Nadat ik bijna 3 jaar geleden 3 x WD Red 4GB (WD40EFRC) disken heb aangeschaft, ben ik zeer ontevreden met de kwaliteit van de disken. Begin dit jaar heb ik de 5e RMA moeten aanmelden. Ik heb destijds een extra disk aangeschaft exact gelijk aan de andere disken. Nu 6 maanden later is deze disk ook al weer gesneuveld. Ik begin me een beetje af te vragen of dit normaal is? Moet zeggen dat de service verder prima is en de disken worden zonder vragen vervangen, maar heb liever disken die het gewoon doen.
Sinds begin dit jaar gebruik ik ook Seagate Ironwolf 8GB (ST8000VN0022-2EL112) disken maar hier tot op heden geen problemen mee, ook logisch gezien de leeftijd. Moet wel eerlijk zeggen dat deze disken veel warmer worden en standaard tegen de 50 graden aanlopen.
- Ik gebruik de disken in een Synology DS3617xs (eerder DS412+)
- De disken worden gewoon voor opslag gebruikt met laat ik zeggen niet super actief gebruik.
- Synology draait qua ventilatie op Volle Snelheid.
- De temparatuur draait op ongeveer 40-42 graden
Sinds begin dit jaar gebruik ik ook Seagate Ironwolf 8GB (ST8000VN0022-2EL112) disken maar hier tot op heden geen problemen mee, ook logisch gezien de leeftijd. Moet wel eerlijk zeggen dat deze disken veel warmer worden en standaard tegen de 50 graden aanlopen.