printer print kleuren niet meer mooie af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 723940

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een HP deskjet 7612 en ik heb mijn printer tijdens de schoolvakantie niet meer gebruikt. Nu schooljaar terug gestart is en ik een afdrukt wilde maken was de kleur geel meer groen dan geel en de kleur rood meer donker bordeaux dan helder rood.
De inktpatronen waren best wel gebruikt zeker de kleur geel. Ik heb dan maar alle inktpatronen vervangen zowel de kleuren inktpatronen als de zwarte inktpatroon. Even dan test gedaan in tekenprogramma of de kleuren afzonderlijk mooi werden afgedrukt, maar de kleuren werden niet meer mooie afgedrukt geel was meer mosterdgroen en rood niet helderrood maar donker bordeaux. Printer is nog geen jaar oud . Wat kan hiervan de oorzaak zijn en kan ik hieraan iets doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, die inktjet de deur uit doen en een kleurenlaser kopen.
Beginnen net boven de 80 euro en dat heb je er met twee setjes cartridges (lees: een half jaar want dat spul droogt als een gek uit) alweer uit :)
categorie: Printers

Reparatie van die printer is sowieso duurder dan een nieuwe.
Enige wat ik je anders nog zou kunnen adviseren is de reinigingsprocedure starten (zie handleiding), kijken of dat helpt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 723940 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:02:
ik heb mijn printer tijdens de schoolvakantie niet meer gebruikt. Nu schooljaar terug gestart is en ik een afdrukt
Je hebt de printer wel in standby laten staan?, of je hebt deze geheel uitgezet en niet meer aangeraakt. Ik vermoed het laatste. Dit is namelijk funest voor je printkop. Altijd je printer in standby laten staan, voor het energieverbruik hoef je een printer niet uit te zetten, dat is te verwaarlozen. Je laatste redmiddel is een keer of 10 te laten reinigen, zie je geen verbetering? bespaar je dan de moeite en koop een nieuwe printer.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fietsbel schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:33:
[...]

Je hebt de printer wel in standby laten staan?, of je hebt deze geheel uitgezet en niet meer aangeraakt. Ik vermoed het laatste. Dit is namelijk funest voor je printkop. Altijd je printer in laten staan, voor het energieverbruik hoef je een printer niet uit te zetten, dat is te verwaarlozen. Je laatste redmiddel is een keer of 10 te laten reinigen, zie je geen verbetering? bespaar je dan de moeite en koop een nieuwe printer.
printer blijft altijd in standby staan.
is nog maar 8 maand oud heeft 2 jaar garantie als reinigen niet lukt zullen ze maar nieuwe moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:43
Kop zal verstopt zitten. Ik denk dat garantie het meest wijze is als reinigen niet lukt. Ben alleen benieuwd of ze daar garantie op geven überhaupt.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Topicstarter
Fietsbel schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:33:
[...]

Je hebt de printer wel in standby laten staan?, of je hebt deze geheel uitgezet en niet meer aangeraakt. Ik vermoed het laatste. Dit is namelijk funest voor je printkop. Altijd je printer in standby laten staan, voor het energieverbruik hoef je een printer niet uit te zetten, dat is te verwaarlozen. Je laatste redmiddel is een keer of 10 te laten reinigen, zie je geen verbetering? bespaar je dan de moeite en koop een nieuwe printer.
Ik heb het programma reinigen printerkoppen 2 maal laten uitvoeren, dan wordt de printer eerst gewoon gereinigd , daarna diep gereinigd en als laatste zeer diep gereinigd en tussen elke reinig wordt een testprint gedaan dus in totaal 6 testprints. Als ik het vergelijk met de prints die ik vroeger maakte vind ik de kleur geel niet meer zo heldergeel en de kleur rood niet meer helderrood als vroeger. Foto 1 is tekening die gewoon gemaakt is met paint , na deze foto zie je de test afdrukken.

Foto 1 tekening gemaakt in paint:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/sn9mq7lab0bhm.jpg

afdrukken tekening gemaakt in paint:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/a4fikbwhcgbg2.jpg
afdrukken tekening gemaakt in paint (foto genomen met flits):
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ahgtoldn2sepu.jpg

uitlijnen printerkoppen test
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/babjf7ifypfvw.jpg

Diagnostische pagina afdrukkwaliteit
[IMG]https://www.mupload.nl/img/fd7kmcozodwfo.jpg[/IMG

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me er allemaal goed uit zien?
Vlakken zijn iig egaal. Miscschien zoek je het in de verkeerde hoef en staat je monitor verkeerd afgesteld? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:33:
Lijkt me er allemaal goed uit zien?
Vlakken zijn iig egaal. Miscschien zoek je het in de verkeerde hoef en staat je monitor verkeerd afgesteld? :)
alle instellingen zijn hetzelfde gebleven en fotopapier ook.
Ik heb als test gedaan dezelfde foto nog eens afgedrukt nu met de nieuwe inktpatronen en de kleur geel is minder helder geel eerder een beetje meer groen/geel achtig. Ik denk dat de inktpatronen niet origineel zijn omdat er geen hologram zegel op de verpakking zit. Bij installeren van de inktpatronen kreeg wel de melding van HP bedankt voor de aankoop van HP inktpatronen.
Ik denk eraan om nieuwe te kopen in winkel en de test te doen met de foto. alleen vind ik zonde van de inkt van de andere inktpatronen.
Pagina: 1