Vraag

• S.Sijtema
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21-09-2017
Hallo mensen

Ik loop vast met het maken van een info bestand in excel en hoopte dat jullie mij hierin verder konden helpen.

Mijn doel is dat ik in blad1 een tabel heb met info waarin een regel er bvb. als volgt uitziet:

Nr. / Info / Info / Info /
4 / Bla / Bla / blabla /

Nu zou ik graag willen dat als ik in blad2 het nummer intyp dat de bijbehorende in de cellen er achter komt.

Ik heb geprobeerd om dit te doen met =(cel:cel) maar hiervoor moest ik alsnog steeds alles handmatig invoeren. ook heb ik het met een als formule geprobeerd alleen ik kwam er niet achter hoe ik er meerdere nummers in kreeg. =als(cel=1,celinfo,"")=als(cel=2,celinfo2,"") dit werkte natuurlijk niet. en ookal zou het wel werken werd het veel te lang.

Als een van jullie mijn warrig uitleg snapt en ook nog eens weet hoe ik dit zou kunnen doen, zou het geweldig zijn! _/-\o_

Alvast bedankt voor de tijd en moeite :)

ps. sorry dat het zonder plaatje is maar k had nog geen karma ofzo.. -_-

Beste antwoord (via S.Sijtema op 12-09-2017 08:17)

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verticaal zoeken / VLookup in het Engels. Je zult hier in andere topics in dit CSA-subforum voorbeelden vinden.

Welkom op GoT! Zonder plaatje wel helder uitleggen vind ik persoonlijk overigens beter dan alleen een plaatje neerplempen dus ik zeur niet ;)

[Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 12-09-2017 08:07. Reden: :$]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

• lmno31
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02-12 16:48
Wat je zoekt is "verticaal.zoeken".

op tabblad twee krijg je dan in de "info"cellen iets als:

"=VERT.ZOEKEN(A3;Blad1!A1:D3;2;0)"

[Voor 58% gewijzigd door lmno31 op 12-09-2017 08:08]

D50|Sigma 18-50|Sigma 70-300-APO

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verticaal zoeken / VLookup in het Engels. Je zult hier in andere topics in dit CSA-subforum voorbeelden vinden.

Welkom op GoT! Zonder plaatje wel helder uitleggen vind ik persoonlijk overigens beter dan alleen een plaatje neerplempen dus ik zeur niet ;)

[Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 12-09-2017 08:07. Reden: :$]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee