Toon posts:

Computer wil alleen nog maar herstarten!!!(?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het echt ff niet meer..

Okay, drome 8.5 zondag 15:00.. had hd van iemand anders erin om te testen (want was misschien kapot) ide, power cable aansluiten, testen nope doet niks.. stuk.. okay loskoppelen, kabels weer op z'n plek.. bios goed zetten -> reboot..

hmm, geen beeld.. alles eruit gehad en er weer in gedaan... eindelijk.. beeld..

boot naar win2k.. krijg onderin dus die blokjes balk te zien.. als die vol is (laden) dan flitst er kort wat gekleurde spikkels door me beeld heen en af en toe een dunne gele lijn in het midden van me scherm, en dan reboot me pc weer opnieuw.. de hele tijd..

Dingen geprobeerd maar maakte niets uit:
- Andere videokaart (ook AGP)
- Ander geheugen
- Minimale cfg: mainboard + cpu + 1dimm + 1 hd + vga (agp) + keyb + muis
- Proc op orginele snelheid (300MHz)
- BIOS Reset

Dingen die ik nog kan proberen:
- PCI videokaart
- andere proc (zit nu in: celly Slot A(?) 300A@450MHz)

Wat me ook opvalt is..
Als ik mijn eigen AGP kaart (gf2, 3 mndn oud) erin heb zitten dan duurt het bijna 2 seconden voordat een bios scherm helemaal gedisplayed is.. je ziet echt de lijnen gewoon worden getekend enz..
doe ik een andere agp kaart erin (tnt2, 8 mndn oud) gaat het al IETS sneller.. ik heb dus het id dat misschien m'n agp bus of system bus naar de computerhemel is.. OF me proc.. :(

Mijn vraag dus: Heeft iemand enig id wat er aan de hand is met mijn systeem, hoe dat veroorzaakt zou kunnen zijn (door die kapotte hd?) en wat ik nu het beste kan proberen..

alvast bedankt..

ow syscfg:
Abit BH6
Celeron 300A@450MHz (2 jr oud)
128MB PC100 DIMM (2x64MB)
Leadtek Winfast GF2 mx64

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op maandag 09 juli 2001 13:00 schreef n8oog het volgende:
...

Dingen die ik nog kan proberen:
- PCI videokaart
- andere proc (zit nu in: celly Slot A(?) 300A@450MHz)

...
Slot 1, bedoel je. Zou je kunnen proberen (andere proc), maar ik vrees dat het je mobo is. Dubbelcheck al je stekkers en kabels en druk je kaarten nog 's goed aan, je weet maar nooit. Ook je voeding zou de boosdoener kunnen zijn (die GF-kaart trekt meer, misschien dat ie daarom nu minder werkt dan die TNT?).

Succes!

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een 300W voeding in..

update: de temp ligt het niet aan, heb hem gister 4 uur uit gehad en daarna aangezet, en nope.. zelf minimale cfg na die pauze (mobo+cpu+mem+1hd+gf2) werkte niet..

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op maandag 09 juli 2001 13:46 schreef n8oog het volgende:
Er zit een 300W voeding in..
Da's natuurlijk genoeg, maar check wel ff dat ie 't (goed) doet.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Wel vaag die voeding is nog geen 4 maanden oud! :(

ik zie ook als ik boot met logging dat die himem niet kan hiloaden (failed to blabla, zoiets) en dan wat vage hexcodes (ofzo)

dit sucked echt, heb alleen even andere hd eraan gekoppelt, gekeken of ik hem kon zien in windows, nee, uit, eraf gehaald, kabels terug, aan, en toen begon het geouwehoer

op een ander forum praat men over een eventueel virus dat op die andere schijf stond.. dat die me bios vernaggelt heeft.. maar zijn hd gaf aan die ehmz, bekende foutmelding als die geen OS kan vinden (alles in hoofdletters: BOOTDISK FAILED (ofzoiets))

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Als Win2k niet opstart denk je aan een hardware fout?
Ik denk dan eigenlijk aan een software fout of een probleem met je hd.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Topicstarter
Wat me ook opvalt is..
Als ik mijn eigen AGP kaart (gf2, 3 mndn oud) erin heb zitten dan duurt het bijna 2 seconden voordat een bios scherm helemaal gedisplayed is.. je ziet echt de lijnen gewoon worden getekend enz..
doe ik een andere agp kaart erin (tnt2, 8 mndn oud) gaat het al IETS sneller.. ik heb dus het id dat misschien m'n agp bus of system bus naar de computerhemel is.. OF me proc..
Er is dus zoiezo iets hardwarematigs fout wat dan ook m'n boot beinvloed...

ik weet het niet.. als hij in m'n bios al vaag doet.. ik zit te denken aan agp bus of proc die kapot is..

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:11

MartNL

komt het niet doordat win2k zichzelf steeds herstart nou een foutmelding?
IK weet dat je het ergens uit kan zetten weet alleen niet meer waar heb win98se er weer op gezet. Ik weet nog dat het bij je eigenschappen van je computer is . ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mart, dat heb ik gelezen in een andere topic ja.. maar het probleem is, hoe kan ik die optie veranderen als ik NIET in win2k kan komen!

hmmz, w8.. misschien moet dat in je boot.ini..

naja kijk ik wel ff na als ik thuis ben..

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:11

MartNL

Maar een safe start werkt zeker ook niet of is die mogelijkheid er niet?(heb win2k er maar een weekje op gehad) dat doe je toch voor dat die blokjes zijn geladen.
Misschien dat je dan wel in win2k komt.
succes.

Verwijderd

Topicstarter
save mode werkt ook niet...
Pagina: 1