Voldoet de Medion PC MD 8861 aan mijn eisen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 970115

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe PC. Mijn voorkeur gaat uit naar een Medion, omdat mijn vorige PC ook een Medion was en ik hier erg tevreden over was.
Nu ben ik een aanbieding tegengekomen bij Aldi: de MD 8861:
- Intel Core i5-7400 processor
- 128GB SSD
- 2TB harde schijf
- 8GB werkgeheugen
- Gigabit Lan
- Bluetooth
- Multistandaard-dvd-/cd-brander
- Multikaartlezer
- 6-kanaals geluidskaart
- 4x USB 3.0
- 2x USB 2.0
- 1x HDMI
- 1x DisplayPort
(windows staat er ook bij dus ik neem aan dat windows 10 erbij wordt geleverd.)
Toetsenbord en muis worden bijgeleverd.

PC staat voor €599,- te koop. Dit was ongeveer ook mijn budget; tussen 600 en 700 euro.
...

Ik werk regelmatig met verschillende produceer/audio programma's zoals FL Studio, Cubase en Studio One. Verder gebruik ik van Photoshop de basis dingen, geen grote projecten.

Wat me opviel is dat er geen grafische kaart of videokaart bij staat. Ik weet niet hoe dit dan zit?
Ook dat er geen wifi op zit, dit is opzich geen ramp.

Ik heb een externe geluidskaart (Focusrite Solo)

Zou deze pc voor mij een goede aankoop zijn?
...

Ik ben nieuw op tweakers dus als ik dingen mis hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 968321

bouw er zelf een heb je een stuk betere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellarus
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-05 06:07
Moet eerlijk zeggen dat ik het wel met Willems eens ben, je krijgt in deze pc items die je (waarschijnlijk) niet nodig hebt en wat je wel nodig hebt zit er niet in

De CPU i5 opzich prima maar "oud" de 2TB harde schijf teveel voor normale gebruiker waar ook de multikaartlezer niet nodig is evenals de bluetootch ect.

En in het bijzonder geen losse videokaart, voor 600 euro kan je veel beter

Ook met eventueel upgrades in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Moet prima kunnen.
De processor is wel goed maar ook weer niet de beste.
Wat het verschil maakt tussen deze processor en betere processoren is voornamelijk in jouw geval de rendertijd van je muziek.

Er word geen grafische kaart aangegeven omdat deze er niet in zit.
In de meeste processoren van nu zit ook een grafische chip.
Verwacht er niet teveel van maar zolang je niet gaat gamen, videobewerken o.i.d. moet het genoeg zijn.
Photoshop kan wel ( goed ) gebruik maken van een goede grafische kaart, maar het is ook weer niet een must.

Eventueel als je het leuk lijkt en je er zin in hebt kun je ook een eigen computer samenstellen voor hetzelfde of minder maar dan met snellere en/of hogere kwaliteits producten.
Op deze kant en klare computers word namelijk vaak bezuinigd op de onderdelen waar de consument in eerste instantie niet op let zoals het moederbord of de voeding.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 968321 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:09:
Hoe dan en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JohanNL schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:14:

Eventueel als je het leuk lijkt en je er zin in hebt kun je ook een eigen computer samenstellen voor hetzelfde of minder maar dan met snellere en/of hogere kwaliteits producten.
Op deze kant en klare computers word namelijk vaak bezuinigd op de onderdelen waar de consument in eerste instantie niet op let zoals het moederbord of de voeding.
Zelf bouwen zou eventueel ook wel kunnen, alleen ik heb heel erg weinig verstand van PC's (qua hardware). Weet niet hoe ik zoiets zou moeten aanpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kom maar langs zet ik hem voor je in elkaar, helpen we je hier wel tot een goede lijst te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-05 11:05
Anoniem: 968321 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:09:
We horen wel graag argumenten ;)
Het prijsverschil is namelijk helemaal niet zo groot met deze aanbieding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 164,95€ 164,95
1MSI B250M PRO-VDH€ 67,95€ 67,95
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 65,-€ 65,-
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 40,11€ 40,11
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 64,95€ 64,95
1Corsair CX450M€ 49,01€ 49,01
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,16€ 93,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 545,13

Een hele 50 eurl goedkoper en dan zitten windows muis en toetsenbord er nieteens bij. Netals de ontbrekende kaartlezer, mocht meneer de topic starter die nodig hebben. Ik vind die medion aanbieding best interessant. Ook krijgt hij er voor die prijs gewoon aankoopgarantie bij voor de pc als geheel, in plaats van per product.
Ook maakt medion over het algemeen betrouwbare desktops. Ik ken een paar mensen in de PC retail en als je ze vraagt welke pc's er het minst vaak terug komen voor reparatie dan is het antwoord oa medion.

[ Voor 6% gewijzigd door youridv1 op 12-09-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt niks aan te upgraden in de toekomst ieder geval weinig. ruk voeding raar moederbord etc etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 483276

youridv1 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:46:
[...]

We horen wel graag argumenten ;)
Het prijsverschil is namelijk helemaal niet zo groot met deze aanbieding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 164,95€ 164,95
1MSI B250M PRO-VDH€ 67,95€ 67,95
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 65,-€ 65,-
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 40,11€ 40,11
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 64,95€ 64,95
1Corsair CX450M€ 49,01€ 49,01
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,16€ 93,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 545,13

Een hele 50 eurl goedkoper en dan zitten windows muis en toetsenbord er nieteens bij. Ik vind die medion aanbieding best interessant.
Nou moet je er wel rekening mee houden dat prebuilds vaak crappy kasten, voedingen en moederborden hebben. Qua prijs scheelt het inderdaad maar €50, maar de kwaliteit van een belangrijk deel van de componenten zal wel een stuk beter zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:50:
[...]

Nou moet je er wel rekening mee houden dat prebuilds vaak crappy kasten, voedingen en moederborden hebben. Qua prijs scheelt het inderdaad maar €50, maar de kwaliteit van een belangrijk deel van de componenten zal wel een stuk beter zijn. :)
dit dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
@Anoniem: 483276 Medion gebruikt retail hardware voor alles behalve het moederbord, dat laten ze in elkaar zetten speciaal voor hen door mama MSI. Voedingen van medion pc's zijn over het algemeen vrij redelijk. Nothing special maar ook geen onbetrouwbare dingen.
Over de kast heb je gelijk, maar er wordt wel gewoon gebruik gemaakt van micro atx moederborden en dus standard formfactor en dus wisselbaar.

Staat hier in huis een medion uit het jaar 2004 die het nog steeds goed doet.

[ Voor 9% gewijzigd door youridv1 op 12-09-2017 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 483276

youridv1 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:54:
@Anoniem: 483276 Medion gebruikt retail hardware voor alles behalve het moederbord, dat laten ze in elkaar zetten speciaal voor hen door mama MSI. Voedingen van medion pc's zijn over het algemeen vrij redelijk. Nothing special maar ook geen onbetrouwbare dingen.
Over de kast heb je gelijk, maar er wordt wel gewoon gebruik gemaakt van micro atx moederborden en dus standard formfactor en dus wisselbaar
Ik zeg niet dat het een slechte deal is, vind het persoonlijk best een goede deal als je zelf geen zin hebt in bouwen. :) Maar wil wel aangeven dat het niet 100% met elkaar vergelijkbaar is, die vergelijking is simpelweg niet volledig eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
@Anoniem: 483276 Het is ook niet he le maal eerlijk dat klopt. Voor fotobewerking is het ook wel aan te raden om voor iets te kiezen als een AMD R3 1200 processor met een GT 1030 videokaart sinds fotoshop best wel wat nuttigs kan met de videokaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:21

MsG

Forumzwerver

Men is hier nooit zo happig op Medion spul en men rekent in de vergelijking altijd met kale componentprijs en een piratenversie van Windows, dat is natuurlijk geen vergelijking. Voor wat je krijgt is het vaak niet duur en 3 jaar garantie is echt uitzonderlijk, dat heb je met een losse componenten-pc sowieso niet. Dus wil je geen verder gedoe en geniet je niet van het bouwen zou ik gewoon zo'n Medion aanraden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sowieso is de vergelijking die gegeven werd al een beetje appels met peren..

128GB vs 275GB SSD..

en een W10 licentie is ook spotgoedkoop te vinden

404 Signature not found

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:51
Kom op mensen:

http://aldi.medion.com/md...l.coop.md8861.ads.hp_txtl
Voor 600 euro.
Dat valt zelf niet voordeliger in elkaar te zetten, wordt in dit topic al aangegeven.

Dit is een prima pc en voldoet prima aan topicstarter's eisen, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zetje01 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:03:
Kom op mensen:

http://aldi.medion.com/md...l.coop.md8861.ads.hp_txtl
Voor 600 euro.
Dat valt zelf niet voordeliger in elkaar te zetten, wordt in dit topic al aangegeven.

Dit is een prima pc en voldoet prima aan topicstarter's eisen, hoor.
Thanks voor de link, die had ik zelf nog niet gevonden haha.
Het enige waar ik over twijfel is de grafische kaart..
En met produceren zat ik bij mn oude pc vaak al snel tegen mijn max CPU. Weet niet wat ik hieraan kan doen of waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe pc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
Ten eerste zou het helpen als we de specificaties van je oude pc wisten. Dan weten we waar je vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:51
Anoniem: 970115 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:13:
[...]

Thanks voor de link, die had ik zelf nog niet gevonden haha.
Het enige waar ik over twijfel is de grafische kaart..
En met produceren zat ik bij mn oude pc vaak al snel tegen mijn max CPU. Weet niet wat ik hieraan kan doen of waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe pc?
De in de processor ingebakken grafische chip voldoet prima met alles (behalve nieuwste 3D-spellen).

De pc bevat een prima CPU (het is een nieuwe Intel Core i5), SSD (voor windows en programma's) 8GB werkgeheugen (wat tegenwoordig wel standaard wordt) en een harddisk voor al je data, en alle soorten aansluitingen ook nog eens.
Je gaat schrikken van de snelheid, als je het vergelijkt met je oude pc.

(wil je doe boel nog verder versnellen, dan download je een kale windows van microsoft, knal die erop, dan ben je ook gelijk van alle overbodige meegeleverde software af (want die software kan je pc behoorlijk vertragen)

Samenvatting: prima pc, modern en snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
Las op de site van FL Studio dat multicore handig is voor audioprocessing, maar dat single core wel key is. Laat ik het zo zeggen:

Een processor met 4 kernen is de basis. Een processor met 6 kernen kan meer tegelijk doen, dus meerdere instances etc, maar als de kernen individueel zwakker zijn, duurt 1 ding tegelijk doen wel langer. De sweet spot is dus technisch gezien een i5 7600 omdat deze een hoge performance per kern heeft. De echte performance king is de 7700K, maar ja die kost meer dan 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
youridv1 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:14:
Ten eerste zou het helpen als we de specificaties van je oude pc wisten. Dan weten we waar je vandaan komt.
Mijn vorige pc was een Medion AKOYA P5300 D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:21
In het kort dus:
I7 2600
6gb ram
ATI Radeon™ HD 5670

Persoonlijk verwacht ik dat de nieuwe wel sneller is, maar vooral door de SSD. Verder ga je eigenlijk weinig vooruit IMHO. Niet genoeg om 600 euro uit te geven.

Ik zou een SSD kopen en die in je Medion zetten als dit kan. Die kan je later altijd meenemen naar een nieuwe PC. En dan heb je voor relatief weinig geld een veel sneller reagerende pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waah schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:05:
In het kort dus:
I7 2600
6gb ram
ATI Radeon™ HD 5670

Persoonlijk verwacht ik dat de nieuwe wel sneller is, maar vooral door de SSD. Verder ga je eigenlijk weinig vooruit IMHO. Niet genoeg om 600 euro uit te geven.

Ik zou een SSD kopen en die in je Medion zetten als dit kan. Die kan je later altijd meenemen naar een nieuwe PC. En dan heb je voor relatief weinig geld een veel sneller reagerende pc.
De "oude" medion was kapot. Ik denk zelf dat de grafische kaart kapot is. Krijg geen beeld meer en bij het opstarten blijft hij hangen (hoor je aan ventilatoren). Daarna heb ik hem open geschroefd en schoon gemaakt om het stof eruit te blazen (was heel hard nodig!), maar ik was al te laat helaas.... :'(

De aanbieding van aldi begint morgen en meestal zijn de pc's daar snel weg, vandaar mijn topic op tweakers

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 970115 op 12-09-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
is een i5 7400 eigenlijk uberhaupt sneller dan een i7 2600? Het singlecore verschil kan nooit heel groot zijn sinds intel sinds sandy bridge geloof ik nooit veel meer dan 13% in instructies per kloktik gestegen is.

Edit
Als hij kapot is ga je er natuurlijk weinig aan doen.

[ Voor 12% gewijzigd door youridv1 op 12-09-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
youridv1 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:09:
is een i5 7400 eigenlijk uberhaupt sneller dan een i7 2600? Het singlecore verschil kan nooit heel groot zijn sinds intel sinds sandy bridge geloof ik nooit veel meer dan 13% in instructies per kloktik gestegen is.

Edit
Als hij kapot is ga je er natuurlijk weinig aan doen.
Aangezien ik geen pc-kenner ben, weet ik niet precies wat er kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Single iets sneller, Quadcore ook. Maar met Hyper threading van de i7 is die toch echt sneller...

Maar helaas is de PC dus al overleden dus dat is geen optie meer...

Eigenlijk dus vergelijkbaar met de vorige pc die je had. Alleen door de SSD voelt die veel rapper aan met reageren en opstarten van software en Windows.

[ Voor 31% gewijzigd door Waah op 12-09-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waah schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:12:
Single iets sneller, Quadcore ook. Maar met Hyper threading van de i7 is die toch echt sneller...

Maar helaas is de PC dus al overleden dus dat is geen optie meer...

Eigenlijk dus vergelijkbaar met de vorige pc die je had. Alleen door de SSD voelt die veel rapper aan met reageren en opstarten van software en Windows.
Nu begin ik wel te twijfelen over de aankoop... Wat er precies kapot is aan de "oude" pc weet ik dus niet, weet ook niet of ik daar nog onderdelen uit kan halen en kan gebruiken voor deze nieuwe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 970115 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:16:
[...]

Nu begin ik wel te twijfelen over de aankoop... Wat er precies kapot is aan de "oude" pc weet ik dus niet, weet ook niet of ik daar nog onderdelen uit kan halen en kan gebruiken voor deze nieuwe?
Dat snap ik. Helaas is lastig vast te stellen wat defect is voor een leek. Het kan ook zijn dat de voeding problemen heeft en die dus zorgt voor een defect...

Je kunt de videokaart eruit halen en alle ramgeheugen op 1 reepje na. Kijken of die dan wel opstart. Zo niet kan je waarschijnlijk niets hergebruiken. (Alle nieuwe pc's gebruiken DDR4 vs DDR 3 wat in de jouwe zit. De cpu kan niet even overgezet worden etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waah schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:18:
[...]
Je kunt de videokaart eruit halen en alle ramgeheugen op 1 reepje na. Kijken of die dan wel opstart. Zo niet kan je waarschijnlijk niets hergebruiken. (Alle nieuwe pc's gebruiken DDR4 vs DDR 3 wat in de jouwe zit. De cpu kan niet even overgezet worden etc etc)
Maakt het uit welke ik laat zitten van het ramgeheugen?
en zonder videokaart zie ik niet of hij of niet opstart toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Zit er naast de videokaart geen video-aansluitingen? De i7 2600 heeft namelijk een ingebouwde GPU. Dus dan kan je zonder videokaart starten en toch beeld hebben.

Ram gewoon alles eruit op eentje na. Als die dan niet start, die eruit en een ander er in stoppen. Als die dan nog niet start is het waarschijnlijk cpu, moederbord of voeding. En dat is helemaal lastig te achterhalen, met kans dat de voeding slecht was en de rest heeft gefrituurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:21

MsG

Forumzwerver

Ik zou hem gewoon kopen, bij de Aldi kan je de aankoop altijd nog terugbrengen binnen 30 dagen, er is altijd een enorme run op dit soort apparatuur, dus zorg wel dat je voor de winkel staat zodra deze opent.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 22:12

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Twijfel, twijfel en twijfel.
Ik zou voor zelfbouw gaan. Ik heb zelf een Medion Akoya P5225 D uit 2013 voor 549 euro (zonder SSD). :'(
Ik ben erachter gekomen, dat Medion-kasten nogal apart in elkaar zijn gezet. De harde schijf waren niet plat geplaatst en erger nog in de breedterichting van de kast. Bijplaatsen van een HDD vergde wat uitdaging.
BIOS is wat kaal. Valt niets aan te passen.
En de kleppen van de DVD-speler zijn afgebroken.
Verder nog hinderlijke blauwe verlichting. Dit kan je uitschakelen door Molex-stekker er uit te trekken
Misschien is dat nu veranderd. Ik had gezien dat Medion afgelopen 3 jaar andere kasten aanbied.

[ Voor 15% gewijzigd door MedionAkoya op 12-09-2017 22:17 ]

Trein?

Topicstarter
Waah schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:04:
Zit er naast de videokaart geen video-aansluitingen? De i7 2600 heeft namelijk een ingebouwde GPU. Dus dan kan je zonder videokaart starten en toch beeld hebben.

Ram gewoon alles eruit op eentje na. Als die dan niet start, die eruit en een ander er in stoppen. Als die dan nog niet start is het waarschijnlijk cpu, moederbord of voeding. En dat is helemaal lastig te achterhalen, met kans dat de voeding slecht was en de rest heeft gefrituurd.
Waar kan ik het scherm op aansluiten? zie nergens een VGA/HDMI/DVI ofzo zitten op de i7?

• Waah
Anoniem: 970115 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:49:
[...]

Waar kan ik het scherm op aansluiten? zie nergens een VGA/HDMI/DVI ofzo zitten op de i7?
De achterkant waar nu ook de video-aansluitingen zitten... Als je de videokaart eruit haalt (of denkt) heb je dan nog een aansluiting? Zo niet hebben ze die niet op het moederbord zitten en dan kan je niets inderdaad.

Topicstarter
Waah schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:15:
[...]

De achterkant waar nu ook de video-aansluitingen zitten... Als je de videokaart eruit haalt (of denkt) heb je dan nog een aansluiting? Zo niet hebben ze die niet op het moederbord zitten en dan kan je niets inderdaad.
Dan doet de kast (Verwacht ik) helaas niks meer. Denk ook dat ik wacht op een iets betere PC van medion. Een nadeel hiervan is dat aanbiedingen om de 2 á 3 maanden zijn. En dan is het nog maar de vraag of de pc met de eigenschappen die ik zoek ertussen staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Tja dan zou ik aanraden om iets door te sparen, en dan een zelfbouw te nemen. Op internet staan heel duidelijke video's over hoe je dat in elkaar zet (net Lego) en dan hier als je een budget hebt een topic starten met wat je nodig tdenkt te hebben. Dan kunnen wij verder helpen. De Best Buy Guides zijn een goede start voor je.

Anders blijf je wachten denk ik. Plus dat je dan geen beperkingen hebt (zoals de gpu van je i7 niet kunnen gebruiken). En. Er zitten nog een aantal voordelen aan, zoals makkelijk zelf te upgraden.

Volgens mij (ik zit niet heel erg in de audio, meer foto en video). Maar voor Photoshop is single core snelheid belangrijker, en videokaart niet echt belangrijk.dus een i5 of i7 zou prima zijn. Voor je audio geen idee wat belangrijker is. Maar als dat ook single core is zou ik voor een Intel gaan. Als de audio juist veel heeft aan meer Cores zou ik voor amd kijken. Ik verwacht niet dat je voor je audio veel aan een videokaart hebt. Dus met een goedkope videokaart kan je prima uit de voeten. Misschien zelfs wel zonder videokaart bij Intel (en als achteraf het wel nodig is prik je er zo eentje in!)

[ Voor 43% gewijzigd door Waah op 13-09-2017 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 767375

Voor FL studio zou ik persoonlijk een zelfbouw nemen. Je kunt voor die prijs dan een stuk betere CPU krijgen, want FL Studio is best heavy op je CPU als je een groot project hebt.
Een videokaart ga je niet echt nodig hebben als dit echt het enige is waar je je PC voor gebruikt, als je ook nog een beetje wilt gaan gamen zou ik die er zeker wel bij doen, maar dan ben je ook weer een stukje duurder uit.

• youridv1
@Alphix Heel erg gigantisch gaat het verschil niet zijn. Een i7 gaat bijvoorbeeld al niet passen in dit budget, die dingen zijn 300 euro per stuk. (tweedehands uit de V&A is misschien een optie)
Wat wel zo is, is dat het wel makkelijker vervangen is als je later een snellere pc wil. De kasten zijn vaak wat inbouw vriendelijker om maar mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
youridv1 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:27:
Las op de site van FL Studio dat multicore handig is voor audioprocessing, maar dat single core wel key is. Laat ik het zo zeggen:

Een processor met 4 kernen is de basis. Een processor met 6 kernen kan meer tegelijk doen, dus meerdere instances etc, maar als de kernen individueel zwakker zijn, duurt 1 ding tegelijk doen wel langer. De sweet spot is dus technisch gezien een i5 7600 omdat deze een hoge performance per kern heeft. De echte performance king is de 7700K, maar ja die kost meer dan 300 euro
Weet je toevallig of dat bij de meeste audio-programma's zo is? zoals studio one, cubase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Ik kan het niet zo uitgebreid vinden als voor FL. ze komen aan met "8GB ram of meer" en "een intel of amd multicore processor i5 equivalent of hoger" Dus het lijkt me dat een Ryzen 5 met 16GB RAM prima is. Ik zou indien je niet overclockt gaan voor de 1500X of 1600X ipv de 1400 en 1600. Ik neem aan dat single core in andere applicaties die hetzelfde doeleind hebben ongeveer hetzelfde functioneert als in FL studio en dus belangrijk is. De 1500X en 1600X zijn de sterkste Ryzen 5 processors in single core met baseclocks van 3.5 en 3.6 en boosts van 3.7 en 4.0. Dus vandaar.

SSD werd ook overal aangeraden, maarja zover waren we al, het is 2017.
Over videokaarten wordt nergens gesproken. Blijkbaar kent de software geen acceleraties.

De processorkeuze hangt alleen wel van meer af. Doe je aan gamen? Als je aan gamen doet kun je namelijk beter voor AMD kiezen omdat je dan van het bespaarde geld (ten opzichte van een i7 ) een GPU kunt kopen zodat je games daadwerkelijk speelbaar draaien. Zeg je nee ik game nooit op mijn pc, dan is intel de betere keuze. Deze processors hebben namelijk een ingebouwde gpu die goed genoeg is voor alles behalve gaming en zwaar video editting. In dat geval bespaar je dus geld op de gpu door die helemaal te laten zitten en voor een dikkere processor te gaan.

Als je een beetje rond het budget van de medion wil gaan zitten. Zeg 400-500. Dan komen er binnenkort erg interessante processors uit. Er komen binnenkort namelijk i5's uit met 6 kernen. Dat betekent dus dat ze de singlecore van een i5 houden (intels sterke punt) maar dat ze dichtbij anderhalf keer zoveel dingen (instances?) tegelijk kunnen doen/afhandelen. Met binnenkort bedoel ik oktober.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MSI B250M PRO-VDH€ 67,20€ 67,20
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,55€ 44,55
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 40,95€ 40,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 71,-€ 71,-
1Seasonic G-series 450 watt€ 61,-€ 61,-
1Intel 600p 128GB€ 65,50€ 65,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 555,20

Ik kom dan zo'n beetje hier op uit. Als je wilt kun je je oude HDD uit je oude pc trekken. Deze kun je dan aansluiten in je pc als secundaire schijf naast de ssd en de 50 euro dus besparen op de HDD in mijn lijst. Welk geld je in een grotere ssd of meer ram zou kunnen steken. De i5 in de lijst is een placeholder voor de 6 kern die uitkomt zodat er 200 euro aan processor meegerekend wordt. Zelfde idee geldt voor het moederbord.

[ Voor 84% gewijzigd door youridv1 op 15-09-2017 13:52 ]

Pagina: 1