Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een low-budget PC voor X-Plane 11 (of Prepar3D/Flight Sim)

Pagina: 1
Acties:

• nickdemeijers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-02 08:38
Goedenavond mensen,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een geschikte low-budget PC voor mijn activiteiten. Ik was een trouwe Mac gebruiker maar heb toch besloten om (in ieder geval) de iMac uit 2013 van de hand te doen en over te stappen op het oud vertrouwde Windows. Mijn Macbook blijf ik overigens wel gebruiken. De reden dat ik weer over/terug wil stappen naar Windows zijn een aantal programma's/games die simpelweg op Mac niet of niet lekker te draaien zijn. Het gaat hier bijvoorbeeld om FL Studio en Flight Simulators zoals X-Plane 11, Prepar3D en in de toekomst hopelijk Flight Sim World.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ik dus wil gaan doen is mijn systeem gebruiken voor studie, FL Studio, Adobe Programma's (ook videobewerking lichtelijk) en diverse Flight Simulators.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het systeem graag in delen gaan bouwen, zodat ik niet direct een flink bedrag kwijt ben. Vandaar dat ik wil beginnen met een eenvoudige maar krachtige build, en later pas wil gaan uitbreiden met eventueel meer RAM geheugen en een goede videokaart. Mijn startbudget is daarom €600,- voor de eerste build. Eventueel daarna wil ik wel weer geld uit gaan geven aan een dure videokaart. Onboard video is naar mijn idee in het begin prima.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen specifieke componenten die ik mee kan nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat een eerste build nodig heeft. Behuizing, mobo, voeding, processor en HD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, behalve dat het in beginsel snel is.

Ga je overklokken?
Nee, ik heb relatief weinig ervaring met PC's en overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Zelf heb ik een (naar mijn idee) interessante eerste build gezien: https://goo.gl/YSyFoz
Graag hoor ik hierover jullie mening en uitleg. Zou dit bijvoorbeeld een goede eerste build zijn om later uit te breiden? Of hebben jullie andere tips?

Graag hoor ik van jullie.

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12:51
Alvast een tip nooit prebuild kopen, zelf in elkaar zetten is goedkoper, beter en je haalt er meel voldoening uit.
Je zou mogelijk een leuke ryzen 1600 build kunnen maken maar het nadeel is dat hij geen onboard videokaart heeft dus mijn advies koop gelijk ook de gpu erbij..welk bedrag had je ongeveer in gedachte voor de gpu?

[ Voor 51% gewijzigd door Voyarch op 13-09-2017 19:51 ]

• nickdemeijers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-02 08:38
Voyarch schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:47:
Alvast een tip nooit prebuild kopen, zelf in elkaar zetten is goedkoper, beter en je haalt er meel voldoening uit.
Je zou mogelijk een leuke ryzen 1600 build kunnen maken maar het nadeel is dat hij geen onboard videokaart heeft dus mijn advies koop gelijk ook de gpu erbij..welk bedrag had je ongeveer in gedachte voor de gpu?
Allereerst bedankt voor de reactie en de tip. Het bedrag dat ik voor de GPU in gedachten had was max. 300.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
Met max 300 beland je tussen de GTX 1060 3G en 6G in. de 3G voor minder en de 6G voor iets meer. Beide prima kaarten. 6G heeft iets meer rekenkernen (1152 vs 1280) en zoals de naam suggereert 2x zoveel videogeheugen.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
Ik zou eerder naar een R5 1600 kijken dan naar een i7 7700. Veel goedkoper, prima koeler bijgeleverd. Erg vergelijkbare performance.

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
Ook met de build die je hebt gelinkt. Er zit daar geen SSD in, die wil je er met zo'n computer of eigenlijk met elke computer in 2017 absoluut in hebben zitten. Het maakt het algemeen gebruik echt zo veel sneller.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Voor Flight Sims is de Core i7 7700K het beste. De Flight Sims die je noemt zijn allemaal sterk afhankelijk van de single threaded prestaties.

Overigens, als je nog enkele weken kan wachten zou ik dat doen, 5 oktober komt de opvolger van de 7700K uit, de 8700K. Die net zo snel zijn voor Flightsims, maar heeft 2 cores en 4 threads extra. Beste van beide werelden.

Qua videokaart ligt het aan je resolutie en hoe groot je assets en textures zijn. Een GTX 1060 6GB is prima tot 1080p, indien je veel assets hebt of op hogere resolutie speelt zou ik een GTX 1070 nemen.
Pagina: 1