Toon posts:

Videokaart voor AMD Phenom II X4 965 3.40 GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via een vriend een systeem gekregen zonder videokaart (was stuk). Welke videokaart past het beste bij een AMD Phenom II X4?

Doel is hoofdzakelijk Youtube, Netflix, internetten en wat MS Office.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Geef eens een budget, de rest van je setup en je eigen voorzetjes, want een dumpvraag als dit leidt meestal tot een slotje :)

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: Asrock 970 Extreme 4
Geheugen: Corsair Value Select 8 GB1333 MHz
Voeding: Antec HCG520EC 520 Watt
Harde schijf: 1TB Seagate Barracuda
SSD: Samsung 128GB 840
Behuizing: Antec One

Qua prijs max 200 euro.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:33
Als je er ook nog een paar games mee wil spelen:

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G

pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 560 4GD5

[ Voor 26% gewijzigd door CryRaven op 12-09-2017 18:44 ]

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:51
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:23:
Moederbord: Asrock 970 Extreme 4
Geheugen: Corsair Value Select 8 GB1333 MHz
Voeding: Antec HCG520EC 520 Watt
Harde schijf: 1TB Seagate Barracuda
SSD: Samsung 128GB 840
Behuizing: Antec One

Qua prijs max 200 euro.
Voor dit doeleinde heb je geen dure GPU nodig. Ik heb jaren deze https://www.cdromland.nl/...210-SILENT-DI-1GD3-V2-LP- kaart gebruikt. Trekt prima Full HD filmpjes op youtube. Als je Netflix of youtube in 4k ofzo zou willen kijken wordt het het denk ik een ander verhaal, maar dan zal miss de cpu ook een issue worden. (Weet ik niet zeker, ik kijk nooit 4K) maar als het je gaat om 1080p aka full hd youtube en netflix kan een budgetkaartje. Die ik linkte voldoet, maar ik zou wel een iets sterker kaartje nemen voor de zekerheid. Ik heb die kaart al 5,5 jaar terug gekocht.

Edit: verder eens met cryraven, als je nog een spelletje wil spelen zou bijvoorbeeld die 1050 nog aardig matchen met zo'n x4 965.

[ Voor 6% gewijzigd door dennis_rsb op 12-09-2017 18:46 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Inderdaad. Geen games, dan een kaartje van 3 tientjes.
Wel games (of dat nu af-en-toe is of vaak, dat maakt niet uit) heb je wat zwaarders nodig. Maakt natuurlijk wel uit welke games, en op welke resolutie.

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:49
Ik zou in dit geval voor een gt710 gaan, niet een gaming kaart maar wel redelijk nieuw en heeft dus nog redelijke driver support. pricewatch: MSI GeForce GT 710 1GD3H LP

Als je wel echt er op wil gaan gamen dan moet je inderdaad wat meer hebben. Ik heb er zelf een aantal gebruikt en het beste is dat je voor € 35 een gpu hebt waar je meteen 3 schermen op aan kan sluiten.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:33
2e hands kaartje van max 10 euro moet voldoen.

• dennis_rsb
Nog wat, het voordeel van het kaartje wat ik in die link heb gezet heeft ook als voordeel dat hij passief gekoeld wordt dus geen fan zit er op. Maar geef wat meer info wat je specifiek wil. Dan kan er hier gerichter advies gegeven worden.

Verwijderd

Topicstarter
Geen gaming zoals gezegd, wat internetten, Netflix, MS Office werk (licht, geen grote bestanden / spreadsheets oid).

Passief gekoeld is inderdaad wel een handig.

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:42:
Geen gaming zoals gezegd, wat internetten, Netflix, MS Office werk (licht, geen grote bestanden / spreadsheets oid).

Passief gekoeld is inderdaad wel een handig.
Als we uitgaan dat je gewoon full hd/1080p Youtube,Netflix kijkt en inderdaad gewoon normaal office/internetten dan is deze kaart die qlum aanraadde gewoon prima pricewatch: MSI GeForce GT 710 1GD3H LP stuk moderner en beter dan die kaart die ik toen had. Ook deze is passief gekoeld.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Als je niet hoger dan 4K video gaat decoden (bron resolutie, niet de resolutie op je monitor als is dat uiteraard ook van belang als deze gelijk of hoger is) is een GT 710 voldoende (of en GT 1030 voor displayport support). Anders zou ik voor een GTX 1050 (Ti) gaan. Die laatste (GTX) kan overigens ook encoden (GT's niet). Beiden bestaan in passieve versies.
(https://forums.geforce.co...upport-hevc-a-k-a-h-265-/)

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 13-09-2017 09:43 ]

Pagina: 1