Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moederbord voor ECC Module met een processor van socket 2011

Pagina: 1
Acties:

• Alexst
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-03-2022
Mijn vraag
Ik ben een game-pc aan het bouwen met losse en heb een ECC Module (DDR-4) gevonden via V&A maar weet niet wat voor een moederbord ik daarvoor nodig heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een processor van socket 2011

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de aanbieder om advies gevraagd maar die zei dat ik het via forums moest proberen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pricewatch: Supermicro X10DRD-iT : enige moederbord leverbaar in NL met ECC DDR4 ondersteuning.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

Croga

The Unreasonable Man

Dus toen ben je naar de pricewatch gegaan, naar Moederborden, selectie op Socket 2011 en Geheugen Correctie Codes: ECC en kreeg je deze lijst:
categorie: Moederborden

Soms is het zo eenvoudig heh....

Bottom line:
Niet doen, is zinloos, gaat je bakken met geld kosten zonder dat het je iets oplevert.

[ Voor 11% gewijzigd door Croga op 13-09-2017 15:08 ]

Verwijderd

Een Xeon E5 V1 en V2 voor socket 2011 ondersteunen ECC DDR3
Bij een socket 2011-3 zijn dat Xeon E5 V3 en V4 met DDR4

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2017 15:08 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:21
RDIMM of UDIMM, dat maakt uit wat voor bord je nodig hebt.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Alexst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:04:
Ik ben een game-pc aan het bouwen met losse en heb een ECC Module (DDR-4) gevonden via V&A maar weet niet wat voor een moederbord ik daarvoor nodig heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een processor van socket 2011
Voor een gaming PC is ECC geheugen weinig zinvol. Dat risico op een omgevallen bitje valt wel mee bij deze toepassing. Daar tegenover staat dat ECC geheugen duurder is, de moederborden die het ondersteunen zijn duurder en het is wat trager allemaal dan niet ECC geheugen.

Welke 2011 socket CPU heb je? Niet elk model kan overweg met ECC geheugen. De Xeons ondersteunen het, maar de Core i7 modellen weer niet.

Mijn advies is om normaal geheugen te kopen, je keuze in moederborden is dan een stuk groter.

• Alexst
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-03-2022
Beste mensen, ik heb gekozen om het toch niet te doen, omdat het simpelweg best duur is.
Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1