• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-11-2025
Hoi,

ik heb een semi open tuinhuis met een puntdak. Nu wil ik aan de binnenkant in die punt een TV ophangen.
Nu is mijn schoonvader wel handig om een behuizing te maken. maar kan ik dan gewoon plexiglas gebruiken voor de voorkant? Maw gaat er door normaal plexiglas gewoon IR signalen?
Ik zal een energiezuinige tv moeten uitzoeken ivm de warmte die dat ding uitzend.
Ik zie op google wel verschillende soorten plexiglas

Verwijderd

Die van mij hangt al heel de zomer zo(in semi overdekt tuinhuis) buiten.... daar kunnen ze wel redelijk tegen......is weliswaar een tweedehandsje.... dus mocht hij sneuvelen op marktplaats staan er zat.

Je moet hem alleen niet aanzetten als er nog condens op aanzit..... maar dat zijn ook niet de momenten dat je buiten zit laat staan tv kijkt....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2017 13:01 ]

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Er zijn ook tv hoezen te koop heb ik wel eens gezien in mijn zoektocht naar een standaard tv in m'n badkamer.
https://www.amazon.com/ou...k%3Aoutdoor%20tv%20covers

Heb uiteindelijk gekozen voor een tablet waarop ik ook gewoon (via Ziggo app) tv kan kijken. Geen gedoe met kabels, afstandsbedieningen etc. Moet je uiteraard wel voldoende wifi bereik hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 12-09-2017 13:07 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Als er geen regen opkomt maar alleen condens dan kan die het best goed volhouden.
Afhankelijk van hoeveel waarde je er aan hangt zoals @Verwijderd ookal zegt. Wellicht een tweedehandsje nemen. Ik zou geen geld investeren om het gehele ding in te boxen enzo.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• DarkSim1986
ik wil hem gewoon het hele jaar laten hangen, er ligt al coax (en utp)
Die tv hoezen zijn ook wel gaaf alleen ik wil eigenlijk dus niks hoeven doen om te kijken. (behalve poweron drukken ;)

• DarkSim1986
Kecin schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:11:
Als er geen regen opkomt maar alleen condens dan kan die het best goed volhouden.
Afhankelijk van hoeveel waarde je er aan hangt zoals @Verwijderd ookal zegt. Wellicht een tweedehandsje nemen. Ik zou geen geld investeren om het gehele ding in te boxen enzo.
mn schoonvader doet dat voor free, zou dan alleen iets nodig hebben voor de voorkant (plexiglas oid)
Hij is timmerman

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-01 18:15
Zou denken dat de achterkant en bovenzijde belangrijker zijn. Dus de kanten waar vocht binnen kan komen.
Je scherm zelf kan ook wel tegen een doekje om schoon te maken.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Misschien heb je hier nog iets aan: http://www.greatdayimprov...enclosures-diy-ideas.aspx

Staat ook de opmerking in over 'freezing temperatures'.. weet niet hoe een tv reageert als het -15 graden is buiten.

Condensvorming aan de binnenkant van de plexiglas 'bak' kan ook nog wel een ding zijn. Zeker als ie dan volledig vastzit je en je de condens er niet af kunt vegen.

• DarkSim1986
ja daar heb je wel een puntje met het condens ja. hmm

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
klein verwarmings elementje er in ofzo?

404 Signature not found

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-01 13:12
infra rood is gewoon een licht signaal.
Dit gaat gewoon door elke vorm van (plexi)glas.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

SMSfreakie schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:27:
klein verwarmings elementje er in ofzo?
Lijkt me niet aan te raden. Die moet je schakelen op basis van temperatuur en deze kan flinke energiekosten met zich meebrengen. Wellicht zelfs (door)brandgevaar?
DarkSim1986 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:13:
[...]

mn schoonvader doet dat voor free, zou dan alleen iets nodig hebben voor de voorkant (plexiglas oid)
Hij is timmerman
Plexiglas voor een tv zal de kwaliteit van je beeld flink verminderen. Ik zou dus:
- Een tv halen die (spat)waterbestendig is
- Een (tweedehands)tv halen die best buiten kan hangen (zelf ook gehad, geen problemen mee, veel vrienden van me ook).

Gevaar is namelijk dat als je hem dichttimmert hij de warmte niet kwijt kan, bijvoorbeeld op een zomerdag. Of dat je opeens een anders scherm moet omdat de huidige stuk is je dan vast zit aan een specifiek formaat tv.

Enneh, misschien is dit wat :P ?

[ Voor 4% gewijzigd door Kecin op 12-09-2017 14:11 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
een klein 5/10 watt elementje zal wel genoeg izjn om het "droog" te houden dus dat zal het probleem niet zijn, op de extra energiekosten na..

404 Signature not found

Pagina: 1