ik zoek een pc speakersetje en een tv speaker setje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-10 19:28
Ik zoek een?
2 speaker setjes.
1tje voor de tv en 1 tje voor bij de pc.
degene bij de pc heeft de hoogste prioriteit de tv set is van later zorg.

Wat is je budget?
geschat 200/300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik wil graag een verbetering van de muziek tijdens het gamen en tijdens het tv kijken.

[i] Welke apparatuur heb je al? wat is de reden dat je deze wilt vervangen ?
nu staat bij de tv de logitech z130 deze klinkt nogal schel/ weinig power

en bij de pc de x230 ik baal van het gat welke zit tussen de subwoofer en de satelieten.
hiernaast is deze set langzaamaan aan het slijten volume knop kraakt ed.

Wat heb je zelf al gevonden?
voor bij de tv twijfel ik tussen een ministereo of een 2.1 set.
ik ben niet zo weg van low budget surround setjes.

voor bij de pc graag een goede 2.0 of een 2.1 set.

Welke vragen heb je hier nog over?
de woning heeft de afmeting van 3 x 8 meter.
de pc en tv set staan langs dezelfde lange muur.
de pc aan het begin de tv aan het eind.
nu staat er langs de korte muur nog een radio welke ook op is.
deze wil ik ook graag vervangen. eigenlijk twijfel ik of ik hem mee kan nemen in de surround set.
echter ik besef me nu dat de pc en tv set gericht staan op de andere lange muur.
waardoor ik in het midden van de kamer sta niks hoor van de muziek. als de tv of pc aan staan.

extra info
probleem 2 ik heb een goede hoofdtelefoon senheiser hd 215
echter deze kan ik nu niet meer dragen door een littekentje (vetbuldje weg laten halen.)
ik mis het geluid van die hoofdtelefoon. eigenlijk ben ik op zoek naar een beetje vergelijkbare speakers.
ik snap ik dat het lastig is.

extra info
ik maak nu gebruik van een behringer usb geluidskaart.
sommige nummers varen er wel bij andere niet. 8)7
het volume van de kaart is hoger. ik heb het idee dat dat het geluid ten goede komt. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door miciel op 13-09-2017 00:38 ]

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Anders kunnen we willekeurige speakersetjes hieronder knallen...

pricewatch: Reloop ADM-5 (Zwart)

Wellicht doorsparen voor een (2dehands) versterker/receiver + speakers bij de tv.

• miciel
Purehz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:04:
Anders kunnen we willekeurige speakersetjes hieronder knallen...

pricewatch: Reloop ADM-5 (Zwart)

Wellicht doorsparen voor een (2dehands) versterker/receiver + speakers bij de tv.
voor de pc ben ik er nog niet uit.
ik twijfel tussen bijv monitors
zoals pricewatch: Reloop ADM-5 (Zwart)
of bijv 4 inch.
of een edifier setje
https://tweakers.net/pricewatch/430390/edifier-r1700bt.html
of een 2.1 setje zoals logitec z535

wat is beter en waarom bijv ?

vraag 1
kan je monitors ook aanpassen zodat het wat lekkerder klinkt ?
ik hoor vaak dat monitors clean/neutraal klinken. hoe bezwaarlijk is het ?

vraag 2
monitors zijn hebben als ik het goed heb begrepen een smalle weergave
ze moeten goed gericht staan. hoe belangrijk is dit ?
ik zit namelijk niet altijd recht voor me beeldscherm/in het midden van me huidige speakers.

voor de tv ga ik voor een mini stereo gezien het budget en de ruimte is dat de beste oplossing.
zo heel groot hoeft het ook niet te zijn echter ik wil van die melkpakjes af.
ik ga als ik tijd heb een model uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-10 01:26
miciel schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:06:
[...]

voor de pc ben ik er nog niet uit.
ik twijfel tussen bijv monitors
zoals pricewatch: Reloop ADM-5 (Zwart)
of bijv 4 inch.
of een edifier setje
https://tweakers.net/pricewatch/430390/edifier-r1700bt.html
of een 2.1 setje zoals logitec z535

wat is beter en waarom bijv ?
Tenzij je aan music production/DJ'en doet hoef je niet per se studio monitoren te kopen. Ze klinken "plat" (heel neutraal) en het is maar de vraag of je dat mooi vindt klinken. Iets als een Edifier setje zou wel goed kunnen zijn, en zo'n soort 2.0 boekenplank setje klinkt niet "plat".

Een 2.1 speaker setje zoals die van Logitech heeft meestal een tekort aan middentonen. Hij kan ook een beetje artificieel geluid hebben, maar dat hangt er denk ik ook van af welk setje je koopt. Ik denk dat een 2.0 boekenplank setje (geen monitoren) een betere keuze zou zijn, maar dan moet je wel kijken of het frequentiebereik goed is. Want er zijn ook 2.0 speakersets waarvan de bas niet laag genoeg gaat, of het setje heeft een tekort aan bas.
vraag 1
kan je monitors ook aanpassen zodat het wat lekkerder klinkt ?
ik hoor vaak dat monitors clean/neutraal klinken. hoe bezwaarlijk is het ?
Studio monitoren hebben geen draaiknoppen om de bas en treble te boosten, maar je kunt wel een equalizer op je PC gebruiken om bepaalde frequenties te boosten of zachter te maken.
vraag 2
monitors zijn hebben als ik het goed heb begrepen een smalle weergave
ze moeten goed gericht staan. hoe belangrijk is dit ?
ik zit namelijk niet altijd recht voor me beeldscherm/in het midden van me huidige speakers.
Dat maakt denk ik niet zo veel uit, alleen als je een music producer bent is het echt belangrijk dat ze goed gericht staan. Normaal gesproken is het misschien ook handig, maar je kunt gewoon op internet vinden hoe je ze precies moet positioneren. Dus dat is denk ik niet echt een probleem.

Als je ze niet precies hebt staan zoals het ideaal is, dan zal dat het geluid ook niet 2x slechter maken ofzo.
voor de tv ga ik voor een mini stereo gezien het budget en de ruimte is dat de beste oplossing.
zo heel groot hoeft het ook niet te zijn echter ik wil van die melkpakjes af.
ik ga als ik tijd heb een model uitzoeken.
Als je de pricewatch: Reloop ADM-5 (Zwart) ergens kunt beluisteren dan zou dat je keuze makkelijker maken. Misschien hebben ze het setje in een elektronica winkel bij jou in de buurt staan, bijv in de BBC of Mediamarkt. Je zou daar best even langs kunnen gaan om te kijken of ze hem hebben staan.

Mocht je besloten hebben welk setje je voor bij je PC koopt, dan is het misschien handig als je hetzelfde setje ook voor bij de TV koopt, mits je budget dat toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
Tech_SSD schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:39:
[...]

Tenzij je aan music production/DJ'en doet hoef je niet per se studio monitoren te kopen. Ze klinken "plat" (heel neutraal) en het is maar de vraag of je dat mooi vindt klinken. Iets als een Edifier setje zou wel goed kunnen zijn, en zo'n soort 2.0 boekenplank setje klinkt niet "plat".

Een 2.1 speaker setje zoals die van Logitech heeft meestal een tekort aan middentonen. Hij kan ook een beetje artificieel geluid hebben, maar dat hangt er denk ik ook van af welk setje je koopt. Ik denk dat een 2.0 boekenplank setje (geen monitoren) een betere keuze zou zijn, maar dan moet je wel kijken of het frequentiebereik goed is. Want er zijn ook 2.0 speakersets waarvan de bas niet laag genoeg gaat, of het setje heeft een tekort aan bas.

[...]

Studio monitoren hebben geen draaiknoppen om de bas en treble te boosten, maar je kunt wel een equalizer op je PC gebruiken om bepaalde frequenties te boosten of zachter te maken.

[...]

Dat maakt denk ik niet zo veel uit, alleen als je een music producer bent is het echt belangrijk dat ze goed gericht staan. Normaal gesproken is het misschien ook handig, maar je kunt gewoon op internet vinden hoe je ze precies moet positioneren. Dus dat is denk ik niet echt een probleem.

Als je ze niet precies hebt staan zoals het ideaal is, dan zal dat het geluid ook niet 2x slechter maken ofzo.

[...]

Als je de pricewatch: Reloop ADM-5 (Zwart) ergens kunt beluisteren dan zou dat je keuze makkelijker maken. Misschien hebben ze het setje in een elektronica winkel bij jou in de buurt staan, bijv in de BBC of Mediamarkt. Je zou daar best even langs kunnen gaan om te kijken of ze hem hebben staan.

Mocht je besloten hebben welk setje je voor bij je PC koopt, dan is het misschien handig als je hetzelfde setje ook voor bij de TV koopt, mits je budget dat toelaat.
bedankt voor het antwoord.
klinken boekenplank speakers van dichtbij ook goed ?
meestal zijn deze toch juist ontworpen om het geluid wat verder weg goed weer te geven ?
ik zal van de week eens kijken en luisteren als ik tijd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tech_SSD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-10 01:26
miciel schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:27:
[...]

bedankt voor het antwoord.
klinken boekenplank speakers van dichtbij ook goed ?
meestal zijn deze toch juist ontworpen om het geluid wat verder weg goed weer te geven ?
ik zal van de week eens kijken en luisteren als ik tijd heb.
Van dichtbij klinken ze ook wel goed, maar het is inderdaad zo dat ze van een afstand beter klinken. Als ik op mijn bed zit klinkt de muziek beter dan wanneer ik recht voor de PC zit. Maar boekenplank speakers klinken alsnog beter dan (plastic) satelliet PC speakers wanneer je recht voor je PC zit.
Pagina: 1