Upgrade advies premiere pro 2017

Pagina: 1
Acties:

• Nickmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08-2025
Beste tweakers,

Ik heb voor mijn zus een pc gekocht om te renderen. Zij gebruikt het alleen voor adobe premiere pro 2017. De bestanden zijn in 4k geschoten.

de specs zijn alsvolgt :
Intel i5 4440 (Tijdens renderen 100 procent belast)
Corsair 16GB Vengeance 1866Mhz
Asus B85M-G
WD 1TB
MSI GTX 660 (Ik heb het idee dat deze niet ondersteunt wordt en weet dus ook niet of dit de bottleneck is.)
Na lang googlen bleek dat je deze kaart handmatig in adobe moet zetten om de cuda functie te gebruiken maar het systeem in zn geheel hapert bij het renderen.

Is het verstandig om juist de videokaart te vervangen of de CPU?> geen hyperthreating... Of beide?

Alvast bedankt!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 14:32

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb zelf een 3930K 6 cores, op 4ghz. 32 gig intern, ssd en een gtx970, en ja, ook dit hapert met bepaalde beelden (bijv. timeremapping op 1000%, of andere zware effecten). JE moet echt een díjk van een PC hebben wil je dat on-the-fly soepel kunnen spelen.

Je moet per project inderdaad wel de videokaart CUDA selecteren (project-settings, niet programma settings).

Final-rendering (export->media), duurt inderdaad wel lang. Maar dat is ook wel logisch.

Professioneel Heftruck Syndroom

• DennyV
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-02-2023
Een i5 is niet optimaal voor video editing/rendering een i7/ryzen upgrade doet ook wonderen.

upgrade je ram naar min 32/64gb daar haal je nog wel winst uit.

En ja wil je echt een videokaart die goed met 4k overweg kan, dan zit je snel al aan de 1080/TI en/of prof Nvidea/AMD fireprokaarten.

• Nickmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08-2025
Bedankt voor de tips. lijkt erop dat ik nog wel wat moet inversteren om het allemaal wat soepeler te laten lopen.

Iemand nog meer tips?