Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Langspeelsplaat
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13-09 13:39
Beste Tweakers,

Voor een schoolproject organiseer ik met een projectgroep van mijn hogeschool een dinnershow voor een goed doel. Ik ben bezig met de bouw van een (Wordpress-)website voor dat evenement, en wil graag reserveringen + betalingen via de website laten verlopen.

Alleen loop ik ergens tegenaan. Ik dacht het namelijk even via een payment provider te gaan regelen, maar dat kan niet aangezien we geen KvK-inschrijving hebben en een particuliere rekening waar het geld op moet komen.

Ik vroeg me af of jullie Tweakers een goed idee hebben om dit zo praktisch mogelijk te regelen. Ik zou natuurlijk een rekeningnummer op de website kunnen zetten, maar dat is totaal niet gebruiksvriendelijk en uitnodigend. Liever heb ik iets als Tikkie, alleen dan voor websites, waar mensen een bepaald bedrag direct over kunnen maken. Bestaat er zoiets? Andere goede ideeën om dit probleem te tackelen zijn uiteraard ook welkom!

Met vriendelijke groet!

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:48

RobIII

DT Doktersteam / Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

Paypal?

Mistakes happen. It's the mistakes inside a For Loop that are a real problem - Scott Hanselman.

Over mij

• SmokingAces
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:56
quote:
Of handmatige overboeking? Wel moet er dan natuurlijk handmatig gecontroleerd worden of er wel betaald is.

ICT op de Zaak - www.ictopdezaak.com

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:48

RobIII

DT Doktersteam / Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

quote:
SmokingAces schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:11:
[...]

Of handmatige overboeking? Wel moet er dan natuurlijk handmatig gecontroleerd worden of er wel betaald is.
quote:
Langspeelsplaat schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:01:
Ik zou natuurlijk een rekeningnummer op de website kunnen zetten, maar dat is totaal niet gebruiksvriendelijk en uitnodigend. [...] Andere goede ideeën om dit probleem te tackelen zijn uiteraard ook welkom!

Mistakes happen. It's the mistakes inside a For Loop that are a real problem - Scott Hanselman.

Over mij

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:47

AW_Bos

💜 Elisha Cuthbert 💜

iDeal is de beste oplossing, maar dat heeft inderdaad een KvK-inschrijving nodig. Ik weet niet of het zomaar mag of kan, maar kan je dit niet doen via een kennis die een KvK heeft? Misschien wel via de Hogeschool zelf omdat het een onderdeel ervan is?

🎵Inner joins, outer joins, oh wat een feest! 🎵
🎵Insert, Update en Select, die gebruik je toch het meest! 🎵

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Doe de de reserveringen via de website, laat de mensen een mobiel nummer invullen en stuur ze daarna een Tikkie. Mensen kunnen makkelijk betalen, jij kunt controleren of er betaald is en iedereen is blij.

• Switchie
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
sypie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:08:
Doe de de reserveringen via de website, laat de mensen een mobiel nummer invullen en stuur ze daarna een Tikkie. Mensen kunnen makkelijk betalen, jij kunt controleren of er betaald is en iedereen is blij.
Dat zou werken ware het dat het een "hobby" projectje is.

Aanname: als er 4000 aanmeldingen komen, neem ik aan dat je relatief real-time die 4000 mensen wil laten betalen. Dan wil je niet handmatig 4000 Tikkies gaan versturen; de ene persoon wil om 07:14 bestellen, de andere misschien om 13:51 of 23:59. Neem aan dat topicstarter geen 24/7-dienst heeft hiervoor ;)

En met Tikkies aanmaken is het ook nog eens mogelijk dat je van die 4000 bestellingen er 3 vergeet want alles handmatig...

MAX3400 wijzigde deze reactie 13-09-2017 07:31 (8%)

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• daupie
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:36
Je zou een bunq rekening kunnen aanmaken (als je die niet hebt). En dan of met de API iDeal betalingen accepteren, of als het altijd hetzelfde bedrag is (of 3 bedragen etc) requests aanmaken en mensen daarnaar laten doorverwijzen via je WP site.

• Jory167
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:11
Zowel de school als het goede doel zijn (extreem waarschijnlijk) wel ingeschreven bij de KvK. Je zou dus kunnen kijken of je het KvK nummer van een van die twee kunt gebruiken.

Dit zal wellicht niet via het standaard aanmeld formulier van iedere PSP gaan, maar als je even belt zul je een heel eind moeten komen. Wat bijvoorbeeld kan helpen, is als jouw hogeschool een locatie heeft in een stad waar ook een PSP zit.

Jory167 wijzigde deze reactie 13-09-2017 08:39 (3%)

• Langspeelsplaat
Haha, goed om te vermelden: we verwachten maximaal 150 aanmeldingen. Een en ander zou dus handmatig kunnen om een heel eind te komen. Maar bij voorkeur natuurlijk geautomatiseerd..

• 0stone0
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 16:34

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Betaald elke persoon het zelfde? Of hebben we het over allemaal verschillende bedragen?

SteamInventarisWebsiteLMGTFY

• Langspeelsplaat
quote:
0stone0 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:49:
Betaald elke persoon het zelfde? Of hebben we het over allemaal verschillende bedragen?
Iedereen zal hetzelfde bedrag gaan betalen. Echter wil ik, indien mogelijk, wel de mogelijkheid bieden om een meertal personen tegelijk te laten betalen. Bijvoorbeeld: 1 reservering = 50 euro, 4 reserveringen = 200 euro in 1x afrekenen.

• 0stone0
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 16:34

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Een tikkie genereert een statische link, deze kan dus door meerdere personen worden gebruikt.

Je zou 4(+) verschillende tikkie's kunnen aanmaken , voor elk bedrag 1.

Voor 1 persoon
Wil je me ¤ 50,00 betalen voor "Reservering van 1 persoon" via
https://tikkie.me/pay/$#%

Voor 2 personen
Wil je me ¤ 100,00 betalen voor "Reservering voor 2 personen" via
https://tikkie.me/pay/#@^

[...etc...]

SteamInventarisWebsiteLMGTFY

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:20
Eerlijk gezegd zou ik voor 150 aanmeldingen gewoon een referentienummer opgeven en mensen zelf een overboeking laten doen met dat nummer. EVT kun je de QR-code van je rekening op je website plaatsen voor het gemak.

Maak een aparte rekening aan en download iedere dag/week/whatever een csv-export van de transacties, en match de referentienummers met de reserveringen.

Als je het wat technischer wilt doen ("omdat het kan") kun je idd zoals daupie aangeeft een api-implementatie maken.

edit: probleem met tikkie of shared requests is dat je onmogelijk de transactie aan een bestelling kunt linken.

mcDavid wijzigde deze reactie 13-09-2017 11:04 (18%)

zcflevo.nl

• TereZz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:21
Free Bunq rekening openen, dan kan je een "shared request" maken. Bijvoorbeeld een iDeal linkje van ¤10,-. Deze zijn dan een maand geldig. Dan maak je een paar linkjes aan van verschillende bedragen.

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Gebruik voor dat KvK nummer gewoon het nummer van de school. Dat kan je regelen met je docenten, die het dan met de directie gaan regelen. Of je zal zelf via die docent met de directie dingen kunnen regelen. Dan heb je je payment provider en alle voordelen die daarbij horen.

• Ulster Seedling
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-09 13:06

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

quote:
Langspeelsplaat schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:53:
[...]

Iedereen zal hetzelfde bedrag gaan betalen. Echter wil ik, indien mogelijk, wel de mogelijkheid bieden om een meertal personen tegelijk te laten betalen. Bijvoorbeeld: 1 reservering = 50 euro, 4 reserveringen = 200 euro in 1x afrekenen.
Vanuit de ING-app kan je betaalverzoeken maken. Dit zijn iDEAL-links met een vast bedrag, die 14 dagen geldig zijn en meermaals gebruikt kunnen worden. Je zou een aantal van deze links maken (voor ¤ 50, ¤ 100, ¤ 150, …) en op je website kunnen gebruiken?

Het nadeel is dat je enkel een omschrijving/referentie kunt meegeven in de app, dus als je dezelfde links voor iedereen gebruikt kan je hierin geen referentie naar een reservering opnemen. Je moet dan dus zelf de transacties gaan matchen met je reserveringen (op basis van de naam van de rekeninghouder bijvoorbeeld).

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• NSG
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:09

NSG

Je weet niks!

Ik heb geen idee of je voorbeeld van ¤50 in de buurt komt van het geen dat je echt gaat vragen, maar als je dat vermenigvuldigd met de verwachte 150 aanmeldingen, dan is dat ¤7500. Kan mij best voorstellen dat zo'n bedrag gedoe oplevert met de belastingdienst in geval van een privé rekening.

• smittiehz
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:51
Kvk is zo gebeurd, pronamic heeft ook hele makkelijke wordpress plugins. of mollie
Betaal je alleen transactiekosten
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*