Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande een lijst met de specificaties van de langverwachte Microsoft Surface Phone. Dit bericht een aankondiging van gadgetsnow.com waarbij ze melden dat de unofficial launch date 28 december 2017 is. Het betreft dus een gerucht, maar in het licht van de iPhone launch (wat niet nieuwswaardig is aangezien we al wisten dat die gelaunched zou worden) is onderstaande leuk. Hoor graag van mede tweakers wat zij hier van vinden.

Ter extra info:

Ik was zelf verder onder indruk van de ontwikkeling de Windows interface in CShell, zie: YouTube: First Look at CShell on a Windows phone (Exclusive)

Hier uit kan je een stukje strategie van Microsoft herleiden mbt mobiele ontwikkeling.

Binnenkort ook nog Windows ARM

Specs zijn te vinden op:

http://www.gadgetsnow.com...s/Microsoft-Surface-Phone

Afbeeldingslocatie: https://static.toiimg.com/photo/59146158/.jpg

Summary

performance
Octa core
display
5.5" (13.97 cm)
storage
64 GB
camera
16 MP
battery
3000 mAh
ram
4 GB
special features

other sensors
Light sensor, Proximity sensor, Accelerometer, Compass, Gyroscope
fingerprint sensor
Yes
general

operating system
Windows Phone v10
sim slots
Single SIM, GSM
model
Surface Phone
launch date
December 28, 2017 (Unofficial)
brand
Microsoft
network
4G: Available (supports Indian bands) 3G: Available, 2G: Available
fingerprint sensor
Yes
multimedia

loudspeaker
Yes
audio jack
3.5 mm
performance

chipset
Qualcomm Snapdragon 835 MSM8998
graphics
Adreno 540
processor
Octa core (2.45 GHz, Quad core, Kryo 280 + 1.9 GHz, Quad core, Kryo 280)
architecture
64 bit
ram
4 GB
display

display type
IPS LCD
pixel density
534 ppi
screen protection
Corning Gorilla Glass v4
screen size
5.5 inches (13.97 cm)
screen resolution
1440 x 2560 pixels
touch screen
Yes Capacitive Touchscreen, Multi-touch
storage

internal memory
64 GB
expandable memory
Yes Up to 128 GB
camera

settings
Exposure compensation, ISO control
camera features
Digital Zoom, Auto Flash, Face detection, Touch to focus
image resolution
4616 x 3464 Pixels
autofocus
Yes
shooting modes
Continuos Shooting, High Dynamic Range mode (HDR)
resolution
8 MP Front Camera
flash
Yes LED Flash
video recording
1920x1080 @ 30 fps
battery

user replaceable
No
type
Li-ion
capacity
3000 mAh
network connectivity

wifi
Yes Wi-Fi 802.11, b/g/n
wifi features
Mobile Hotspot
bluetooth
Yes v4.0
usb connectivity
microUSB 2.0
network support
4G (supports Indian bands), 3G, 2G
gps
Yes with A-GPS
sim 1
4G Bands:TD-LTE 2300(band 40) FD-LTE 1800(band 3)3G Bands: UMTS 1900 / 2100 / 850 / 900 MHz2G Bands: GSM 1800 / 1900 / 850 / 900 MHz GPRS:Available EDGE:Available

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2017 11:05 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd bedankt voor het lijstje met specs. Maar voor het alleen melden van specificaties hebben we een mooie plek, genaamd de Pricewatch.

Wat wil je verder doen met het topic?

Verwijderd

Topicstarter
Neem aan dat de tweakers dit interessant vinden, aangezien Windows Phone dood was verklaard. Ik ben ook nieuwsgierig wat anderen vinden van de specs, zeker in het licht van de nieuwe iphone. Prijs is nog niet bekend, en de aankondiging is nog niet officieel. Dit zal pas in oktober plaatsvinden, vermoedelijk.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@Verwijderd Had misschien beter geweest om dit als Nieuws submit in te voeren :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Verwijderd

Topicstarter
Top dank, had ze idd via mail op de hoogte gebracht, maar nu ook via de Tip de redactie.

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Als ik dit lees, operating system : Windows Phone v10 , neem ik het hele artikel al niet meer serieus.
W10 phone is al lang geleden gestopt, en is Windows 10 Mobile geworden.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:38
shiptronic schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:52:
Als ik dit lees, operating system : Windows Phone v10 , neem ik het hele artikel al niet meer serieus.
W10 phone is al lang geleden gestopt, en is Windows 10 Mobile geworden.
Misschien hebben ze het weer hernoemd :z

Ik durf er wel een wedje om te leggen dat dit zo niet gereleased gaat worden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht ook dat Phone dood was, maar vanwaar de ontwikkeling van CShell dan op phone?

• Ramon
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:12:
Ik dacht ook dat Phone dood was, maar vanwaar de ontwikkeling van CShell dan op phone?
Laat ik je vraag beantwoorden met een wedervraag. Waarom zou deze telefoon zoals die in je startpost staat een succes worden terwijl eerdere telefoons met min-of-meer gelijkwaardige software en specs dat nooit zijn geworden? Het kan natuurlijk zijn dat ze een telefoons "voor de fans" gaan uitbrengen maar dat lijkt me zonde van de moeite.

Ik verwacht dat ALS ze een nieuwe telefoon gaan uitbrengen, dat deze dan Windows on ARM gaat draaien zodat ze hun enige overblijvende sterke punt kunnen aanspreken (het kunnen draaien van Win32-apps op ARM-chipsets).

Verwijderd

Topicstarter
Ik deel je vermoeden dat het Windows ARM zal zijn, echter het is mij niet duidelijk wat het verschil is tussen Windows RT, Windows Phone en Windows ARM. Volgens mij 1 pot nat echter andere versies van Windows. De CShell ontwikkeling als ik het goed begrijp is volgens mij zodat o.a. de interface van apps tussen Windows x86 en Windows ARM cross platform worden. Antwoord op je vraag m.b.t. success, de reden dat Windows Phone nooit groot is geworden heeft o.a. te maken met de timing, dat de versies voor Windows Phone 10, dus 7, 8, 8.1 net niet goed genoeg waren i.c.m. met een beperkte consumenten app store. De technologie is nu verder en biedt op het moment dat het Windows ARM wordt net iets extra's, c.q. x86 apps op ARM. Deze strategie zal waarschijnlijk in de zakelijk markt zeker werken en wellicht op het moment dat dat bewezen is ook kunnen aanslaan in de consumenten markt voor iedereen die zijn pc, laptop of tablet wenst te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 11:18
Ramon schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:46:
[...]
Ik verwacht dat ALS ze een nieuwe telefoon gaan uitbrengen, dat deze dan Windows on ARM gaat draaien zodat ze hun enige overblijvende sterke punt kunnen aanspreken (het kunnen draaien van Win32-apps op ARM-chipsets).
Win32apps is niet iets waar de gemiddelde telefoongebruiker zit op te wachten vrees ik... trouwens dergelijke apps zijn totaal niet geschikt voor touch bediening en al zeker niet op een klein scherm. Het is dus niet meer dan een leuke feature (voor de beperkte set gebruikers die Continium gebruiken) maar niet het grote selling point.

De grote fout van Microsoft is het stoppen met support... men had beter gewoon ieder jaar een low/mid/highend toestel uitgebracht en de markt laten verder pruttelen (in sommige regio's deed ze dat trouwens prima) tot men een vervanger had (als die er ooit komt) ipv. hun markt gewoon kapot te maken.

Als (nog steeds) happy 950 gebruiker vrees ik echter dat ik vroeg of laat ook naar iets anders zal moeten uitkijken.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de zakelijke markt zullen de win32 apps toegevoegde waarde beiden. Ik zie nu langzaam maar zeker een reeks berichten verschijnen die aangeeft dat mobile niet dood, bijvoorbeeld het draaien van Android apps op Windows Mobile. Dacht dat dit niet meer zou komen.

https://mspoweruser.com/t...pps-on-windows-10-mobile/

• Ramon
@Verwijderd Is een post uit 2015...

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er beter uit dan ik dacht, snap chat, slack, twitter android apps op Windows Mobile

http://mspoweruser.com/i-...app-on-windows-10-mobile/

Verwijderd

Topicstarter
helemaal gelijk, haalde het uit een ander bericht dat datum vandaag had.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Of je het nu Windows Mobile of Windows ARM noemt maakt in de basis niet echt uit. Het is allemaal hetzelfde OS met gewoon bepaalde functionaliteit in- of uitgeschakeld. Als de Surface Phone er komt zal deze zich inderdaad op de zakelijke markt richten waar Continuum en de mogelijkheid om volwaardige Win32 apps te draaien een voordeel kan zijn. En mocht hij komen, al begin ik zelf ook steeds meer te twijfelen, dan krijgt deze van mij direct een pre-order. Indien niet dan zal ik volgend jaar toch maar beginnen uitkijken naar een andere vervanger voor mijn Lumia 950XL

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Verwijderd

Topicstarter
Als dit ding echt is kopen, windows phone met xbox er in:

http://www.windowslatest....ge-display-unique-design/

Had het er laatst over dat ze eigenlijk een Nintendo Switch in moeten doen, Xbox ook goed.Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.windowslatest.com/wp-content/uploads/2017/09/Surface-Phone-concept-3.jpg?fit=833%2C490

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.windowslatest.com/wp-content/uploads/2017/09/Surface-Phone-concept-laptop-8DFineArt-2.jpg?fit=973%2C821

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.windowslatest.com/wp-content/uploads/2017/09/Surface-Phone-concept-laptop-8DFineArt-1.jpg?fit=1191%2C670

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet wat er gaat komen, maar het aantal geruchten neemt toe, de Xbox variant is zeker leuk en zal ongetwijfeld de consumenten markt aanspreken. Echter tegelijk komen deze designs naar voren:

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.windowslatest.com/wp-content/uploads/2017/09/this-microsoft-surface-phone-has-everything-the-iphone-doesn-t-516556-13.jpg?fit=960%2C540

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.windowslatest.com/wp-content/uploads/2017/09/this-microsoft-surface-phone-has-everything-the-iphone-doesn-t-516556-9.jpg?fit=960%2C540

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.windowslatest.com/wp-content/uploads/2017/09/this-microsoft-surface-phone-has-everything-the-iphone-doesn-t-516556-17.jpg?fit=960%2C540
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.windowslatest.com/wp-content/uploads/2017/09/this-microsoft-surface-phone-has-everything-the-iphone-doesn-t-516556-8.jpg?fit=960%2C540

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2017 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:52:
Weet niet wat er gaat komen, maar het aantal geruchten neemt toe, de Xbox variant is zeker leuk en zal ongetwijfeld de consumenten markt aanspreken. Echter tegelijk komen deze designs naar voren:

[afbeelding]
Dat is gewoon fan-art, er zijn tientallen van dat soort renders...

Afbeeldingslocatie: https://images.techhive.com/images/article/2015/04/surface-phone-2-100577979-large.png

Afbeeldingslocatie: https://www.onmsft.com/wp-content/uploads/2017/05/surfacephone1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.thebitbag.com/wp-content/uploads/2016/09/Surface-Phone-Concept-Art.jpg?resize=600%2C337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het waarschijnlijk ook, maar toont aan dat het product Surface Phone tot de verbeelding spreekt. En zodoende behoefte in de markt?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:01:
Dat is het waarschijnlijk ook, maar toont aan dat het product Surface Phone tot de verbeelding spreekt. En zodoende behoefte in de markt?
Wie weet... als 1% van de wereld er behoefte aan heeft, heb je toch een leuke markt te pakken.

Aan de andere kant; WP / W10M had ooit rond de 5% wereldwijd aandeel en dat bleek niet genoeg.

Het is gewoon een soort Buckler geworden; dat is zo kapot gemaakt (het merk) dat het er nooit bovenop is gekomen - ik denk dat dit voor Windows Phone / Mobile / Surface ook geldt... (ook al zetten ze het in de markt als geen telefoon...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 20:50
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:06:
[...]

Wie weet... als 1% van de wereld er behoefte aan heeft, heb je toch een leuke markt te pakken.

Aan de andere kant; WP / W10M had ooit rond de 5% wereldwijd aandeel en dat bleek niet genoeg.

Het is gewoon een soort Buckler geworden; dat is zo kapot gemaakt (het merk) dat het er nooit bovenop is gekomen - ik denk dat dit voor Windows Phone / Mobile / Surface ook geldt... (ook al zetten ze het in de markt als geen telefoon...).
Ik heb de rise en fall van het Palm OS - later WebOS- meegemaakt. Lijkt erop. Systeem dat volgense de fans (en daar behoorde ik zeker toe) superieur was, maar heeft het niet gered. En Palm had niet de budgetten van Microsoft. Ik geloof er - helaas - niet meer in. Ik denk ook niet dat Microsoft zich nog aan die Surface Phone gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
coenox schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:46:
[...]

Ik heb de rise en fall van het Palm OS - later WebOS- meegemaakt. Lijkt erop. Systeem dat volgense de fans (en daar behoorde ik zeker toe) superieur was, maar heeft het niet gered. En Palm had niet de budgetten van Microsoft. Ik geloof er - helaas - niet meer in. Ik denk ook niet dat Microsoft zich nog aan die Surface Phone gaat branden.
Idem hier : maar het kan wel...

Zelf heb ik de opgang van Apple (rond 1984) en neergang (rond 1990) meegemaakt.

Nu moeilijk voor te stellen, maar Apple was rond 1990 / 1995 bijna failliet en leek uitgeteld (op een gegeven moment zelfs Steve Jobs ontslagen en een vage CEO van Pepsi Cola aangenomen).

Nota bene door geld-injecties van Bill Gates hebben ze toen iets van 10 jaar kunstmatig weten te overleven, totdat het 2005 werd en er een wederopstanding kwam.

Dus het kan wel... we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft moet wel, de komende maanden / jaren gaan thuis gebruikers maar ook zakelijk hun pc / laptop vervangen. Waar gaan ze deze mee vervangen? Als dat antwoord een niet Microsoft product is (of een product zonder Microsoft software en cloud diensten) dan heeft Microsoft iets uit te leggen aan de aandeelhouders. Het kan goed zijn dat ze hardware en OS verlaten en enkel richten op software en diensten, echter die kans lijkt mij gering, want dat betekend uiteindelijk zelfmoord voor Microsoft. Dus de strategie in mijn optiek moet richting devices gaan en daar zal Surface een onderdeel van zijn, en wellicht een game focussed device voor de consument. Wie weet, heeft er iemand een glazenbol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 20:50
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:52:
Microsoft moet wel, de komende maanden / jaren gaan thuis gebruikers maar ook zakelijk hun pc / laptop vervangen. Waar gaan ze deze mee vervangen? Als dat antwoord een niet Microsoft product is (of een product zonder Microsoft software en cloud diensten) dan heeft Microsoft iets uit te leggen aan de aandeelhouders. Het kan goed zijn dat ze hardware en OS verlaten en enkel richten op software en diensten, echter die kans lijkt mij gering, want dat betekend uiteindelijk zelfmoord voor Microsoft. Dus de strategie in mijn optiek moet richting devices gaan en daar zal Surface een onderdeel van zijn, en wellicht een game focussed device voor de consument. Wie weet, heeft er iemand een glazenbol?
Gezien de aandacht voor iOS en Android toepassingen heb ik juist het idee dat Microsoft zich op software en diensten ligt, minder op hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:52:
Mensen kiezen - als ze hun oude pc / laptop moeten vervangen - gewoon voor een Apple-ding of Chrome OS;

Windows zal zakelijk gezien nog wel even stand houden, maar de consumentenmarkt zijn ze kwijt (met het OS - met de apps op Android / iOS hebben ze nog wel wat van doen).

Verder zullen ze zich ontwikkelen als IBM;

Voor wie het niet weet... IBM was ooit heer en meester op de (hardware / software) computermarkt (hence the name "ibm compatible pc") - maar na de opkomst van nota bene Microsoft zijn ze een grote dwerg geworden;

Geliefd bij aandeelhouders (want altijd winst, stabiel, groei) - maar totaal onbekend bij het consumenten-volk en totaal niet "geliefd" qua uitstraling en hip-heit...

Microsoft heeft het spel gewoon verloren; Windows zal worden gemarginaliseerd, hardware zal verdampen en hier en daar zullen ze grote apps en diensten aan kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:51:
[...]

Mensen kiezen - als ze hun oude pc / laptop moeten vervangen - gewoon voor een Apple-ding of Chrome OS;

Windows zal zakelijk gezien nog wel even stand houden, maar de consumentenmarkt zijn ze kwijt (met het OS - met de apps op Android / iOS hebben ze nog wel wat van doen).

Microsoft heeft het spel gewoon verloren; Windows zal worden gemarginaliseerd, hardware zal verdampen en hier en daar zullen ze grote apps en diensten aan kunnen bieden.
Dat is wel een hele, hele flinke stelling met nul onderbouwing.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:00:
[...]

Dat is wel een hele, hele flinke stelling met nul onderbouwing.
Analyse, ervaring, kennis en meer dan 40 jaar ervaring met dit soort flows :)

Maar je hebt gelijk - het is een pure aanname, en glazen bol;

Wie weet wordt het een extreem groot succes en zal Microsoft de grootste speler zijn op mobiel (nu Android), server (nu Linux), apps (nu Apple) en OS (nu Microsoft) gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:51:
[...]

Idem hier : maar het kan wel...

Zelf heb ik de opgang van Apple (rond 1984) en neergang (rond 1990) meegemaakt.

Nu moeilijk voor te stellen, maar Apple was rond 1990 / 1995 bijna failliet en leek uitgeteld (op een gegeven moment zelfs Steve Jobs ontslagen en een vage CEO van Pepsi Cola aangenomen).

Nota bene door geld-injecties van Bill Gates hebben ze toen iets van 10 jaar kunstmatig weten te overleven, totdat het 2005 werd en er een wederopstanding kwam.

Dus het kan wel... we zullen zien...
Mee eens, anders dan Apple, Palm, Novell en andere grote IT bedrijven die het niet hebben gehaald, heeft Microsoft een goed gevulde buidel en goed lopende diensten. Nu pas komen de prototype devices naar voren van 3 jaar geleden, dat wil zeggen dat er ook huidige prototype devices bestaan voor de Surface. Enkel jammer dat we ze niet te zien krijgen. Ook al vertrekken veel partijen uit de app store, zie ik juist op dit moment ook berichten dat bekende apps worden bijgewerkt en dat de store zelf ook wordt geupdate. Als mobile dood is, dan zou je denken dat dit zinloos is. Echter de updates doen iets anders vermoeden. We zullen zien, watch this space!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:04:
[...]

Analyse, ervaring, kennis en meer dan 40 jaar ervaring met dit soort flows :)

Maar je hebt gelijk - het is een pure aanname, en glazen bol;

Wie weet wordt het een extreem groot succes en zal Microsoft de grootste speler zijn op mobiel (nu Android), server (nu Linux), apps (nu Apple) en OS (nu Microsoft) gebied.
Ik kan me vinden in je analyse, echter er is een verschil vandaag de dag ten op zicht van het verleden. In het verleden werden pc's alsmaar goedkoper, toen deed de laptop de intrede, en deze werdt ook alsmaar goedkoper tot met de netbook. Bij telefoons lijkt het de andere kant op te gaan, zie de launch van de iPhone X. In principe zie je hetzelfde met de Surface lijn. C.q. consumenten en bedrijven zijn bereid grote bedragen neer te leggen voor hardware. Je zou denken dat juist veel meer bedrijven de hardware markt zouden instappen voor deze bedragen. Moeten ze natuurlijk wel wat innovatie leveren, wat ze niet kunnen aangezien ze eigenlijk OEM pc bouwers zijn maar dan voor telefoons (gevaarlijke uitspraak!).

Je kan de onderkant van de markt oprekken voor de consument door Xbox features toe te voegen idem aan de Nintendo Switch. Ik ben nooit fan geweest van game consoles, maar de Switch wat in feite een tablet is, is bijzonder goed. Nintendo is ook zo'n bedrijf die meerdere malen dood is verklaard en toch iedere keer weer terug komt. Op dit vlak kan Microsoft toevoegde waarde bieden wat noch Apple noch Google / Android heeft. En zo zou je het mobile van Microsoft nieuw leven in blazen.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 19-09-2017 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:07:
[...]

Ook al vertrekken veel partijen uit de app store, zie ik juist op dit moment ook berichten dat bekende apps worden bijgewerkt en dat de store zelf ook wordt geupdate. Als mobile dood is, dan zou je denken dat dit zinloos is. Echter de updates doen iets anders vermoeden. We zullen zien, watch this space!
Ach, ik heb iets van 30+ apps gemaakt voor Windows Phone - daarvan heb ik er 29 verwijderd, omdat het platform dood is (5 downloads per app per week was al veel).

1 app onderhoud ik nog, omdat die de code deelt met die van Android en ik relatief weinig omkijken er naar heb.

Dus updates zeggen niet zo veel - probleem is dat er geen nieuwe apps bij komen, zeker niet van 'the next big thing' - die richten zich echt niet meer op Windows Phone / Desktop (app) - maar puur Apple (en Android, omdat het 'moet').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:32:
[...]

Ach, ik heb iets van 30+ apps gemaakt voor Windows Phone - daarvan heb ik er 29 verwijderd, omdat het platform dood is (5 downloads per app per week was al veel).

1 app onderhoud ik nog, omdat die de code deelt met die van Android en ik relatief weinig omkijken er naar heb.

Dus updates zeggen niet zo veel - probleem is dat er geen nieuwe apps bij komen, zeker niet van 'the next big thing' - die richten zich echt niet meer op Windows Phone / Desktop (app) - maar puur Apple (en Android, omdat het 'moet').
Mee eens veel apps zijn niet aanwezig. De apps die jij maakt zijn die zakelijk of consument?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

PeaceNlove

Deugleuter

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:32:
[...]

Mijn 3 apps hebben 38, 9 en 61 downloads gehad de laatste week. Maar omdat het UWP is weet ik niet of dat voor mobiel of desktop is, maar omdat het UWP is boeit me dat ook niet aangezien ik toch maar 1 codebase te onderhouden heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:51:
[...]
[knip]
Die ervaring heb ik op dit moment nog niet. Ook ik heb een aardig IT verleden en over het algemeen geldt volgens mij nu nog steeds, onbekend maakt onbemind. Het zou natuurlijk best zo kunnen zijn dat de wat jongere consument (student?) meer feeling heeft met iOS en (in wat mindere mate) ook met Chrome. Maar de "wat" oudere consument heeft op dit moment nog steeds de behoefte aan een apparaat waar Windows (tegenwoordig bijna altijd) 10 standaard op aanwezig is als vervanger van een oude PC/Laptop. Maar misschien heb ik het helemaal mis hoor en is mijn ervaring (en die van het bedrijf waar mijn zoon actief is), helemaal scheef.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 20-09-2017 21:50 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu wordt het spanned, het geruchten circus draait op volle toeren, wordt het een Surface Phone, een Andromeda device of toch een Surface LTE?

Andromeda OS to be a mobile-focused platform and the path to Windows 10 on Mobile

Surface Book isn’t coming this year, what will be unveiled at Microsoft’s October event?

De spanning en verwachtingen lopen op. :X

Ik mag hopen dat ze niet nog een OS er bij gooien. Voordat die volwassen is zijn we weer jaren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als Microsoft het niet voor elkaar krijgt om het app aanbod op niveau te krijgen voordat er, ik weet niet wat voor mobiel apparaat in de markt wordt gezet, dan is de doelgroep nog steeds veel te beperkt ben ik bang.

Dat voor sommigen op dit moment het app aanbod nog toereikend is voor het mobiele Windows platform, wil niet zeggen dat die groep gebruikers opnieuw het risico gaat nemen bij het beschikbaar komen van een ander Windows mobiel platform, ook al is dat een generaal OS. Geen (gewenste) apps = 2017/2018 nog steeds geen bestaansrecht voor velen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
hardware-lover schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:22:
Als Microsoft het niet voor elkaar krijgt om het app aanbod op niveau te krijgen voordat er, ik weet niet wat voor mobiel apparaat in de markt wordt gezet, dan is de doelgroep nog steeds veel te beperkt ben ik bang.

Dat voor sommigen op dit moment het app aanbod nog toereikend is voor het mobiele Windows platform, wil niet zeggen dat die groep gebruikers opnieuw het risico gaat nemen bij het beschikbaar komen van een ander Windows mobiel platform, ook al is dat een generaal OS. Geen (gewenste) apps = 2017/2018 nog steeds geen bestaansrecht voor velen.
Waarom zouden developers iets maken voor een mythisch apparaat wat niet bestaat? Nee wat Microsoft had moeten doen is gewoon voortborduren op het succes wat ze hadden met goedkope Windows Phone 8.1 devices zoals de Lumia 640. Ze waren op de goede weg en hadden aardig wat marktaandeel maar dat hebben ze zelf vergooid.

Nu als ze een nieuwe poging willen wagen zullen ze gewoon ieder jaar opnieuw een device moeten lanceren om het vertrouwen terug te krijgen. Ieder jaar een nieuw device die weer beter is dan de vorige. En dan zo weer langzaam groeien. Dan deel je ze uit aan developers en doe je wat aanbiedingen samen met Surface Books/Pro's/Laptops of Xboxen, of regel je een inruilprogramma voor Lumia's. Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 21:55
hardware-lover schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:24:
[...]

Die ervaring heb ik op dit moment nog niet. Ook ik heb een aardig IT verleden en over het algemeen geldt nog volgens mij nu nog steeds, onbekend maakt onbemind. Het zou natuurlijk best zo kunnen zijn dat de wat jongere consument meer feeling heeft met iOS en (in wat mindere mate) ook met Chrome. Maar de "wat" oudere consument heeft op dit moment nog steeds de behoefte aan een apparaat waar Windows (tegenwoordig bijna altijd) 10 standaard op aanwezig is als vervanger van een oude PC/Laptop. Maar misschien heb ik het helemaal mis hoor en is mijn ervaring (en die van het bedrijf waar mijn zoon actief is), helemaal scheef.
Ik kan dit beamen. Ikzelf werk in computerhulp aan huis, en 99% van de mensen hebben een Windows computer. Jong, oud, maakt niet uit. Het gros van de mensen loopt naar de Media Markt en vraagt aan de verkoper een laptop van €400 waarmee ze kunnen mailen, internetten en fotoboeken kunnen maken. Velen hiervan gebruiken ook een (verouderd) Office pakket met Outlook of zelfs nog Windows Live mail. Veel mensen kennen Chromebooks niet en vinden Apple standaard te duur, het is alleen wel zo dat de nóg jongere klanten alles op de telefoon/tablet doen (en dan spreek ik over kinderen van 10-16 jaar).

Anyway, van mij mag de Surface Phone er komen. Natuurlijk is het de vraag of ie er komt en zo ja in hoeverre het apparaat interessant zal zijn voor de 'gewone' mens. Maar als ze een telefoon maken zoals de Note 8 qua design en features (pen!;)), er Win32 app support op zit en ze gewoon mooi aansluiten op Exchange zooi en Windows servers kan het misschien een succes worden op de zakelijke markt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door brick5492 op 19-09-2017 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Drum roll, het wordt een .....

UK online retailer leaks Surface Pro LTE

Boring.

Maar wie weet ... komt er nog meer aan? Mijn vermoeden zegt van wel, je gaat niet je standaard shells vervangen voor CShell voor je UI als je niet van plan bent dit in een mobile device te plaatsen. Andromeda zal waarschijnlijk niet voor 2019 in productie gaan, in de tussentijd moet je iets, ik zeg Windows Mobile of Windows ARM.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2017 19:11 ]

• Ramon
Ze gaan natuurlijk niet een hele presentatie geven enkel om een LTE Surface Pro te lanceren ;) bovendien was al bekend dat die er zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smeek preek aan Microsoft, lanceer nou gewoon de Microsoft Surface Phone op Windows Mobile.

Ervaring leert dat iedere versie van Windows na een goede versie meestal teleurstellend is. Dus

Win 3.0 slecht
Win 3.11 prima
Win 95 slecht
Win 95 OSR2.5 prima
Win 98 slecht
Win 98 SE prima
Win Millenium slecht
Win XP prima
Win Vista slecht
Win 7 prima
Win 8 slecht
Win 8.1 is dit echt een versie, of 8 met startknop?
Win 10 prima
Andromeda wordt dan ...

Dus aandeelhouders Microsoft, beat some sense into this company

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Langzaam komen de specs uit van de nieuwe surface pro lijn, Nog steeds boring

Microsoft Surface gets battery boost, better viewing angles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
@Verwijderd Sorry maar je moet echt je bronnen even checken. De Surface Pro 2017 waar in de link over wordt gesproken ligt allang in de winkels. Ik vind het best leuk om geruchten over de Surface Phone in dit topic te lezen maar dan moeten het toch wel geruchten over de Surface Phone zijn en niet nieuwsberichten die 4 maanden te laat zijn gepost over een apparaat waar al lang en breed reviews over uit zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 22-09-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:12:
@Verwijderd Sorry maar je moet echt je bronnen even checken. De Surface Pro 2017 waar in de link over wordt gesproken ligt allang in de winkels. Ik vind het best leuk om geruchten over de Surface Phone in dit topic te lezen maar dan moeten het toch wel geruchten over de Surface Phone zijn en niet nieuwsberichten die 4 maanden te laat zijn gepost over een apparaat waar al lang en breed reviews over uit zijn.
Mee eens, blijkbaar is het artikel nep, datum van het artikel is van vandaag, zodoende dat die naar voren komt. Ik post het puur om te tracken wat er voor nieuws naar voren komt. Zodoende hier uit te kunnen herleiden wat er komende maand wordt aangekondigd. Als het namelijk enkel een surface LTE is dan zou het wel zeer mager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:46:
[...]

Mee eens, blijkbaar is het artikel nep, datum van het artikel is van vandaag, zodoende dat die naar voren komt. Ik post het puur om te tracken wat er voor nieuws naar voren komt. Zodoende hier uit te kunnen herleiden wat er komende maand wordt aangekondigd. Als het namelijk enkel een surface LTE is dan zou het wel zeer mager zijn.
Als je nou je verwachtingen niet zo hoog laat worden dan kan je ook niet zo teleurgesteld worden als het niet is wat je verwacht :+

Verder kan je natuurlijk de nieuwsberichten gewoon even lezen voordat je ze doorplaatst hier. Zo zie je in het gelinkte artikel:
NEW YORK — Microsoft is refreshing its Surface Pro tablet with longer battery life and faster processors.

The new, fifth-generation device — simply called Surface Pro — won't look or feel drastically different from its predecessor.
Dan zie je toch meteen al dat het om de Surface Pro 2017 gaat? Ook onder het plaatje staat mei 2017. Ja het vraagt even iets meer van je skills maar beter om het maar wel te doen...

En ik durf ook wel een wedje te leggen dat er iets anders dan de Surface Pro LTE wordt aangekondigd, die is namelijk al aangekondigd. Hooguit wordt dat nog even aangestipt in een bijzinnetje ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Hij is er dus toch gekomen: Microsoft Surface Duo telefoon (Android :( )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VD7keRf3PcVM1_PtxBCejZ4GOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YpoprRRijQMCvN6rGyGiXsyP.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.microsoft.com...ce-duo?activetab=overview
Pagina: 1