Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Beste vrinden,

Enige tijd ben ik al op zoek naar wat voor mij nu de beste optie is om muziek af te spelen in de woonkamer. Ik wil ongeveer €200,- besteden (in feite om eens even aan te kijken hoeveel gebruik ik er nou daadwerkelijk van maak), om later eventueel een wat serieuzere aankoop te doen.

Nu vraag ik mij af wat voor mij de beste optie zou zijn. Ik heb niet bijzonder veel eisen, het enige is dat ik graag via Spotify op mijn iphone/ipad muziek kan luisteren in de woonkamer (35m2). Dit kan volgens mij via een soundbar met BT, een draadloze speaker a la Sonos/Bose of een speakerset aangesloten op de tv icm Spotify app/chromecast.

Ik heb het vermoeden dat de laatste optie qua kwaliteit geluid de beste oplossing is, aangezien je daar niet hoeft te betalen voor de draadloze functionaliteit.

Kunnen jullie je licht eens laten schijnen op deze situatie en mij van wat advies voorzien?

Als extra informatie nodig is hoor ik dat graag :).

Sb

It's dogged that does it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:39
Het beste wat je kan doen is met jouw eisen naar een audio zaak gaan en daar gaan beluisteren wat de verschillen zijn. Weet dat €200,- een mager budget is voor audio. Als dat het definitieve budget is, kun je ook bij de mediamarkt en consorten langsgaan, de luisteromgeving is dan wel niet ideaal, maar ik denk goed genoeg voor de speakers die ze aanbieden.

Ligt je daadwerkelijke budget (veel) hoger, dan beperk je je tot de echte audio zaken. Het is zonde om €200,- stuk te slaan op speakers die je enkel als "probeerseltje" ziet. Zo werkt het niet namelijk. Speakers in een duurdere prijsklasse klinken vaak ook gewoon beter, het is dan zonde als je een bepaalde oplossing afschrijft, puur omdat je een slecht voorbeeld hebt gehoord.

In de winkel kun je prima de verschillen horen tussen alle systemen.
Feitelijk heb je de keuze uit: soundbar, stereo en surround,

met speaker formaat: melkpakjes, boekenplankers of vloerstaanders,

De soundbar valt onder de categorie melkpakjes,
sonos/bose e.d. vaak ook. Soms zijn ze wat groter en valt het onder boekenplankers,
alles-in-1-sets zoals Sony, Philips, bose, e.d. vallen ook meestal onder melkpakjes
Alles-in-1-sets van gerenommeerde merken als dali, teufel e.d. vallen meestal onder boekenplankers en een enkele keer onder vloerstaanders
Met eigen samenstelling heb je volledige vrijheid, maar deze optie is doorgaans ook wat prijziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:20

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pricewatch: JBL Boost TV Zwart ?

Komt er redelijk goed uit in Engelse reviews; je moet wel even goed zoeken (handleiding lezen?) of alle verbindingen erop zitten die jij graag wil gaan gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:57

pmeter

Poes!

Ik zou kijken naar een tweedehands versterker, cd-speler en luidsprekers. Dan krijg je veel kwaliteit voor weinig geld. En als het niet bevalt, kun je het voor hetzelfde bedrag weer doorverkopen. En dat combineren met een Chromecast audio of een iEast SoundStream Pro M30. Voordeel van de laatste is de besturing vanuit één app en de mogelijkheid om vanuit die app muziek af te spelen vanaf een usb-stick of NAS. De Chromecast audio is wel veel goedkoper en voldoende als het je vooral om Spotify e.d. is te doen.

[ Voor 43% gewijzigd door pmeter op 12-09-2017 13:00 ]