dode pixel, in gewone monitor

Pagina: 1
Acties:

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
'k zit hiet op school en d'r zit gewoon een dikke zwarte punt in het midden van het beeldscherm, en nee het geen dooie mug ofzo, komt dat wel vaker voor? want ik heb het weleens gezien bij laptops maar dit is echt bagger werken.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

ik heb bij mijn monitor (CTX 1792UA) eenzelfde probleem. Bijna in het midden van het scherm zit een pixel die wel kleurt, maar toch wel een andere kleur dan de rest. Valt dus op. Is dus geen extra dooie, maar een slecht werkende pixel.

Mijn vermoeden is gewoon dat het schaduwmasker daar beschadigd is. Kan je niet uitleggen hoe en wat, want daar heb ik ook geen verstand van, maar lijkt me gewoon de logische conclusie in dit geval

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Het kan een foutje in het raster zijn, of een beschadiging in het glas van de beeldbuis. Maar een CRT is niet te vergelijken met een TFT, dus je kan niet echt van een 'dode pixel' spreken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Maar het kan ook een kapotte geheugen chip van je video kaart zijn.

als je van kleurdiepte of resolutie verandert en de zwarte plek verplaatst dan ligt 't aan de video kaart en als ie op dezelfde plek blijft aan de monitor.

Als het precies in het midden is, dan kan het zijn dat het fosfor is weg gebrand, doordat ie bij uit/standby gaan eerst de spoelen uitzet en daarna pas de hoogspanning. Waardoor het fosfor in het midden van het scherm verbrand. Dat is bij een nieuwer scherm een typisch garantie geval.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Ik heb een gewone huis- tuin- en keuken(afval) monitor, 19"
Er zit ergens in het midden een dooie pixel, je zit het wel, maar het is dus een .18 dott, dus je hebt er eigenlijk geen last van.

Als je op school er wel echt last van hebt, is het dus een erg groot gaatjesmasker of er is iets anders mis.

Verwijderd

Soms is de perforatie van het masker mislukt, en hangt dat rondje er nog half aan.

Een flinke mep met een rubberen hamer midden op de buis kan goed helpen. Dan valt hij onder in de buis.

Verwijderd

vriend van me heeft 1 net boven het midden van zn monitor , hij heeft nog nooit een betere crosshair gehad zegt ie (vooral bij awp bij cs :)

Verwijderd

Ik heb dat vroeger wel eens met mijn eerste monitor gehad. Was een target 14" kleurendoos, daar was een blauwe pixel die niet meer oplichtte. Dit openbaarde zich pas na eens half jaar. Volgens de verkoper valt er dan een stukje fosfor van het glas. Mijn kennis kan dat helaas niet beamen c.q. tegenspreken. Wat ik wel nog weet is dat ik de monitor toen 5 weken kwijt ben geweest en dat ik hem volledig ontregeld retour gekregen heb. De verkoper kan zich dit feit volgens mij ook nog wel herinneren. Ben toen een klein beetje erg :( geworden.

O ja, kleine tip die ik toen geleerd heb: als je niet goed geholpen wordt en een zeer eigenwijze verkoper tegenover je hebt moet je op een zeer drukke zaterdag een beetje heibel gaan lopen maken. Meestal zijn dat soort lieden een beetje meer meegaand. Hou het dan wel netjes en kalm en kom met goede argumenten. Zorg er wel voor dat potentiele klanten dit voor een gedeelte meekrijgen. Werkt altijd.

O ja, voor de lieden die dit een beetje aso vinden: een verkopende partij is verplicht haar klanten op een normale manier te helpen. Mocht dit niet gebeuren mag een consument wel wat krachtige middelen gebruiken m.i. ;)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmm, ik was afgelopen dinsdag bij Norrod in zwolle.
Was ook aardig druk, en een jongen was een beetje pissed.
Had zijn pc meegenomen, en ik weet niet precies wat er nu mis was, maar denk dat hij de core van zijn AMD vern#ukt heeft door het plaatsen van een koeler.

Stond achteraan, dus heb niet meegekregen wat er verder mis was.

And The Only One

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
Op maandag 09 juli 2001 13:13 schreef tweakerrrr het volgende:
Soms is de perforatie van het masker mislukt, en hangt dat rondje er nog half aan.

Een flinke mep met een rubberen hamer midden op de buis kan goed helpen. Dan valt hij onder in de buis.
>:) >:) >:)

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 14:10 schreef Diamon het volgende:
Had zijn pc meegenomen, en ik weet niet precies wat er nu mis was, maar denk dat hij de core van zijn AMD vern#ukt heeft door het plaatsen van een koeler.

En welk gevoel had je er bij?

Ow ja, ik ben nu zelf leverancier, dus tegen mezelf aan lopen zeiken heb ik al een tijd geleden afgezworen. >:)

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 14:10 schreef Diamon het volgende:

Standaard Norrod antwoord...

Sturen we op naar Groningen. ;)

Waarschijnlijk lijmen ze de afgebroken torren er weer op. En heeft ie'm over drie maanden alweer terug. (spreek uit ervaring :( )

En intussen mag je een nieuwe kopen die je zolang kunt gebruiken, want van uitlenen hebben ze nog nooit gehoord als je genaait bent door hun brakke produkten.
Zelfs al gaat het om hun eigenprodukten waarop de garantie nog van toepassing is willen ze je nog geen vervangend produkt aanbieden !!!! :(
Koop daar nooit meer wat.... dan liever naar een iets duurdere winkel die niet zo moeilijk doet.

Heb dit ongelooflijke fenomeen tweemaal mogen beleven. 1x met een Athlon en een Voodoo3 kaart. Of ik maar even een nieuwe Athlon wilde kopen van 600 piek en dan krijg ik het geld wel terug als mijn proc ook weer terug was (3 maanden wachten !!!). En dan nu een Voodoo3 kaart die nog ruim binnen hun garantie viel, heb ik zolang een GF2MX die ik ook moest kopen voor 200 gulden (al twee weken aan het wachten i.p.v. de beloofde drie dagen !!!). Echt ongelooflijk :(
Pagina: 1