Nieuwe tv, receiver, media player en remote

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejwagenvoort
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 20:07
Ik zoek een?
Alles in 1 apparaat (in ieder geval nieuwe tv (en receiver, en mediaspeler en remote, zie onder)).

Wat is je budget?
Max EUR 2000-4000

Vereisten
  • gebruiksgemak staat voorop
  • het liefst zo min mogelijk apparaten (1 tv en 1 receiver?)
  • met 1 eenvoudige afstandsbediening bedienen
  • met toegankelijke ios app te bedienen (geen android)
  • 5.1 geluid (maar hoeft geen top-end, speakers liefst wel zonder draad)
  • 4k (beeldkwaliteit verder niet erg belangrijk)
  • Netflix
  • Spotify
  • Nederlandse tv kijken (liefst via KPN Play/Knippr - scheelt weer een kastje/afstandsbediening)
  • iTunes films/muziek afspelen
  • NPO (uitzending gemist)/RTL XL
  • Miracast/widi
  • VPN app
  • radio/muziek kunnen afspelen zonder dat tv aanstaat (bediening via app)
  • geen oplossing via Airplay oid
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al een bestaande receiver (oud beestje, Philips blue-ray 5.1 speler), maar die is nog bekabeld en moet het liefst ook vervangen worden (maar heeft geen prioriteit). Ik heb ook een Minix U1, maar die doet niet helemaal wat hij moet doen (gebruiksonvriendelijk, en afstandbediening is erg matig in bijvoorbeeld Play store). Ik heb ook een Synology 116 (misschien dat dat nog helpt..).

Ik ben niet merk gebonden, anders dan dat ik reeds aankopen in de iTunes store heb gedaan en een iPhone heb. Ik zat te kijken naar de duurdere LG oleds, maar die ondersteunen bijvoorbeeld niet iTunes en hebben een beperkt aantal apps in de aanbieding. Ik zou ook voor de goedkope Samsung 6/7 series (2017) kunnen gaan met een Apple TV (2017), maar daar is bijvoorbeeld weer geen Spotify voor beschikbaar (dus geen muziek zonder tv aan te zetten..). Een derde optie is een goedkopere tv met Apple tv en dan ook nog een iPad mini voor de apps die niet op Apple tv kunnen (maar gaat weer ten koste van gebruikersgemak en gebruikt AirPlay).

Ik heb dus niet zozeer een vraag over een specifiek apparaat, maar wel welke combinatie van de verschillende type apparaten ik zou moeten kiezen om te krijgen wat ik wens. Vandaar dat het budget ook zo ruim is.

[ Voor 4% gewijzigd door ejwagenvoort op 12-09-2017 09:17 ]