Pc met receiver koppelen voor 5.1 geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promax GTX
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-08-2021
Hallo,

Wellicht een vraag die vaker voorkomt, maar is het mogelijk om twee grafische kaarten van een PC te koppelen met een receiver, die vervolgens mijn speakerset aan kan sturen? Ik heb namelijk een receiver staan met een kapotte HDMI uitgang, waardoor hij niet meer op een beeldscherm aangesloten kan worden. Ik vroeg me af of ik deze receiver nog wel te gebruiken is om de geluidskwaliteit van mijn speakers te verbeteren.

In mijn PC zitten twee GPU's in Crossfire (R9 290) waardoor ik twee HDMI uitgangen op mijn PC heb zitten. Aangezien de receiver geen beeld meer aan kan sturen, vroeg ik me af of ik 1 GPU op mijn monitor aangesloten kan laten, terwijl de tweede GPU de receiver aanstuurt?

De receiver in kwestie is een Onkyo TX-NR609

Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:11

FeaR

In GoT we trust

Of je laat de Onkyo nog snel maken voordat het 2018 is en de verlengde garantie verloopt...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Promax GTX
Bedankt voor de tip, dit heb ik over het hoofd gezien.

Ik ben nog op zoek naar een nieuwe 5.1 speakerset die met deze receiver kan werken. Zelf had ik de Logitech Z906 al gezien, maar deze schijnt op het gebied van muziek wat minder te zijn. Heeft iemand suggesties voor een andere set met ongeveer hetzelfde prijskaartje? (300,-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een extra tip: lees je goed in voordat je luidsprekers gaat kopen, want voor een Logitech Z906 setje heb je geen receiver/versterker nodig, dat zit daar al ingebouwd.

Kijk eens naar een Teufel setje zoals: https://www.teufelaudio.n...onsono-25-mk3-p13773.html
Enige nadeel is dat je het niet in een winkel kan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
Als je games ook in 5.1 wil spelen zul je ook nog een soundblaster met Dts connect of Dolby digital live moeten hebben.
Die sluit je aan met optische kabel aan de versterker, hdmi heb je wel nodig als je blu rays op de pc kijkt anders heb je geen HD audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promax GTX
Bedankt voor jullie reacties.

Als ik het goed begrijp heeft het geen extra toegevoegde waarde om een receiver te koppelen aan een speakerset die er al een heeft ingebouwd?

Het Teufel setje lijkt me inderdaad een hele leuke. Ik denk dat ik dan iets meer neer zou gaan leggen voor de 35 Mk3 versie.

Goofy1978, bedoel je daar een geluidskaart mee? Op mijn moederboard zit de volgende chip: Realtek ALC892. Wellicht geeft dit relevante informatie.
Pagina: 1