Teufel Ultima 40 MK2 met Harman Kardon

Pagina: 1
Acties:

• JordiM93
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Goeiedag!

Ik heb een set Teufel vloerspeakers ULTIMA 40 MK2 aangeschaft maar daarbij hoort natuurlijk een av reciever of versterker.
Mijn voorkeur heeft av reciever, mijn oog viel op een Harman Kardon AVR 151S, 161S of S171. Mijn tv meubel heeft een tussenruimte van 13.5cm helaas dus vielen er al een heleboel af. De Harmon Kardon past er precies tussen! Mijn vraag is : hebben jullie ervaring met ac recievers van Harman Kardon en zoja, welke raden jullie mij aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Even terzijde: een receiver heeft ruimte nodig om zijn warmte af te kunnen voeren. Als hij dus precies past blokkeer je eventuele ventilatiesleuven. Tenzij er koeling aan de achterkant aanwezig is en de achterkant open is...

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:39
...welke raden jullie mij aan?
Degene die aan jouw eisen voldoet? Kijk naar welke aansluitingen je nodig hebt, dat is het belangrijkste aspect om je keuze op te baseren. Daarna kijk je naar welke features je wilt gaan gebruiken (bijvoorbeeld spotify). Tot slot kijk je naar de audio/video formaten die ondersteund worden. Als je dan een of meerdere receivers overhoud die aan die eisen voldoen, kies je degene die je het meest aanspreekt. Staar je ook niet blind op de (veelal incomplete/verkeerde) specs uit de pricewatch, maar bezoek vooral de productpagina's op de fabrikant-website.

Plus wat EddoH zegt, als je een paar cm ruimte hebt kun je nog wel luchtcirculatie forceren met fans, maar als het er precies in past is het een no-go. Ook met koeling aan de achterkant moet de achterkant van tv meubel wel open zijn. Ik snap eigenlijk ook niet waarom met een meubel met een dergelijk beperkte ruimte adverteert als zijnde een tv-meubel, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
of de Marantz NR1607 of bij enkel stereo gebruik de Marantz M-CR511 bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:42

FeaR

In GoT we trust

Die of nog lager in de vorm van een Yamaha RX-S601, Pioneer VSX-S510 of Pioneer VSX-S520 (of de Onkyo tegenhanger TX-L50). Waarbij de laatste in een dergelijk ruimte de voorkeur hebben in verband met de Klasse D versterkers die over het algemeen koeler blijven dan de A/B van de Marantz en Yamaha.

De Harman Kardon is vragen om problemen. Slechts een paar millimeter tussen de bovenkant van de receiver en de kast. Nu is de Harman Kardon wel actief gekoeld maar dat levert weer direct het nadeel op dat je een actieve fan gaat horen, zeker als je je receiver laat verstikken zoals TS van plan is.

Edit:
Nog een schopje naar CEA aangezien het om aankoopadvies gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 13-09-2017 23:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JordiM93
De ingang van mijn tv meubel is 13.5cm maar dat is enkel het frame, daarachter heb ik nog 2cm hoger dus in totaal 15.5cm. Zal dat genoeg ruimte zijn voor de av reviever van 12.1cm?
Ik heb de Harman Kardon av reciever 161S gegaan i.v.m. spotify connect en dergelijke.
Ben overigens totaal leek op dat gebied dus daarom dat ik hier informatie in win.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien dat ik nu peop praat maar ik had een Onkyo met bovenventilatie en die stond los in een vrij ruim kastje. Denk dat er iets van 8cm bovenruimte was. Nou, bij goed gebruik zoals 8 uur gamen continu, was de plank erboven voelbaar warmer geworden.

Aangezien hier nog een stuk geleiding alsmede omgevingsoverdracht in zit van de warmte, stel ik mijn vraagtekens erbij of je daadwerkelijk "in de marge" van enkele tientallen millimeters een versterker neer willen zetten.

Misschien, maar dat is mijn mening op basis van de gegeven informatie, is het kosten-effectiever om een ander meubel te halen waar normale receivers in passen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Al gekeken naar de Onkyo TX-l50, met 7 cm heb je genoeg ruimte over, zoals al is gezegd hierboven, koelen is erg belangrijk bij een versterker/receiver.

Deze selectie past qua hoogte:
categorie: Versterkers en receivers

Persoonlijk zou ik niet voor HK gaan, maar dat is persoonlijk.
Verder mis ik budget, waarvoor je het wil gebruiken. Zonder dit en verdere informatie kunnen we geen advies geven en alleen raden wat je wil hebben.

• JordiM93
Waar wil ik m voor gebruiken?
Gewoon een beetje muziek luisteren en films bekijken, niks bijzonders eigenlijk.. maar niet 8 uur lang gamen achter elkaar ofzo.
Ik wil eigenlijk wel het uiterste uit m'n boxen halen.. misschien moeilijk met het budget wat ik heb maartoch..
Me budget is 500€
Harman Kardon kan altijd retour natuurlijk, ik zal eens kijken naar een dunnere av reciever.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

JordiM93 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:14:
Waar wil ik m voor gebruiken?
Gewoon een beetje muziek luisteren en films bekijken, niks bijzonders eigenlijk.. maar niet 8 uur lang gamen achter elkaar ofzo.
Ik wil eigenlijk wel het uiterste uit m'n boxen halen.. misschien moeilijk met het budget wat ik heb maartoch..
Me budget is 500€
Harman Kardon kan altijd retour natuurlijk, ik zal eens kijken naar een dunnere av reciever.
Er zit niet zoveel verschil tussen versterkers. Er zullen hier wat zelfbenoemde puristen zijn die dat niet vinden, maar sowieso in die budgetreeks zal er weinig echt verschil zijn.
Over het algemeen geld toch 50% akoestiek kamer, 40% speakers, 10% de rest.
Elke moderne versterker kan jouw speakers aansturen, en zullen gewoon goed klinken.

Selecteer verder op features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiM93
Dankjewel voor jullie reacties!😁

• JanusJaap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 10:54
Ik heb ze zelf op een Marantz NR1605. Handig hoor Spotify Connect. Genoeg aansluitingen.En ruim onder je budget.
Pagina: 1