Back-up van gegevens WhatsApp in iCloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:39

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hi,

Zit al geruime tijd te zoeken maar heb nog niet de juiste link gevonden.
Op mijn iPhone heb ik onder iCloud reservekopie het volgende.

iCloud > Beheer opslag
"Documenten en gegevens" > WhatsApp Messenger 2,2 GB.

Reservekopieeën > mijn iPhone > WhatsApp 3,05 GB.

Als ik in WhatsApp kijk zie ik "totale grootte": 2,41 GB.

Ik heb de indruk dat ik van WhatsApp op de een of andere manier permanent een dubbele back-up aan het maken ben en dus mijn opslagruimte aan het verspillen ben.

Nu vermoed ik zelf dat de back-up onder document en gegevens bestemd is voor het kunnen herstellen door WhatsApp zelf en dat de variant onder reservekopie bestemd is bij het terugzetten van een iPhone image.

Kan iemand dit bevestigen? En verklaren waarom alle back-ups een andere grootte tonen?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Beste antwoord (via Eagle Creek op 14-09-2017 09:00)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Voor zover ik weet klopt wat je zegt. Er wordt een reservekopie gemaakt voor als je je toestel herstelt, en een backup door WhatsApp zelf. Je kan één van de twee uitzetten; dan zou ik in die van de reservekopie van de hele telefoon WhatsApp uitzetten. Immers zal je eerder WhatsApp eens herinstalleren dan je telefoon helemaal opnieuw installeren.

De grootte kan anders zijn om meerdere redenen. Staat bijvoorbeeld “inclusief video’s” aan in WhatsApp? Daarnaast comprimeert en versleutelt WhatsApp de backup.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Voor zover ik weet klopt wat je zegt. Er wordt een reservekopie gemaakt voor als je je toestel herstelt, en een backup door WhatsApp zelf. Je kan één van de twee uitzetten; dan zou ik in die van de reservekopie van de hele telefoon WhatsApp uitzetten. Immers zal je eerder WhatsApp eens herinstalleren dan je telefoon helemaal opnieuw installeren.

De grootte kan anders zijn om meerdere redenen. Staat bijvoorbeeld “inclusief video’s” aan in WhatsApp? Daarnaast comprimeert en versleutelt WhatsApp de backup.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)