Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe gamecomputer voor +- 900 euro

Pagina: 1
Acties:

• Joel D.
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 16:42
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe computer waar ik op kan gamen. Gaat vooral op racegames zoals de nieuwe Forza 7 en Assetto Corsa. Bottleneck van mijn huidige computer is CPU (x4 810) en RAM (4 GB), dus tijd voor een nieuwe.

Wat is je budget?
1000 Euro. Daar moet het monteren en de voeding nog vanaf, dus zeg eens 900 Euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals gezegd wil ik de computer gaan gebruiken om te gamen. Ik heb al een monitor (1080p, 60Hz), dus hoeft niet 4k op ultra te draaien. Verder heb ik laatst de voeding van mijn oude computer vervangen door een Corsair TX550M v2. Ook de kast wil ik graag behouden. Spinner neem ik ook mee.

Wat heb je zelf al gevonden?
Merkvoorkeur heb ik niet echt. Ik lees goede verhalen over AMD Ryzen. Gezien mijn budget lijkt mij dit de beste keus.

Tot nu toe heb ik dit gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 139,95€ 139,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,16€ 93,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 517,01

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals te zien mis ik nog een videokaart. Ik heb op dit moment een GTX 650 Ti. Geen geweldige kaart, maar voldoet qua grafische prestaties nog wel voor Assetto Corsa. Op dit moment zijn de prijzen van videokaarten best hoog, zou het nog waard zijn om te wachten totdat ze dalen, of zit dat er voorlopig niet aan te komen?

• rickstrein3737
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik verwacht dat video kaarten niet zo veel gaan zakken omdat het geheugen wat erin zit ook duurder is geworden.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Misschien dat de prijzen op de 2e hands markt nog wat dalen als de massa over stapt op Vega...

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Het is moeilijk speculeren wat de grafische kaart prijzen op korte termijn gaan doen.
Wat wel zeker is is dat er op lange termijn de kaarten wel goedkoper worden door natuurlijk dat er nieuwere en betere kaarten komen.

Op dit moment zijn de grafische kaart prijzen wel wat omhoog geschoten door dat het weer lucratief is om te gaan minen.
Binnen een paar maanden zal dat wel weer klaar zijn maar wie weet is er dan weer een nieuwe begonnen of is er een heel ander probleem waardoor het duurder word.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-11 12:51
hanvandijk schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:45:
Misschien dat de prijzen op de 2e hands markt nog wat dalen als de massa over stapt op Vega...
Daar kan je lang op wachten.

Voeding is nog goed als videokaart": pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G neem je je HDD mee?
En met spinner bedoel je de casefans..? en welke kast neem je mee?

[ Voor 36% gewijzigd door Voyarch op 13-09-2017 20:03 ]

• Joel D.
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 16:42
Spinner bedoel ik HDD mee. Kast is een Cooler Master 330 Elite.

Kaart moet qua budget passen. Is dit de beste kaart qua prijs/kwaliteit?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:49
Joel D. schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:41:
Spinner bedoel ik HDD mee. Kast is een Cooler Master 330 Elite.

Kaart moet qua budget passen. Is dit de beste kaart qua prijs/kwaliteit?
Het is een prima kaart, deze is hetzelfde maar zonder de overclock en ietsje goedkoper.

Ik zou sowieso alleen naar kaarten kijken die minimaal 4gb VRAM hebben, Arsetto Corsa is niet super zwaar maar als Forza 7 minimaal net zo zwaar is als Horizon 3 dan hebben wij het over een spel dat VRAM rauw lust (kennis heeft een 2gb GTX 960 en moest instellingen naar beneden knallen erdoor terwijl mijn partner met diezelfde GTX 960 maar met 4GB VRAM minder last van had).

4GB VRAM is genoeg, 6GB zou beter zijn maar is geen must tenzij GTX 1060.

In ieder geval, kijk eventueel naar de 2de hands markt van de wat oudere modellen zoals de GTX 9xx serie, en anders qua nieuwe kaarten is die Gigabyte momenteel het goedkoopst.

Eventueel een 2de hands RX380 is een optie, veel zwakker dan de RX480 is deze niet.

En wacht niet tot men op Vega overstapt, zelfs als mensen dat zouden willen ook die zijn vrij duur door de miners die deze opkopen (ALS je überhaupt die kaart nog ergens vindt), dus wachten op lagere prijzen daardoor heeft vrij weinig nut.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 13-09-2017 21:04 ]

Pagina: 1