Toon posts:

Oude pc beter geschikt maken om te gamen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een een Grafische kaart en eventueel nieuwe processor om mijn oude pc vlotter games te laten draaien.
Dit zit er momenteel in:
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i5 750 @ 2.67GHz
Lynnfield 45nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P7P55D-E (LGA1156)
Graphics
SyncMaster (1920x1080@60Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 5700 Series (ASUStek Computer Inc)
Storage
232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SSD)
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C

Wat is je budget?
€300-€400 max (hangt er een beetje van af hoeveel onderdelen erbij komen

Merk maakt niet uit, prestaties tellen.

Is voor in een desktop betere game prestaties te hebben. (voornamelijk league of legends.)

Alle reacties

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:34
Misschien je RAM van 4GB naar 8GB upgraden maar vooral centjes in een videokaart steken. Neem een GTX 1060 series en je kunt vrijwel alles weer spelen.

Jouw huidige CPU is wel aanzienlijk trager als wat we nu op de markt hebben maar dat betekend niet dat het nu een waardeloos geval is geworden. Je kan er gewoon nog prima op gamen :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Bakkiebagger
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-12-2025
Voor het budget wat je ingedachte hebt, denk ik dat je hier je RAM moet voorzien van een 4gb upgrade en inderdaad een 1060 GTX.

Ik zou dan wel direct doorsparen voor een nieuwe MOBO en cpu...

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58
1060 lijkt me al wat overkill voor een 1e generatie i5, wellicht dat een 1050(ti) of amd 560 beter past.
De vraag is wel of je moederbord dat ondersteunt vanwege het wellicht ontbreken van uefi.
Daarnaast is het me niet geheel duidelijk wat voor behuizing je hebt en of een andere videokaart fysiek past.

Verwijderd

Topicstarter
Al bedankt voor de snelle reacties, mijn behuizing is een antec, maar ik heb geen idee welk type. Hij is 35 centimeter hoog, 20.5 cm breed en 43 cm lang

Verwijderd

Ik zou nog een kleine 100-150 bijsparen (nooit leuk om te horen ik weet het :) ) en voor 300,- een leuk upgrade setje kopen (bv V&A aangeboden: Asus ROG Z97 MAXIMUS VII GENE + i5 4690K + 16GB + Mugen 4 en dan nog een leuke 2de handse GTX 970 van 150-170,- erbij. Daar kun je zo weer 3 a 4 vier jaar mee vooruit en 60 fps full hd moet lukken.

PS: LoL is meer processor intensief dan GPU. Vandaar dat ik adviseer beide te upgraden en ivm prijs uit te wijken naar de 2de hands markt.

Mijn budget ligt vaak een stuk hoger, desalniettemin koop ik mijn componenten 9/10 op de V/A van Tweakers.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2017 10:01 ]

Pagina: 1