iPad pro duurder

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorkel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-05 22:00
Hallo allemaal. Ik stuitte een uurtje of wat geleden op een interessante verandering. Ik keek naar de prijzen van de nieuwe iPhones, en ook hoe de prijzen van de oudere modellen waren gedaald. Toen ik verder keek, viel mij echter iets op: De iPads zijn ten opzichte van gisteren toch flink duurder geworden.

De iPad pro 10.5' met alleen WiFi van 256gb is bijvoorbeeld €70 geklommen in prijs. Dat is lekker "stilletjes" gedaan, en ik moet zeggen: het is wel weer des appels. De marges op zo'n apparaat zijn al fors, toch zien ze "noodzaak" om de prijzen van een gloednieuw product te verhogen.
Daarnaast is er een punt waar ik me weer eens boos over maak. Een tijd terug verhoogde appel de prijzen in Europa, omdat de dollar gestegen was ten opzichte van de euro, zodat Apple minder geld verdiende per verkocht product. Echter nu de euro weer bezig is met klimmen ten opzichte van de dollar: verhogen ze alsnog de prijzen. Er zit ondertussen al meer dan honderd in €/$ verschil tussen Apple producten in de VS en de EU, en dat neemt het grote voordeel in wisselkoers van de euro niet eens mee.

Nou ja, goed dat was even mijn frustratie over de hebberigheid van bedrijven die alles maar oppotten, maar dat is bijzaak: de prijzen zijn wel degelijk geklommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ranttopics zijn hier niet op z'n plaats, dit is meer iets voor een blog :) Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.