Benchmarks voor hosting providers?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• connectcase
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 11:08
Zijn er sites waar hosting providers puur op techniek/snelheid worden vergeleken/besproken? Dus niet zozeer persoonlijke reviews en meningen, maar meer "kun je meetbaar waar maken wat je belooft?"....

Ik ben op zoek naar een reseller-achtige oplossing voor mijn hosting, omdat ik geen zin/tijd meer heb in het selfmanagen van mijn VPS. Ik ben een beetje uitgekomen bij Neostrada of Antagonist.

Uiteraard barst het van de hosting reviewsites (waarbij Antagonist net iets beter uit de bus komt), maar ik ben maar 1 "snelheidsvergelijker" tegen gekomen en die test was uit 2015. Overigens kwam Antagonist er daar ook beter uit.

Als Antagonist in beide gevallen beter is, zou de keuze makkelijk moeten zijn. Maar.... de tech specs die Neostrada aanbiedt zijn superieur tov die van Antagonist tegen een lagere prijs! Dus heeft Neostrada progressie gemaakt sinds 2015? Of is goedkoop duurkoop en is Antagonist nog steeds de snelste?

Cijfers geven wat mij betreft dan toch een beter inzicht dan meningen. Maar ik krijg via Google weinig tot niets tevoorschijn w.b. Nederlandse hosters....

Suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb je TransIP al eens gecheckt? Die doet t altijd erg goed en hebben een bloed snelle infra!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 12:55

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Sommige providers hebben deze mogelijkheid op hun website. Een overzicht hiervan ben ik nog niet tegengekomen.

https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/4-ik-wil-een-snelheidstest-uitvoeren/
https://www.transip.nl/netwerk/

[ Voor 11% gewijzigd door 0stone0 op 13-09-2017 11:28 ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

• connectcase
Transip heeft geen reseller-oplossing (alleen single site hosting of VPS) en komt uit de enige test die ik kon vinden niet heel fraai uit de bus (middenmoot).

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Transip echt top! Maar ik heb een multi-site-oplossing nodig ZONDER het gedoe van selfmanagen....

[ Voor 30% gewijzigd door connectcase op 13-09-2017 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 12:55

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Naar welke info ben je dan opzoek? Internetsnelheid van server? Of de connectie van server naar bv thuisnetwerk?

Ik heb zelf a 2 jaar een VPS bij transip. Sinds jaartje is de bandbreedte van mijn server verbazingwekkend hoog. Een stuk beter dan toen ik nog bij Antagonist zat.

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

connectcase schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:34:
Transip heeft geen reseller-oplossing (alleen single site hosting of VPS)
Lijkt me ietwat niet waar...https://affiliate.transip.nl/pan/public/ log je direct in op het Affiliate/Resell-portal?

Ik denk dat de vraag iets anders moet; hoeveel wil je gaan resellen? In sommige gevallen is het efficienter om een dedi ergens te huren (Leaseweb / i3d ), daar een hypervisor op te zetten en vanaf daar je "mini resell" te starten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• connectcase
Eigenlijk heel simpel: wat is het verschil in laadtijd tussen een identieke pagina?

Antagonist geeft in zijn specs bijvoorbeeld aan 2x CPU en 1Gb geheugen, terwijl Neostrada zegt: 4x CPU en 3Gb geheugen. Da's leuk en aardig, maar wie serveert het snelst mijn pagina?

Ik ben met teveel dingen tegelijk bezig EN mijn Linux-kennis is verwaterd, dus VPS heeft (op dit moment) niet voorkeur....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connectcase
MAX3400 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:37:
[...]

Lijkt me ietwat niet waar...https://affiliate.transip.nl/pan/public/ log je direct in op het Affiliate/Resell-portal?

Ik denk dat de vraag iets anders moet; hoeveel wil je gaan resellen? In sommige gevallen is het efficienter om een dedi ergens te huren (Leaseweb / i3d ), daar een hypervisor op te zetten en vanaf daar je "mini resell" te starten.
Dat is inderdaad Transips affiliate portal, niet een reseller-portal (volgens hun eigen support....)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

connectcase schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:40:
Eigenlijk heel simpel: wat is het verschil in laadtijd tussen een identieke pagina?

Antagonist geeft in zijn specs bijvoorbeeld aan 2x CPU en 1Gb geheugen, terwijl Neostrada zegt: 4x CPU en 3Gb geheugen. Da's leuk en aardig, maar wie serveert het snelst mijn pagina?
Dat zijn dus 2 vragen die niet aan elkaar gerelateerd zijn.

Ik kan je over 10 minuten een server opleveren met 2x 10-core Xeon, 128GB RAM en SSD-storage. De snelheid waarmee dat ding een pagina laadt is 900 seconden want de httpd is "ruk" geconfigureerd.

Mogelijk, maar corrigeer me als ik het verkeerd heb; je bent op zoek naar een bepaalde performance, kan voor jezelf niet inzichtelijk maken hoe die performance gerealiseerd wordt en zoek dan een VPS die "beter" ervoor is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• connectcase
MAX3400 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:45:
[...]

Dat zijn dus 2 vragen die niet aan elkaar gerelateerd zijn.

Ik kan je over 10 minuten een server opleveren met 2x 10-core Xeon, 128GB RAM en SSD-storage. De snelheid waarmee dat ding een pagina laadt is 900 seconden want de httpd is "ruk" geconfigureerd.

Mogelijk, maar corrigeer me als ik het verkeerd heb; je bent op zoek naar een bepaalde performance, kan voor jezelf niet inzichtelijk maken hoe die performance gerealiseerd wordt en zoek dan een VPS die "beter" ervoor is?
Nee, ja en nee.....

Ik zoek niet naar een bepaalde performance of naar een specifieke provider die aan al mijn eisen voldoet, maar naar een technische vergelijking (ipv meningen/reviews), ik kan die performance inderdaad niet inzichtelijk maken (omdat ik hem niet kan vinden helaas...) en nee, ik ben juist niet op zoek naar een VPS.....

Ik ben op zoek naar technische, onafhankelijke, recente vergelijking van hosting providers en heb daarbij een duwtje in de goede richting nodig, omdat ik ondanks zoeken het zelf niet kan vinden.....
Pagina: 1