Verhuizen domeinen en volledige dns kopiëren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 20:27
Ik wil graag een aantal domeinen verhuizen van de ene partij naar de andere (waar ik wel toegang tot de DNS-records heb en ze zelf aan kan maken), maar hoe kan ik eenvoudig alle records kopiëren.

Met dig kan ik per record alles opvragen, wat natuurlijk alle info oplevert. Maar helaas is de site in 2009 opgezet en werkt degene die toen alles geregeld heeft er niet meer. Ik heb dus geen flauw idee of www, help, shop etc als subdomeinen bestaan. Nu kan ik alle mogelijkheden gaan testen, maar dat is ook niet heel handig natuurlijk.

Hoe kan ik eenvoudig van een hoofddomein alle subdomeinen zien is dus concreet de vraag. :D Ik kom vanalles tegen om te testen tegen wildcard, maar die is er niet. De rest? Geen duidelijke hits met mijn vraagwoorden bij google.

DNSdumpster kom ik tegen, maar is volgens mij incompleet. Ik mis in ieder geval een CNAME-record waarvan ik weet dat ie bestaat.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:40
Ik zou om een "zone-file" vragen, bij de partij waar ze nu worden gehost. Daar staat alles in (alle subdomeinen, ip adressen, txt-records, soa, ttls etc). Volgens mij is er geen eenvoudige manier om het op een andere manier te doen. Of je moet zo'n zonefile ergens in een beheerportaal kunnen downloaden.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 19:37
Nee dat kan niet behalve als je zone transfer permissies hebt.

Zie ook:
https://serverfault.com/q...rds-in-a-domain-using-dig

edit: of idd contact opnemen met de host

[ Voor 12% gewijzigd door Mattie112 op 13-09-2017 15:01 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 20:27
Probleem is dat ze bij ieder contact de teller al laten lopen... Dus probeer ik het zelf te doen.
ik heb in ieder geval met de verschillende domeinen met dig een rapport van alles wat ik heb.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je kan ook je sites gaan crawlen, en kijken welke domeinen worden gebruikt

Of google even

[ Voor 57% gewijzigd door jeanj op 13-09-2017 21:46 ]

Everything is better with Bluetooth