Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:52
Ben op zoek naar een goede wifi thuissituatie waardoor ik het maximale uit mijn verbinding haal.
Heb een 100mb glasvezel verbinding en werk met diverse laptops en telefoons, maar ook een gast netwerk.

Momenteel heb ik een Apple router en een extender op de 2e verdieping, maar bij de apple kunnen we niks instellen.

Wat kan ik het beste aanschaffen zodat ik het gast netwerk beperkingen kan opleggen, maar daarnaast ook de maximale snelheid kan krijgen op al mijn apparaten (AC macbooks en iphones voornamelijk).

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-11 15:49
begin al met te bekijken wat mogelijk is met bekabeling
idealiter (en afhankelijk van je huis) wil jij op elk verdiep een accespoint en op elke plek van hevige data (playstation, werkkantoor, netflix'ers etc) vaste netwerkaansluitingen zodat deze niet op wifi zitten

wat er praktisch in je huis kan moet je zelf kijken... bijvoorbeeld , ligt er een overbodige telefoonaansluiting in je slaapkamer die beter door utp (of 2x utp?) kan vervangen worden ?