Toon posts:

belabberde GeForce?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

sinds 5 dagen heb ik een V6800, maar de resultaten vallen me vies tegen.
UTbench geeft me maximaal 32 fps(alle instellingen laag)en 26 fps (alle instellingen max)
Unreal loopt helemaal voor geen meter meer.
Alleen Quake3 loopt beter.
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat mogelijk is (denk ik) maar geen vooruitgang.
Iemand een idee wat een normale framerate is voor een GeForce DDR in UT?
Iemand die mij kan en wil helpen?

Systeem:- BH6
- Cellery 300@450
- 128 Mb SDRam
- MX300
- V6800 DDR

Verwijderd

UT is ontzettend afhankelijk van de CPU en ondersteunt geen T&L. Het voordeel van een DDR GeForce is wel dat de framerates nauwelijks zakken bij hoge resoluties.
Ik denk dat die score (helaas) weleens normaal zou kunnen zijn voor een Celeron450A.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik heb ook een C300A, de mijne loopt op 464, maar ik heb UT supervloeiend lopen op 1024*768 in 32 bits... ik weet niet hoe ik de framrate test, maar hij is hoog...

CL GeForce DDR, 128 MB, Abit BX6...

Verwijderd

JanKees: da's bullcrap. Unreal Tournament loopt alleen snel en soepel op Voodoo kaarten omdat dit oorspronkelijk een Glide spel was. De conversie is blijkbaar moeizaam aangezien geen enkele kaart een Voodoo3 kan bijhouden in UT (ook een DDR niet). Heeft niets maar dan ook niets met de CPU te maken. Een Celeron op 450Mhz met een Voodoo3 zal veel sneller zijn met UT dan een Athlon 800 met GeForce DDR...

Weefselkweekje: Dan ben jij echt de enige persoon op de hele wereld die UT supervloeiend heeft lopen met een niet-Voodoo kaart. Dit is gewoon onmogelijk. Niemand komt boven de 40fps uit en een Voodoo3 haalt gewoon veel en veel meer.

Let wel, ik heb zelf geen Voodoo3 dus daar ligt het niet aan. UT loopt gewoon alleen zeer snel met een Voodoo(3) kaart...

Verwijderd

UT loopt bij mij ook vloeiend op 1024x768@32bpp , maar ik heb geen enkele review gezien waarin UT boven de 40 fps klokte , zelfs niet met een P600 en een Geforce DDR op 640x480 . Hij blijft wel heel lang rond de 35 fps zitten naarmate je de resolutie omhoog gooit . Dat ligt nou eenmaal aan de engine , dus als ie bij jou niet hoger komt is dat heel normaal .

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Bij mij draait UT ook prima op mijn GeForce DDR. Als ik tijdens de rondvliegende intro timedemo 1 op de console intyp dat zie ik ook gewoon FPS-waarden van boven de 40. Het is echt niet onmogelijk meer om UT op niet-voodoo goed te laten lopen.

Mijn systeem: K7 550, K7M mobo, det 3.75
1024x768x32

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Hee peppie, lul niet uit je nek
ik draai UT op mijn 6800pure/cel366@550/128Mb in D3D en haal zekers wel >45 fps
resolutie 1024 (1152 kan ook, maar het verschil zie je nauwelijks)

alles op high en 32 bit kleur. Feit is wel dat lagere resoluties de fps niet extreem hoger maken.

Verwijderd

haha ;) ik heb een vd2 met k6-3/400 en ik haal in ut vette 40fps!
UT is dan ok voor 3dfx en 3dnow! geschreven...

Verwijderd

Dus ik lul uit mijn nek? Er is dus helemaal NIEMAND op deze aardbol die met een GeForce framerates haalt die een Voodoo3 dan ook maar evenaren (d.w.z. 40+fps).

Met een PentiumIII 550E (is wel even iets sneller dus dan zo'n Celeronnetje al zal dat ook wel weer worden ontkent) is de maximale framerate op 1024x768x32 32fps. Dus is heel heel knap (c.q. onmogelijk) om ruim 45fps te halen.

We hebben het hier dus wel over GEMIDDELDE waardes he, niet dat je naar je scherm kijkt en af en toe een hoge waarde ziet staan.

Hier dan nog even een quote over de UT prestatie met een GeForce...:

The disappointing fact is that the Unreal engine can not take advantage of such fast video card speeds, as can be seen in the graphs above. It appears that the Unreal engine has hit a limiting value at each resolution and it can not surpass these values without a CPU upgrade. Running on the test Pentium III 550E, Unreal Tournament performs almost exactly the same in every instance, including the overclocked and SDR cards. Until the actual game engine is updated, it is quite unlikely that any significant speed increases will come from GeForce based cards.

Dus de kaart is wel snel genoeg (in elk geval sneller dan een V3) maar UT heeft (nog) geen goede 3D engine voor niet-Glide kaarten.

Dat IS gewoon zo en dus vind ik het belachelijk dat er mensen zijn die beweren 40+fps te halen. Dat is gewoon ONMOGELIJK, al heb je een Athlon 1Ghz en GeForceDDR. KAN GEWOON NIET.

Verwijderd

q3 loopt daarentegen natuurlijk niet zo best,in de lage instellingen gaat het nog wel ok;40 fps
UT deed ik in de hoogste instellingen)

Verwijderd

Zorg wel dat jullie het over de zelfde benchmark metode hebben ;) , de intro is heel wat anders dan bijvoorbeeld UT bench die veel op het net gebruikt wordt, dit is een demo met extreem veel bots en veel schietactie.
Wat JanKees al zei is zeker waar, UT is heel CPU afhankelijk vooral onder nietglide API's omdat er dan veel meer berekingen moeten worden gemaakt (32bits kleur 32 bits Z-buffer) dan met bv. de voodoo in 16 bits.
Test het maar door je CPU op verschillende snelheden te laten lopen.
Q3 is veel fillrate-limieter dan UT.
Dus dIggO 26 fps is zeer aannemelijk, maar zet de timedemo diagnostic eens aan bij een gemiddeld potje UT, wedden dat je gemiddeld veel hoger komt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reply's , ik begrijp dus dat ik niet veel meer uit die GayForce kan trekken... :( (voor UT)

*Edward* Uiteraard kom ik ook wel veel hogere framerates tegen tijdens het spelen, maar in sommige "veldslagen" heptie 't errug moeilijk, vandaar dat ik melde dat ik UTbench had gebruikt.

*PEP* die quote van jou had ik ook al gelezen en baarde me al zorgen....

*zaadstok* als jij me kan vertellen hoe ik m'n framerate 10 fps omhoog kan krijgen...zal ik je zeer dankbaar zijn.

Toch m' voodoo2 er maar weer naast zetten :(

btw. ik heb nog een ergens een dll(d3ddrv.dll)gedown (was bedoelt voor mensen die lockups kregen met UT)waardoor m'n framerate een fantaaaaastische sprong van 3fps heeft genomen.... maar ja 3 op 30 is toch nog 10% niet?
Hier is'ie http://unreal.epicgames.com/files/d3ddrv.dll (hoort in ut\system ,wel eerst ff d'ouwe bek uppe. ;)

Verbetert deze dll bij jullie de fr ook?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 15:45
Ik heb het nog niet echt geprobeerd, maar kan je met een glide-wrapper niet een hogere snelheid krijgen?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

UT bench maakt gebruik van dm gothic, is een waanzinnig groot level, ik zal eens kijken wat ik er met Viper2 uittrek.
Met de intro haal ik gem. 34 fps in 1280x1024x32 met alles high behalve detailed tex. die moet je ook eens proberen en dan vergelijken met de reviews op anandtech, sharky, firingsqad ect.
Nogmaals UT is niet fillrate limited maar cpu limited.

Verwijderd

Heb een BP6, 2x 366/562, en TNTU (niet overgeclokt) en 256 mb.
Bij de intro ligt de gemiddelde fps waarde bij timedemo op 46. Ik weet niet hoe het bij andere levels is, maar je hebt dus geen voodoo nodig om goede scores te halen.

Ik ben ervan overtuigd dat er, indien de videokaart overgeclokt wordt, de scores nog hoger kunnen.

Joost

Verwijderd

P.S. 1024 en 32 bits kleur, bijna alles max.
Pagina: 1