Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Ik roam dagelijks, woon in België en werk in Nederland. Mijn zakelijke telefoon heeft een NL sim van Tele2, mijn Belgische GSM is privé en is een Base15 postpaid. Beide telefoons zijn iPhones.
Ik werk 4 á 5 dagen in de week in NL, weekenden altijd wel thuis in Antwerpen.

Mijn vraag: ik heb begrepen dat roaming niet onbeperkt is, ik meen zelfs maar 60 dagen per jaar. Voor mijn zakelijke telefoon maakt het allemaal niet zoveel uit, de baas betaalt. Voor mijn privé gsm vraag ik me toch wel dringend af hoe het nou zit en wat als ik straks bekend sta als "misbruiker" van roaming ;) ? Wat gebeurt er met mijn tarieven?

Een telefoon wegdoen is geen optie.
Ik MOET een BE en NL nummer aanhouden, want mensen stoppen gewoon met bellen als ze over de grens moeten bellen.
Alleen maar data services gebruiken is ook geen optie, doe dit al vaak, maar 100% is ook geen optie en niet haalbaar.
Op het werk log ik in op een wifi netwerk, deze connect niet automatisch helaas.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"Voor mijn privé gsm vraag ik me toch wel dringend af hoe het nou zit en wat als ik straks bekend sta als "misbruiker" van roaming ;) ? Wat gebeurt er met mijn tarieven?"

Ik denk dat je hier het beste je provider voor kan benaderen en het hun vragen. Hoogstwaarschijnlijk verschilt dit per provider wat zij hanteren.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij was het dat je niet 60 dagen achtereen mag roamen. Dus niet 60 dagen 24/7 continu in NL zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Ik las laatst (na de wijzigingen van de roamingregels) op de site van KPN, dat als je te veel roamt, ze kunnen vragen een reden op te geven dat je wel een "duurzame band" met Nederland hebt. In jouw geval is die duurzame band met Nederland je werk. Heeft Tele2 geen vergelijkbare regeling ??

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dit lijkt me meer iets voor Telecomproviders en Leveringen

AZ->TPL

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
offtopic:
@naitsoezn dat lijkt mij inderdaad ook.

@flip75 wat staat er in de voorwaarden van je abonnement en heb je al contact gehad met je provider? Die kunnen je precies vertellen wat wel en niet toegestaan is.

De algemene roaming regels staan in ieder geval op de ACM website, maar het sommige providers wijken daar in de positieve vorm vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@flip75 is Belgisch dus weet niet in hoeverre de ACM invloed heeft op de Belgische telco's ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MAX3400 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:23:
@flip75 is Belgisch dus weet niet in hoeverre de ACM invloed heeft op de Belgische telco's ;)
Goed punt. Maar gezien de regels op Europees niveau zijn geregeld, zou het in principe niks uit mogen maken. :)

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Dank voor de link rens-br. Helder verhaal, helaas in België minderduidelijk.
http://bipt.be/nl/consume...t-roamingtarief-in-europa
Nog geen antwoord van Base, hunsite is in ieder geval erg onduidelijk of beter gezegd er staat niks over op.

Gebaseerd op de info van ACM concludeer ik voorzichtig dat ik mij nergens zorgen over hoef te maken. Wat wel opviel was de zogezegde "goedkope" abonnementen volgens ACM. Knap handig van Base dat ze nu gratis verdubbeling van GB's bieden en ik daarmee een goedkoop abo heb.

To be continued...

Nog gevonden: https://ec.europa.eu/digi...stion-and-answers-roaming

[ Voor 7% gewijzigd door flip75 op 13-09-2017 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

flip75 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:04:
Dank voor de link rens-br. Helder verhaal, helaas in België minderduidelijk.
http://bipt.be/nl/consume...t-roamingtarief-in-europa
Die website is inderdaad een stuk minder duidelijk en kan daar totaal niet uithalen wat op de ACM website vermeld staat.
Nog geen antwoord van Base, hunsite is in ieder geval erg onduidelijk of beter gezegd er staat niks over op.
Als ik op de website van Base kijk staat daar simpelweg het volgende:
Internationale gesprekken of sms’en doe je vanuit België naar het buitenland. Bij roaming verbruik je gesprekken, sms’en en/of mobiel verbruik in het buitenland.

Vanaf 15 juni betaal je voor je mobiel verbruik in de EU-zone geen roamingkosten meer. Als je vanuit een EU-land belt, sms’t of surft via mobiel internet, zal je daarvoor dus evenveel betalen als thuis.

Concreet betekent dat…

Binnen de EU-zone kan je dus je inbegrepen belminuten, sms’en en data gebruiken.
Heb je minuten van BASE naar BASE in je tariefplan? Die blijven alleen geldig in België.
Bel of sms je vanuit België naar een EU-land? Dan blijft dat een internationale oproep.
Of te wel het lijkt erop dat Base geen regels heeft voor de lengte van het gebruik e.d.
Pagina: 1