• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-09-2025
Hoi,

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen, maar ik zou graag wat info willen over de shield wbt extra opslag ruimte. Het word aangeraden als je Plex wil draaien om extra opslagruimte te kopen (dus de 500gb variant). Is dit niet heel weinig en kun je dan niet beter de gewone kiezen en er een extra harde schijf aanhangen (2TB) en daar plex op zetten? Ik dacht dat Plex ook een streamingdienst was waarmee je streamt vanuit je PC naar de Shield en deze naar receiver en TV. Dan zou ik toch geen extra opslag nodig moeten hebben of kan dit helemaal niet?

Gr. Tim

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-01 09:18
Plex is een mediaspeler App die bestaat uit een Server gedeelte en een Client gedeelte.

De Nvidia Shield heeft het voordeel dat het EN server EN client kan zijn.
Voor een Client heb je uiteraard weinig ruimte nodig, ik heb nu anderhalf jaar een Shield TV 16Gb en als media speler heb je meer dan voldoende.

Wat betreft het server gedeelte:
Als je reeds een netwerkschijf hebt of ander opslag die in het netwerk hangt (of in de cloud) dan volstaat ook de "kleine" shield om als server te fungeren. Wil je jouw media OP de server opslaan dan zal je ten minste 500gb Nvidia shield moeten hebben, maar 500Gb dat is eigenlijk ook net niks als je een beetje behoorlijke filmcollectie gaat rippen.

Persoonlijk zou ik eerder gaan voor een Shield met 16Gb en een losse netwerkschijf ernaast, maar dat ben ik. De "oude" 2015 16gb shield heeft trouwens nog infra rood, itt. tot de "nieuwe" 2017 16Gb.

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-09-2025
Top. Dank je wel. Dan ga ik voor de 16gb.