Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Porvaxyz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-04 08:35
Beste

Ik heb zopas mijn eerste computer in mekaar gestoken met behulp van een collega op 't werk die dat al enkele malen voordien had gedaan, maar ik ben tegen wat problemen opgelopen.

Beschrijving:
Ik heb op mijn SSD windows 10 geïnstalleerd, de eerste maal dat ik dit deed crashte mijn systeem constant en gaf mij blue screens en tal van error codes, na 't nogmaal geïnstalleerd te hebben via dezelfde USB (met media creation tool op) werkte het wel en heeft tot nog toe geen systeem crashes meer gegeven een goede halve dag verder, ik ga er dus vanuit dat windows ditmaal correct geïnstalleerd is.

Telkens als ik mijn PC aanzet word ik geforceerd naar 't scherm "American Megatrends" met het aantal devices dat zijn aangekoppeld, m'n grafische kaart & processor etc. en met als enige keuze F1 om setup te enteren, wanneer ik dit doe kom ik in de UEFI BIOS en ben ik verplicht mijn windows 10 te booten via manual override en dan start gewoon windows 10 op zonder enig probleem.

De SSD met windows boot manager staat nochtans op de eerste plaats bij "boot priority".

Ik heb ook nog een WD black 4tb sata schijf in mijn systeem steken maar dit zou geen probleem mogen geven?

Geen prt screen van mijn BIOS, maar 't is wel soortgelijk om een idee te geven (ik heb ook BIOS al geüpdate naar de laatste versie "revision 1009" via ASUS website)
Afbeeldingslocatie: https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2016/12/31115233456l.jpg

Exact zelfde probleem, maar geen solve gepost: http://www.tomshardware.c...ot-automatically-ssd.html

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite, de PC opzich werkt, alle componenten werken correct alleen moet ik elke keer als ik 'm wil gebruiken m'n SSD manueel overriden hoewel hij toch bij boot priority op 1 staat.

Met vriendelijke groeten
Porvaxyz - J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Porvaxyz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-04 08:35
Na talloze uren van mijn ogen zot te staren op dit probleem is het me eindelijk gelukt het op te lossen, mijn CPU fan gaf aan dat er 'n probleem was met de CPU fan low limit option, maar de koeler die op m'n moederbord staat doet gwn zijn werk en geen enkel van m'n component overhit, dus heb ik de error message van de CPU fan uitgezet en toen was 't probleem van 't booten ook meteen van de baan.

Hij boot nu gewoon meteen into windows!