Vraag

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:21
Hoop dat jullie nog ideeën hebben, sinds kort heb ik last van 2 donkere strepen in m'n beeld. Het vreemde is dat de strepen alleen te zien zijn als de omgeving op het beeld ook donker (zwart/ bruin). Bij kleurrijke/ witte beelden heb ik dus nergens last van, maar bij alle donkere beelden, zie ik deze 2 strepen.

Zoals bijv. hier te zien:

https://drive.google.com/...7dEUBESQ2r9qGs_aANvGpfwUg

Het betreft een Panasonic TX-48AS640e:

pricewatch: Panasonic TX-48AS640E Zilver

De tv is verbonden via m'n Denon receiver, ik heb geprobeerd om van bron te wisselen op de tv, maar ook een andere HDMI kabel geprobeerd. Ook heb de receiver uitgesloten, andere apparaten die ik direct aansluit op de tv hebben er ook last van. De (beeld)instellingen op de tv zijn al helemaal gereset naar factory settings, tv ook flink wat uur van het stroom gehaald, alles zonder succes.

Helaas kom ik op internet niks tegen wat lijkt op mijn probleem, daar zijn het meestal zwarte balken die ongeacht de 'omgevingsbeelden' op de tv aanwezig zijn.

De tv is 3 jaar en 1 maand geleden aangeschaft, nu ben ik ervan op de hoogte dat de 2 jaar garantie en levensduur in NL totaal andere dingen zijn. Maar ik zou in dit geval nog steeds de webshop moeten aanspreken? Of direct naar Panasonic?

Natuurlijk hoop ik dit op te lossen zonder tussenkomst van de reseller/ fabrikant, vandaar m'n vraag, iemand enig idee wat ik hier nog mee kan, of wat dit veroorzaakt?

Alle reacties

• Moreno83
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Dit is iets wat hardware matig is en komt niet uit je randapparatuur. Denk hierbij aan het t-con of panel.
Je kan eens iets knijpen boven in de bezel van het scherm en kijken of het probleem tijdelijk weg gaat of dat je verandering ziet.

Kans is groot dat het panel defect is. De zogenaamde "gate in lcd panel" is defect , tenminste dat zijn dezelfde symptomen. Als je echt geluk hebt is je t-con defect....

Dit ga je iig met software niet oplossen helaas.

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:21
Moreno83 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:27:
Dit is iets wat hardware matig is en komt niet uit je randapparatuur. Denk hierbij aan het t-con of panel.
Je kan eens iets knijpen boven in de bezel van het scherm en kijken of het probleem tijdelijk weg gaat of dat je verandering ziet.

Kans is groot dat het panel defect is. De zogenaamde "gate in lcd panel" is defect , tenminste dat zijn dezelfde symptomen. Als je echt geluk hebt is je t-con defect....

Dit ga je iig met software niet oplossen helaas.
Hnm klinkt niet best, ga er zelf maar niet aan rommelen tot ik meer hoor over eventuele garantie.

Is de kans aanwezig dat dit door trekt naar de rest de tv? Als het hier bij blijft, is het de komende tijd nog wel te doen.