziek als ik telefoneer).

Wat kunnen jullie mij aanraden?
Best zo'n carkit kopen (maar welke dan?) of naar garage gaan en vragen of ze bluetooth kunnen toevoegen aan mijn onboard computer?

Edit: ik heb nu een Chevrolet Cruze 1.8 automaat (2013)

[ Voor 4% gewijzigd door Hawkery op 13-09-2017 23:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:35
Welke auto met welke radio heb je? Vaak kan je er wel wat aanklikken waardoor je bt krijgt

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Wat Catch22 zegt is waar. En anders wellicht zoiets proberen? https://www.gearbest.com/car-charger/pp_401445.html
Heb er eventueel ook nog wel 1 voor je liggen :+

[ Voor 20% gewijzigd door Drowzz op 13-09-2017 21:19 ]

• 418O2
Drowzz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:18:
Wat Catch22 zegt is waar. En anders wellicht zoiets proberen? https://www.gearbest.com/car-charger/pp_401445.html
Heb er eventueel ook nog wel 1 voor je liggen :+
Prima ding, maar bellen is niet te doen

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:17
Wij hadden vroeger op het werk een goedkope parrot bluetooth kit. Op zich werkte dat wel vlot, maar ik miste daar wel nummerweergave op. Misschien dat er wel duurdere setjes zijn die dit wel hebben. Het was wel enkel om gesprekken aan te nemen, niet om zelf op te bellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Arator op 13-09-2017 21:24 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Gewoon een parrot kit kopen, deze word op de radio aangesloten. Mute meteen de radio, kan eventueel ook bluetooth streamen naar de radio etc.

Bijvoorbeeld: https://www.belsimpel.nl/...wRdC4aAhNJEALw_wcB&cntd=1

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:29
Idd een parrot doet prcies wat jij wilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-06 13:21
Ik rijdt zelf een audi a4 b8 uit 2008, had ongeveer hetzelfde probleem, Ik kon alleen handsfree bellen met de ingebouwde bluetooth, dus mij mij ging het meer om muziek luisteren.

Er zijn meerdere wegen naar Rome, maar ik heb voor de makkelijkste/goedkoopste gekozen.

Namelijk een FM-Transmitter...

Wist nieteens dat het bestond maar gaat gewoon in je 12v aansluiting, vervolgens verbind je met je telefoon via bluetooth en zet je je radio en de transmitter op dezelfde frequentie.

Ik stream er zelf voornamelijk spotify mee, en de geluidskwaliteit is echt zwaar boven verwachtingen, Ik stream spotify op hoge kwaliteit en merk nieteens geluidsverlies/ruis o.i.d. Geluidskwaliteit is ongeveer hetzelfde als een zelf gebrande CD.

Bellen doe ik bijna nooit in de auto, is ook niet ideaal maar het kan wel, omdat mijn 12 volt aansluiting op een redelijk handige plek zit kan ik met 1 druk op de knop telefoontjes beantwoorden.

Die van mij heb ik voor circa. 13 Euro op Ali
Express besteld: Een Nulaxy KM18.

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-07 08:42
Alphacell schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:07:
Ik rijdt zelf een audi a4 b8 uit 2008, had ongeveer hetzelfde probleem, kon alleen handsfree bellen met de ingebouwde bluetooth.

Er zijn meerdere wegen naar Rome, maar ik heb voor de makkelijkste/goedkoopste gekozen.

Namelijk een FM-Transmitter...

Wist nieteens dat het bestond maar gaat gewoon in je 12v aansluiting, vervolgens verbind je met je telefoon via bluetooth en zet je je radio en de transmitter op dezelfde frequentie.

Ik stream er zelf voornamelijk spotify mee, en de geluidskwaliteit is echt zwaar boven verwachtingen, Ik stream spotify op hoge kwaliteit en merk nieteens geluidsverlies/ruis o.i.d. Geluidskwaliteit is ongeveer hetzelfde als een zelf gebrande CD. Bellen doe ik bijna nooit in de auto, is ook niet ideaal maar het kan wel, omdat mijn 12 volt aansluiting op een redelijk handige plek zit kan ik met 1 druk op de knop telefoontjes beantwoorden.

Die van mij heb ik voor circa. 13 Euro op Ali
Express besteld: Een Nulaxy KM18.
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een fm transmitter. Was vergeten dat ik ook via Ali express kan, want eBay en Amazon sturen het niet vanuit de VS naar Nederland. Vraagje, waarom niet de allernieuwste, de KM20?

• Alphacell
Pakhtun schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:09:
[...]

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een fm transmitter. Was vergeten dat ik ook via Ali express kan, want eBay en Amazon sturen het niet vanuit de VS naar Nederland. Vraagje, waarom niet de allernieuwste, de KM20?
Ik heb de mijne al een langere tijd, toen was de KM20 nog niet uit.

Ik vergeet ook regelmatig Ali Express, je kan er werkelijk alles bestellen. Heb er pas nog een Vape-mod besteld, en een neushaartrimmer. :P

Er is nog nooit iets tegengevallen.
Heb er zelfs 3 wifi-ip camera's van. 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Alphacell op 13-09-2017 22:15 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:31
Alphacell schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:07:
de geluidskwaliteit is echt zwaar boven verwachtingen, Ik stream spotify op hoge kwaliteit en merk nieteens geluidsverlies/ruis o.i.d. Geluidskwaliteit is ongeveer hetzelfde als een zelf gebrande CD.
Hoe vind je dan een vrije FM frequentie?
Ik heb al een tijdje een roidmi, maar het lukt me niet een frequentie te vinden die niet gaat storen na een tijdje rijden.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 14:59
Redelijk off topic die FM transmitter. TS vraagt om een oplossing om te bellen via bluetooth.

Zoals eerder gezegd: Parrot

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Alphacell
Gewoon proberen denk ik, heb ik ook gedaan.
Heb gewoon een paar frequentie's geprobeerd welke zo min mogelijk storing gaven.

Uiteindelijk heb ik gekeken wat de laagst mogelijke frequentie is die mijn radio ondersteunt (87.5), en hierbij geen ruis.
Deze frequentie werkt voor mij prima!

Kan ook veel aan de transmitter zelf liggen blijkbaar, een maatje van me had er een van Bol.com die was 2x zo duur als de mijne maar hij had geen zin om 2 weken te wachten op iets van Ali Express. Uiteindelijk vroeg hij zich af waarom die van mij veel zuiverder was op dezelfde frequentie (dachten dat het eerst aan de speakers per type auto lag.) Dus mijn transmitter in zijn auto geprobeerd en een wereld van verschil, hij heeft de zijne ge-retourneerd en alsnog een via Ali besteld...
7(8)7
ASW1 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:20:
[...]

Hoe vind je dan een vrije FM frequentie?
Ik heb al een tijdje een roidmi, maar het lukt me niet een frequentie te vinden die niet gaat storen na een tijdje rijden.

461943

https://www.banggood.com/...038861.html?rmmds=myorder

Dit. Zo'n FM transmitter is ruk, dus alleen doen als je geen AUX in je auto hebt.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:41

donny007

Try the Nether!

Wat voor auto is het precies? Als Bluetooth een optie was voor dat model kun je overwegen om de OEM componenten zelf te installeren.

Parrot is alleen goed als je de lijnuitgang gaat gebruiken, de weak-ass interne versterker is te slecht voor muziekweergave.

/dev/null

• Hawkery
418O2 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:08:
Welke auto met welke radio heb je? Vaak kan je er wel wat aanklikken waardoor je bt krijgt
donny007 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:44:
Wat voor auto is het precies? Als Bluetooth een optie was voor dat model kun je overwegen om de OEM componenten zelf te installeren.
De wagen is een Chevrolet Cruze 1.8 automaat (2013).
Ik rij morgen eens langs de garage om te horen of er een officiële oplossing is.
Anders eens die parrot of soortgelijks checken.

Ik lees alleen vaak dat parrot niet zo geweldig is om muziek te streamen (geluidskwaliteit is wat minder).
Zou liefst wel meteen iets goed kopen...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:07

-tom-562

Oliesjeik

Klopt, de Parrot heeft een el cheapo klasse D versterkertje, die vrij beperkt is. Als je ook veel muziek gaat luisteren, en je hebt een redelijke geluidsinstallatie, zou ik voor iets anders kiezen. Je kan ook een volledig Android systeem inbouwen, dan ben je eigenlijk in 1x klaar (muziek, radio, navigatie, handsfree bellen)

Vaak bu'j te bang!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:29
Hawkery schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:42:
[...]

[...]

Ik rij morgen eens langs de garage om te horen of er een officiële oplossing is.

Ik lees alleen vaak dat parrot niet zo geweldig is om muziek te streamen (geluidskwaliteit is wat minder).
klopt, in de parrot zit een klein simpel versterkertje, genoeg om telefoongesprekken te voeren. geluid komt ook alleen over de voorste speakers (of is dat tegenwoordig anders, mijn ervaring is van enkele jaren geleden... wil je bluetooth veel gebruiken voor muziek dan zal je de complete radiounit (headunit) moeten gaan vervangen voor eentje waar bluetooth bij ingebouwd zit. moet je maar willen, ziet er meestal minder fraai uit dan origineel.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:30

Typhone

Who Dares Wins

Volgens mij moet dat makkelijk kunnen met een aanpassing bij de dealer. Ooit een week of wat (in 2014) gehad als huurauto en de telefoon werkte daar zonder problemen op (bluetooth). Heb je foto van het interieur? Middenconsole. Want ik weet niet wat de standaard is bij dergelijke auto's.

• 418O2
Hawkery schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:42:
[...]

[...]

Via google kom ik wel wat opties tegen

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:02

Mx. Alba

hen/die/zij

Je kan natuurlijk ook de autoradio vervangen door eentje met Bluetooth. Die heb je tegenwoordig al vanaf een paar tientjes. Natuurlijk afhankelijk van de boxen etc die je in de auto hebt - als je er verder een goed geluidssysteem in hebt zitten wil je geen radio van een paar tientjes. Maar als er standaard speakertjes in zitten dan heb je weinig aan een duurdere radio en zal zo'n simpel ding van een paar tientjes prima voldoen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Correct me if i'm wrong maar volgens mij heeft iedereen daar al Bluetooth, maar enkel voor te bellen, maar niet om audio af te spelen. TS geeft aan überhaupt geen Bluetooth te hebben.

Ik vermoed dat je in de Cruze de radui hebt zonder kleurenscherm? Dat is dezelfde headunit als de CD400 van Opel. Bluetooth retrofitten is daarbij mogelijk, maar zeker niet goedkoop (originele microfoon, Bluetooth unit, VCI-code)...

De Cruze beschikt standaard over Aux toch? In dat geval kan je ook zoiets als een Anker SoundSync gebruiken. Dit apparaatje werkt als een Parrot systeem, met input op de AUX van de auto. Tevens kan je zo ook draadloos muziek doorsturen naar de auto, en bedienen met de meegeleverde controller.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:58
MK1998NL schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:34:
[...]

Correct me if i'm wrong maar volgens mij heeft iedereen daar al Bluetooth, maar enkel voor te bellen, maar niet om audio af te spelen. TS geeft aan überhaupt geen Bluetooth te hebben.

Ik vermoed dat je in de Cruze de radui hebt zonder kleurenscherm? Dat is dezelfde headunit als de CD400 van Opel. Bluetooth retrofitten is daarbij mogelijk, maar zeker niet goedkoop (originele microfoon, Bluetooth unit, VCI-code)...

De Cruze beschikt standaard over Aux toch? In dat geval kan je ook zoiets als een Anker SoundSync gebruiken. Dit apparaatje werkt als een Parrot systeem, met input op de AUX van de auto. Tevens kan je zo ook draadloos muziek doorsturen naar de auto, en bedienen met de meegeleverde controller.
+1 voor de SoundSync. Ik heb ‘m zelf. Werkt erg goed. Je moet alleen de draadjes even netjes wegwerken.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
Parrot inbouwen :)

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-07 20:29
Mx. Alba schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:52:
Je kan natuurlijk ook de autoradio vervangen door eentje met Bluetooth. Die heb je tegenwoordig al vanaf een paar tientjes. Natuurlijk afhankelijk van de boxen etc die je in de auto hebt - als je er verder een goed geluidssysteem in hebt zitten wil je geen radio van een paar tientjes. Maar als er standaard speakertjes in zitten dan heb je weinig aan een duurdere radio en zal zo'n simpel ding van een paar tientjes prima voldoen.
dat gaat tegenwoordig niet meer zo makkelijk, en als het al kan ziet het er vaak niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.auto-broker-magic.com/images/2013-cruze-interior.jpg

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:02

Mx. Alba

hen/die/zij

Carfanatic schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:58:
[...]

dat gaat tegenwoordig niet meer zo makkelijk, en als het al kan ziet het er vaak niet uit.

[afbeelding]
Maar als je zo'n moderne auto hebt dan zit er toch wel blauwtand in? ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Mx. Alba schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:06:
[...]

Maar als je zo'n moderne auto hebt dan zit er toch wel blauwtand in? ;)
Nee hoor was bij deze Opel's/Chevrolet's optioneel op de goedkopere radio's (zonder navi). Wel leverbaar en de knopjes zitten er ook gewoon (op de headunit als op het stuur).

In de US was het volgens mij wel standaard op de Cruze.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
Ik heb in mijn auto een after-market bluetooth kit (voor zowel audio als handsfree), die op de autoradio is aangesloten middels de cd-wisselaar ingang. Hierdoor kan ik ook gewoon met de knoppen aan het stuur opnemen :) Kostte iets van 60 euri bij Amazon ofzo.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:54
Zoiets zoek ik nog voor mijn BWM, maar ik heb alleen een Dension unit kunnen vinden voor €500. Dat vind ik wat gortig, aangezien de ingebouwde BT voor bellen werkt, maar niet voor muziek.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:30

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:27
https://www.amazon.co.uk/...age_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Ik gebruik deze nu al ruim een half jaar en ben er erg blij mee. Hij verstuurd inderdaad via FM, maar ik heb nooit last van ruis oid. Werkt prima met spotify of iets dergelijks. Het enige nadeel is dat er geen microfoon inzit en hij dus de microfoon van je telefoon gebruikt.

Het geluid is super, en voor 15 euro heb je hem met 2 dagen in huis.

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:19
http://www.dx.com/p/oursp...c-nfc-391951#.WbpeU8hJaUk

Deze heb ik al een jaar en is echt een wonder ding! Gebruik em voor bellen en muziek.
Hij hoeft ook niet bij de 12v in de buurt geplaatst te worden dus je kan em gewoon ergens op je dashboard plakken en makkelijk opnemen/volgend nummer kiezen.

• bustertje
  • Laatst online: 01-03 20:52
borft schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:22:
Ik heb in mijn auto een after-market bluetooth kit (voor zowel audio als handsfree), die op de autoradio is aangesloten middels de cd-wisselaar ingang. Hierdoor kan ik ook gewoon met de knoppen aan het stuur opnemen :) Kostte iets van 60 euri bij Amazon ofzo.
Zoiets zoek ik ook nog voor mijn BMW uit 2008. Heb je iets meer info?

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
Belangrijkste is dat je even uit moet zoeken wat voor radio je precies hebt. Een voorbeeld van een bedrijf die deze units maakt is Yatour (bv https://www.amazon.co.uk/...e-following/dp/B00ICLLG2U). In mijn geval (citroen) heb ik een RD4 radio.

Even in de mail gezocht, ik heb deze: https://www.amazon.de/dp/B01H3SPBR8

[ Voor 12% gewijzigd door borft op 14-09-2017 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:07

-tom-562

Oliesjeik

En voor pak 'm beet 150/200 euro goedkoper te vinden direct bij Aliexpress zelf.
bustertje schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:54:
[...]

Zoiets zoek ik ook nog voor mijn BMW uit 2008. Heb je iets meer info?
Even googlen op Yatour/GROM. Of kijk eens bij motrade.nl

[ Voor 30% gewijzigd door -tom-562 op 14-09-2017 13:08 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:46

skoozie

SCSI

Ikzelf heb een half jaartje geleden een parrot MKi9100 (kleiner schermpje dan de MKi9200) in een Toyota Yaris gebouwd. hiermee kan je de radio blijven gebruiken maar je kan ook bellen en muziek streamen over je boxen. ik had naast de Parrot wel nog ISO kabels nodig (20 euro online) werkt heel goed, enige schoonheids puntje is dat wanneer je muziek streamt dat je het geluid via de Parrot moet regelen ipv de radio knop. die parrot is nu bij Belsimpel wel goedkoop trouwens, ik heb hem via amazon.de gehaald omdat ze hier allemaal 180+ euro waren.
zo'n Parrot koppel je met de bij behorende kabel brij tussen je boxen en je radio unit.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 15:18
https://www.banggood.com/...bile-Phone-p-1150900.html

ik gebuik zelf de s2 versie, maar deze is echt goed, ik gebuik deze voornamelijk voor muziek, ik heb al meerdere transmitters gehad maar ik vond de doorvoer van geluid echt slecht ( geen bas, diepgang etc), met deze heb ik daar totaal geen last van.. enige min puntje, hij moet wel goed in zicht zijn voor microfoon te gebruiken.. verder echt een top ding.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• Bozariusz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:51
Misschien is een parrot een optie? Wij hebben ook geen bluetooth maar gewoon een parrot geinstalleerd. Werkt prima

https://www.parrot.com/uk/car-kits

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 08:18
Ik ben niet zo'n fan van die auto systemen.
Persoonlijk heb ik dit:
http://www.plantronics.com/us/product/voyager-legend
Super toestelletje en ik kan het gebruiken in onze auto's en ook in de verschillende voertuigen van 't werk die ik occasioneel gebruik.

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-06 20:38
heb hier zelf een tijdje een iClever Himbox voor gebruikt.
deze plug in je aux poort in, en heeft zelf een microfoon ingebakken.

de kabeltjes zijn wel wat aan de dunne kant, handig voor afwerking. maar niet ontzettend handig om boos naar te kijken

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:30
-tom-562 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:07:
[...]

En voor pak 'm beet 150/200 euro goedkoper te vinden direct bij Aliexpress zelf.

[...]

Even googlen op Yatour/GROM. Of kijk eens bij motrade.nl
I know... Maar hier stonden mooi alle moddellen voor de cruze op een rijtje ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Hawkery
Jeroenzer schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:28:
https://www.banggood.com/...bile-Phone-p-1150900.html

ik gebuik zelf de s2 versie, maar deze is echt goed, ik gebuik deze voornamelijk voor muziek, ik heb al meerdere transmitters gehad maar ik vond de doorvoer van geluid echt slecht ( geen bas, diepgang etc), met deze heb ik daar totaal geen last van.. enige min puntje, hij moet wel goed in zicht zijn voor microfoon te gebruiken.. verder echt een top ding.
Dit lijkt me wel goed genoeg.
Ga wel de S2 kopen, want de S3 kan blijkbaar geen calls nemen...

[ Voor 13% gewijzigd door Hawkery op 16-09-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 15:18
Hawkery schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:24:
[...]

Dit lijkt me wel goed genoeg.
Ga wel de S2 kopen, want de S3 kan blijkbaar geen calls nemen...
er is ook een review van deze in een van de tweak blogs, moet je even zoeken, op die manier ben ik ook deze op het spoor gekomen. even handig om te weten; de aansluiting van de s2 is van een bepaalde type die niet altijd in elke auto werkt.. ze hebben een adapter hiervoor van xiaomi die op elke 12v aansluiting goed werkt die is ook gelijk een splitter dus heb je in een keer twee 12v aansluitingen.

ik zei tweakblog maar is een review; productreview: Xiaomi Roidmi 2S (BFQ02RM) review door Hupske

(ik moest even zoeken via me telefoon)

de software voor op de telefoon is inmiddels naar mijn mening zeer verbeterd.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroenzer op 17-09-2017 09:04 ]

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• Hawkery
Jeroenzer schreef op zondag 17 september 2017 @ 08:59:
[...]

er is ook een review van deze in een van de tweak blogs, moet je even zoeken, op die manier ben ik ook deze op het spoor gekomen. even handig om te weten; de aansluiting van de s2 is van een bepaalde type die niet altijd in elke auto werkt.. ze hebben een adapter hiervoor van xiaomi die op elke 12v aansluiting goed werkt die is ook gelijk een splitter dus heb je in een keer twee 12v aansluitingen.

ik zei tweakblog maar is een review; productreview: Xiaomi Roidmi 2S (BFQ02RM) review door Hupske

(ik moest even zoeken via me telefoon)

de software voor op de telefoon is inmiddels naar mijn mening zeer verbeterd.
Heb hem ondertussen al 10 dagen (sinds de 18e) en werkt perfect!
Alleen kunnen mensen mij niet altijd even goed horen. Is meestal omdat mijn arm zich tussen mijn mond en de 12v aansluiting bevindt. Als ik iets luider praat is het probleem opgelost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik zou gewoon een parrot inbouwen als ik jou was. Ik ben er super tevreden mee en afhankelijk van welke je koopt krijg je hier nog extra's bij.

Ik heb een duurdere parrot gekocht namelijk de MKi9200.
Deze heeft een groot kleuren display die je er makkelijk af kan nemen. Er zit een draadloze afstandsbediening bij waardoor je deze makkelijk op de perfecte plaats kan zetten waar jij het handig vindt. Daarnaast kan je hier een usb op aansluiten om bv je telefoon op te laden of een usb met muziek in te gebruiken. Je krijgt een AUX poort en een oude iPhone aansluiting. Het adresboek is makkelijk door te bladeren door de voorleesfunctie en voor mijn Volvo is de geluidskwaliteit van de muziek ook beter als ik het met mijn telefoon afspeel dan door de radio.
Een parrot inbouwen gaat heel gemakkelijk, wel opletten dat je bij sommige wagens een speciale extra kabel nodig bent, afhankelijk van de stekkers die aan je huidige radio zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 20:38

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

https://www.kinivo.com/collections/accessories

Zelf de 455, perfect apparaatje. Ook handig als je radio geen audio via bluetooth ondersteunt zoals bij mij (telefoneren via BT zat er wél op). Mijn iPhone is slim genoeg om bellen via de ingebouwde carkit te doen zodat de Kinivo alleen streaming audio via Spotify hoeft te doen. Inpluggen op de AUX in en de 12V en gaan met die banaan.

Niks wat een Parrot niet kan, maar dit is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is weer mooi geweest. Dit is toch makkelijk zelf te vinden? Mocht je behoefte hebben om een aantal zelf gevonden opties te bespreken, is het en ander verhaal.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.