Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

(Nieuwe) Game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Na lange tijd met dezelfde pc gedaan te hebben is hij toch wel aan vervanging toe. Ik heb er al een samengesteld met behulp van wat guides en vrienden maar ben nog benieuwd wat voor tips jullie voor me hebben. Ik zie mezelf totaal niet als een expert dus schroom niet om alle tips mijn kant op te gooien.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor nu speel ik vooral pubg en CS:GO. Deze spellen hebben niet per se de beste game pc nodig maar wil graag ook mijn opties nog open houden voor andere spellen voor de komende jaren. Verder wil ik CS:GO met veel FPS spelen en ook de mogelijkheid hebben om via FaceIt of andere platformen te spelen. Met mijn vorige computer lukte dat niet omdat het teveel van mijn processor vraagt. Verder schiet ik graag wat filmpjes met mijn GoPro Hero 5. Deze zou ik graag willen bewerken en editen (denk aan 2700p en 4k footage).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro, maar het mag wat minder of meer zijn (100€)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behuizing en SSD wil ik hergebruiken. Ook heb ik al een GTX 1060 6G aangeschaft.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat onderstaand te zien is in mijn lijst

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Open voor alle merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet per se.

Ga je overklokken?
Tevreden met standaard instellingen

Wat verwacht je van ons?
Ik wil eigenlijk onderstaande lijst gaan aanschaffen maar ben benieuwd of er mogelijkheden zijn voor goedkopere onderdelen om eventueel de kosten nog wat te drukken. Wil niet teveel betalen waar het niet nodig is. Hiervoor heb ik gezegd dat ik wel wat speling heb qua budget, en dat is ook zo. Maar ik wil niet onnodig met geld gaan strooien. Wanneer er goede redenen zijn om toch net voor die i7 te gaan dan kan ik dat altijd in overweging nemen. Ben benieuwd wat jullie er van zeggen. Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 184,95€ 184,95
1Gigabyte GA-B250-HD3P€ 87,90€ 87,90
1WD Blue WD5000AZRZ, 500GB€ 50,-€ 50,-
1Crucial CT8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450€ 46,40€ 46,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 435,20

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

En wat voor videokaart wil je er bij gaan doen? Sowieso kun je qua wattage omlaag met de voeding, een goede 450W is ruim voldoende als je een basiskaartje neemt.
Verder is die harde schijf erg duur qua opslag/prijs, een 1TB schijf kost nauwelijks meer, en ook een 2TB schijf kan erg interessant zijn.
Wat is je huidige kast die je wilt hergebruiken?
Een Ryzen 5 1600 zou met videobewerking ook geen raar idee zijn

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Aangezien je al een SSD, kast en 1060 hebt zou ik voor dit gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 139,50€ 139,50
1Seasonic G-series 450 watt€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 484,40

Qua opslag verder niks gekozen, vind ik verder ook altijd een vrij persoonlijke keuze.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou er b.v. onderstaand hdd bijplaatsen.
Die 500gb versie lijkt me wat karig als je (veel) met 4k videomateriaal aan de slag wil

pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB
1TB Blue is goedkoper dan 500.

Ook zou ik voor amd ryzen gaan.