Captive portals / wifi vakantiehuisje in Spanje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Hi,

Ik zie door de bomen het bos niet meer dus hopelijk weten jullie meer hierover en kunnen jullie mij helpen.

Ik wil voor het vakantiehuis van mijn ouders (Spanje) een vaste internet verbinding gaan bestellen echter hebben bijna alle goedkope abo's daar een data cap. Nu verhuren ze vaak het huisje aan kenissen en mede hierdoor leek het ons een leuke dienst om bij het huisje te leveren. Nu is een internet verbinding aanvragen in Spanje iets complexer dan in NL maar hier heb ik nu eindelijk een goed beeld hoe en wat wij willen.

Nu wil ik dus een router hebben die met accounts werkt voor wifi. Deze accounts geven we dan aan de huurders en deze hebben een max data gebruik en verlopen na een opgegeven periode. Nu heb ik lopen zoeken hoe dit zou moeten werken en heb begrepen dat dit dmv captive portals dient te lopen (eigenlijk net zoiets als op vliegvelden). Hier loop ik echter dood in mijn zoektocht 8)7 |:( , kan dit met een openwrt router/modem of moet ik hiervoor een aparte PC hiervoor aansluiten.

Ik wil vanuit Nederland kunnen aanloggen en vanuit huis accounts kunnen aanmaken met daarbij aangeven of er een datalimiet opzit en/of hoe lang die account geldig is. Ik kan natuurlijk vanuit huis elke keer het WW veranderen nadat de huurders weg zijn maar ook de datalimiet zou een mooie optie zijn.

Zit ik goed met een Openwrt router of zit ik nu op een verkeerd spoor?

Suggesties zijn zeer welkom!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Als ik het zo snel lees zou ik de Ubiquiti Unfi reeks aanraden, je kan dan voor elke gast een code aanmaken die een bepaalde tijd geldig is.

Verder kan je op de controller (waar je dan wel aan moet zien te komen, dit kan een Cloud Key zijn of een Raspberry Ok, etc.)
Als je daarop dan Cloud Access inschakelt kan je vanuit NL keys etc instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Dankje voor de suggestie, ik kan dus vanuit NL keys aanpassen zodat de nieuwe mensen een nieuwe key krijgen? Kan dat Cloud Access dan niet via een app op je telefoon, dat zou helemaal mooi zijn :-)

Denk je dat de Lite versie dit allemaal aan?

Ik kende dit merk niet maar de recensies zijn heel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
rikoos schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:07:
Dankje voor de suggestie, ik kan dus vanuit NL keys aanpassen zodat de nieuwe mensen een nieuwe key krijgen? Kan dat Cloud Access dan niet via een app op je telefoon, dat zou helemaal mooi zijn :-)

Denk je dat de Lite versie dit allemaal aan?

Ik kende dit merk niet maar de recensies zijn heel positief.
Ik kan dat met de Android app, weet niet of jij een Android telefoon hebt.... Maar het kan met de Unifi app (misschien dat het ook kan met de iOS versie). Of je het met de Lite aankan ligt natuurlijk aan het aantal gebruikers en de range die je wilt bereiken. :) Maar een captive portal aanmaken gaat via de controller, dus vergeet niet dat er altijd een losse controller moet draaien en alleen als de controller draait kunnen mensen inloggen op het WiFi-netwerk.

Je kan trouwens ook losse VLAN's instellen en verschillende SSID's aanmaken voor een prive en gastennetwerk. Je kan trouwens ook een maximale bandbreedte en data cap instellen!

[ Voor 25% gewijzigd door Yeebo op 12-09-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:23
Ubiquiti is mooi spul maar vergeet niet dat je met de captive portal geen datalimietbkunt instelleb, alleen tijdsduur limiet
Kan dus wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door laurens0619 op 13-09-2017 09:50 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:48
Mikrotik HAP AC Lite

Of een HEX icm een los AP (bv een unifi)
Je gebruikt dan de hotspot enz in de Mikrotik ipv de unifi.
Voordeel van een Mikrotik is dat je vermoedelijk toch maar 1 AP nodig hebt en dus ook geen server/cloudkey of whatever in de lucht hoeft te houden voor management (wat wel nodig is voor een Unifi)

Voor een klein huisje is een hap ac lite een mooie all-in-one oplossing. Als het wat groter is is een los AP beter (die kun je slimmer plaatsen voor beter bereik meestal)

Daarmee kun je ook een datalimiet configureren die bv maandelijks reset, en individuele users die de limiet overschrijden resetten

via de Mikrotik cloud mogelijkheid kun je 'm ook remote benaderen.

bijkomend voordeel: Met zo'n ding ook in NL kun je ook prima netflixen/uitzending gemist enz via een vpn tunneltje.

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 12-09-2017 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
laurens0619 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:34:
Ubiquiti is mooi spul maar vergeet niet dat je met de captive portal geen datalimietbkunt instelleb, alleen tijdsduur limiet
Hallo @laurens0619,

Ik kan dat doen in mijn Unifi Controller, misschien heb jij nog een oudere versie?

• rikoos
DJSmiley schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:48:

Voor een klein huisje is een hap ac lite een mooie all-in-one oplossing. Als het wat groter is is een los AP beter (die kun je slimmer plaatsen voor beter bereik meestal)
Redelijk klein appartement dus dit is een mooie oplossing!!! Thnx
Pagina: 1