Toshiba verkoopt zijn nandgeheugendivisie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan er even iemand door nieuws: 'Toshiba verkoopt zijn nandgeheugendivisie aan Western Digital' - update lezen? Het is een beetje een zooitje - no offence - en de titel dekt de lading niet meer.

Aantal voorbeeldjes:
Toshiba zou inmiddels de knoop hebben doorgehakt en hebben gekozen om de nandgeheugendivisie te verkopen aan een consortium, dat wordt geleid door een Japans overheidsfonds Ook Wester Digital maakt deel uit van dit consortium.
Mist een punt.
Met de overname zou omgerekend in totaal ruim 15 miljard euro gemoeid zijn. De deal moet voor maart 2018 helemaal zijn afgerond, omdat Toshiba anders hoge financiële kosten tegemoet kan zien, wat uiteindelijk kan leiden tot een vertrek van de Japanse beurs in Tokio.
Zijn kosten niet altijd financieel?
Western Digital zou niet investeren in de overname van de nandgeheugendivisie, maar zou wel 15 procent of meer van het stemrecht willen bemachtigen. Toshiba heeft eerder aangegeven dat het wil dat dit onderdeel onafhankelijk moet blijven. Een week geleden werd al gezegd dat Western Digital zich mogelijk zou willen terugtrekken uit het overnamebod. Dit zou de overname hebben moeten versnellen. Als tegenprestatie wil Western Digital een stevigere positie in de huidige joint venture tussen Western Digitals dochterbedrijf SanDisk en Toshiba.
Rammel, rammel. Ik begrijp niet wat de auteur probeert te zeggen?

etc. etc.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer