Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Hallo allemaal!

Ik heb heel lang fotos gemaakt met de Canon Eos 550D van mijn ouders, maar nu ik op kamers woon ontbreekt die luxe mij een beetje.
Daarom wil ik graag een (budget) DSLR kopen om mijn hobby een beetje voort te zetten.

Nu zie ik 2e hands 550D's al voor 200-300 incl kitlens voorbijkomen, maar ook bijvoorbeeld de 1200D.
De 1200D lijkt bijna identieke specs te hebben aan de 550D, maar is wel 4 jaar nieuwer.
Ook de prijs van beide is 2e hands praktisch het zelfde.
Is het dan slim om voor de nieuwere 1200D te gaan (Wat nu een low-end camera is), of voor de oudere 550D (Wat toentertijd meer richting mid-range was).

En mijn 2e vraag is: Mijn budget ligt zo rond de 300, geen absoluut maximum maar het is wel mooi streven. Zijn er andere cameras waar ik naar zou moeten kijken (nieuw/2e hands)? Het liefst in de Canon range, omdat ik daar al ervaring mee heb, en ik ook met Magic Lantern werk.

Alvast bedankt!

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-10 22:16
Voor 300 kan je beter doen dan een 1200D hoor. Zoals hier in de V&A, of hier hier hier op MP.

Ik zou persoonlijk lekker wegblijven bij de 1x00 serie van Canon, er is echt met een budget van 300 beter te krijgen. Gewoon lekker gaan zoeken op MP en de V&A.